خبرنگاران 160 کیلومتر فیبر نوری در پلدختر احداث می شود

به گزارش وبلاگ وردپرس، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرمخابرات منطقه لرستان گفت: با توجه به شرایط ویژه و خاص شهرستان پلدختر، عملیات اجرایی 160 کیلومتر فیبر نوری به زودی در این شهرستان آغاز می شود.

خبرنگاران 160 کیلومتر فیبر نوری در پلدختر احداث می شود

به گزارش خبرنگار وبلاگ وردپرس در پلدختر، نبی الله شمسی فر روز سه شنبه در دیدار با فرماندار پلدختر گفت: تلاش می شود زیرساخت های مخابراتی پلدختر که در جریان سیل سال گذشته متحمل خسارات زیادی شد، با کار کارشناسی و مهندسی به بهترین شکل ممکن بازسازی و احداث شود.

وی افزود: با پیگیری های مخابرات لرستان، این استان جز پنج استانی در کشور است، که احداث 500 کیلومتر فیبر نوری برای آنها مصوب شد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: با توجه به نگاه خاصی که به پلدختر وجود دارد، از این میزان، احداث سه راستا فیبر نوری در شهرستان پلدختر مصوب شده که به خاطر سختی کار در منطقه، پیمانکاری آن با قرارگاه خاتم قرارداد شده است.

وی افزود: این سه راستا جدای راستاهای فیبر نوری دهلیج به عنوان راستا جایگزین بابازید - کوهدشت است،که 2 فاز آن به سرانجام رسیده و فاز سوم آن در حال اجرا و پیمانکار در حال فعالیت است.

شمسی فر یادآورشد: 26 کیلومتر از فاز سوم راستا دهلیج باقی مانده که برای ادامه آن نیاز به نتیجه رایزنی ها با شرکت نفت است که باید از نظر مسائل مربوط به خطوط انتقال به نتیجه برسد.

وی افزود: راستاهای تعیین شده برای احداث سه راستا جدید فیبر نوری در پلدختر، راستا آزادراه از چمشک به سمت عوارضی 2 و روستای پاعلم، زانوگه بابازید- پلدختر و ویسیان، معمولان- پلدختر می باشد، که به زودی با اعلام وزارت خانه در هفته های آینده کلنگ زنی می شود.

مدیرمخابرات منطقه لرستان با اشاره به زیرساخت های تلفن ثابت گفت: تمام این زیرساخت ها در جریان سیل سال گذشته در پلدختر از بین رفت، یک مرکز پرتابل در ساختمان اداری پیش بینی شد، اکنون جایگزین آن اجرا و تکمیل شده که با صدور مجوز درحوزه ارتباطات خدمات بهتری به مردم ارائه می شود.

شمسی فر بیان نمود: کارهای خوبی در حوزه تلفن همراه، در کنار ضعف های موجود صورت گرفته و برای خدمات دهی بهتر بین مخابرات و فناوری اطلاعات تعامل خوبی وجود دارد و تقسیم کار صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به پروژه های در حال اجرا و اتفاقات خوبی که در دست اقدام است، پیش بینی می شود ،ظرف نیمه اول سال آینده زیرساخت های مخابراتی تغییرات اساسی در راستای خدمات بهتر به مردم پیدا کند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان، از نصب شبکه ای تی ام شهرستان پلدختر در 2 هفته گذشته خبر داد و گفت: این شبکه به علت این که جاده ندارد در راستا بابازید امکان بهره برداری از آن در راستای رفع سیستم انتقال ضعیف، میسر نشده اما برای نصب آن محدودیت پهنای باند رفع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 160 کیلومتر فیبر نوری در پلدختر احداث می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 160 کیلومتر فیبر نوری در پلدختر احداث می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید