معماری و عمران

نتایج بنچمارک آیفون 15 پرو مکس از بهبود قابل توجه عملکرد خبر می دهد

با وجود اینکه گوشی های سری آیفون 15 هنوز رسما راهی بازار نشده اند، ولی مطابق معمول نتایج بنچمارک های گرفته شده از آن ها در حال انتشار است. حالا نتایج بنچمارک گوشی آیفون 15 پرو مکس در پلتفرم AnTuTu منتشر شده که از ارتقای قابل توجه عملکرد نسبت به نسل قبلی خبر...

29 شهریور 1402

علی دارابی مدیران دو اداره ثبت آثار و موزه ها را تغییر داد

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، علی دارابی مدیران دو اداره ثبت آثار و موزه ها را تغییر داد.

6 شهریور 1402

پذیرفته شدگان مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بخوانند

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: پذیرفته شدگان مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بر اساس جدول زمانبندی در سامانه ستاد ثبت نام نمایند.

28 مرداد 1402

عجیب ترین پل های دنیا

پل ها گذرگاه های زیبایی هستند که روی دره ها، رودخانه ها و حتی اقیانوس ها ساخته می شوند تا عبور و مرور را آسان نموده و راه را کوتاه تر نمایند اما این پل ها امروزه یکی از عوامل زیباسازی شهرهای ساحلی و کوهستانی هم به حساب می آیند.

20 مرداد 1402

هشدار تابش اشعه UV حتی در سایه ، آسیب های اشعه ماورای بنفش بر بدن ، این 4 ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید

مدیر برنامه بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم توجه به مقوله پیشگیری در عین حال در تشریح آثار مضر اشعه UV برای سلامت گفت: سرطان پوست، پیرپوستی زودرس، مسائل بینایی و ... از عوارض قرارگیری طولانی مدت در معرض این اشعه است.

17 مرداد 1402

زلزله 3.5 ریشتری آسیبی به بناهای تاریخی ورامین وارد نکرده است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، زلزله 3.5 ریشتری آسیبی به بناهای تاریخی ورامین وارد نکرده است.

14 مرداد 1402

رونمایی از خودروی مفهومی نو مرسدس بنز

مرسدس بنز کانسپت جدیدی را در نمایشگاه خودروی IAA Mobility سال جاری در مونیخ آلمان رونمایی خواهد نمود. این کانسپت پیش نمایش منظره شرکت برای بخش ورودی لوکس (Entry Luxury) آن است.

5 مرداد 1402

محله ببک استانبول کجاست؟ آشنایی و معرفی کامل

ببک استانبول محله ای آرام است که در آن از شلوغی و هیاهوی مرکز شهر خبری نیست! ببک با داشتن منظره ها خارق العاده بهBoğazın Gözbebeği یا اگر استعاری تر بگوییم سیب بسفر معروف شده است. این محله میزبان لوکسترین رستوران های و کافه های شهر استانبول نیز می باشد. در ادامه...

3 مرداد 1402

آذربایجان غربی می تواند به عنوان یکی از قطبهای گردشگری مذهبی در کشور مطرح گردد

ایسنا/ براساس خبرهای منتشر شده، آذربایجان غربی می تواند به عنوان یکی از قطبهای گردشگری مذهبی در کشور مطرح گردد.

25 تیر 1402

ساخت 500 واحد مسکونی برای نخبگان و فرهیختگان

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سازمان نوسازی شهر تهران، شهرداری منطقه 22 و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با امضای تفاهم نامه ای مشترک متعهد شدند در زمینه ساخت مسکن نخبگان همکاری نمایند.

14 تیر 1402

یادداشت ، میراث ناملموس، روح پنهان این شهر است

تهران به عنوان مرکز ایران، از میراث ناملموس فراوانی برخوردار است. میراث ناملموس، به مجموعه ای از فرهنگ ها، آداب و رسوم، سنت ها و مقوله هایی اشاره دارد که با چشم قابل رویت نیست، اما به صورت ناخودآگاه در زندگی و ارتباطات فردی و اجتماعی افراد اثرگذار است.

13 تیر 1402

پنجره یو پی وی سی آبایان؛ ترکیبی از زیبایی، استحکام و عایق بندی

پنجره های یو پی وی سی (UPVC) از جدیدترین و پرطرفدارترین نوع پنجره های دوجداره هستند که در سال های اخیر به عنوان یک گزینه ایده آل برای ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گرفته اند.

10 تیر 1402

روستای چند هزار ساله بیابانک در سمنان

بیابانک روستایی تاریخی و احتمالا با قدمتی چند هزار ساله و از روستاهای بخش مرکزی شهرستان سرخه در استان سمنان است. این روستا محل گردشگری است و امامزاده و مساجد و آب انبار باسازی شده آن از جمله آثار باستانی این منطقه است.

30 خرداد 1402

مقرون به صرفه ترین اماکن تفریحی در دبی

دبی به لوکس بودن و جاذبه های گران قیمت معروفیت دارد و ممکن است این تصور را ایجاد کند که تفریح در این شهر با قیمت گزافی همراه است. با این حال، در دل دبی جاذبه های ارزان و مجذوب کننده متعددی وجود دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم اماکن تفریحی ارزان دبی را...

20 خرداد 1402

احداث پارک در محدوده بندر تاریخی کنگ بدون مجوز بوده است

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، احداث پارک در محدوده بندر تاریخی کنگ بدون مجوز بوده است.

6 خرداد 1402

تصاویر دیده نشده از حرمسرای دربار هند؛ هم دوره ناصرالدین شاه قاجار

تصاویری دیده نشده از زنان دربار جیپور را در حدود 150 سال قبل ملاحظه می کنید. این عکس ها را رام سینگ دوم مهاراجۀ جیپور گرفته است.

29 اردیبهشت 1402

دموی بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 روی تمام پلتفرم ها عرضه شد

بازسازی رزیدنت اویل 4 (Resident Evil 4 Remake) یکی از عناوین به شدت مورد انتظار در سال 2023 میلادی است. این بازی هواداران به شدت زیادی در جهان داشته و بعضی از افراد آن را برترین بازی این مجموعه می دانند. شایعات بازسازی این بازی نیز بسیار زیاد بود تا اینکه چندی پیش به...

22 اسفند 1401

بخشی از نمای دیوار کلیسای وانک اصفهان فرو ریخت ، کلیسای تاریخی مقابل بارش ها دوام نیاورد

مدیر کلیسای تاریخی وانک (آمنا پرکیج) اصفهان گفت: در پی بارش های مداوم دو روز اخیر، مقداری از نماهای بیرونی دیوار جنوبی کلیسا وانک نتوانست مقاومت کند و ریخت اما آسیبی به تزیینات دیوارهای داخلی وارد نشد.

27 بهمن 1401

چگونه ناو زنگ زده 32 هزار تنی سائو پائولو به عمق دریا رفت؟

بدنه ناو هواپیمابر سائو پائولو در فاصله 350 کیلومتری ساحل شمال شرقی قلمرو این کشور به زیر آب فرستاده شد، جایی که دریا 5،000 متر عمق دارد، منطقه ای که برای کاهش تاثیر بر روی ماهیگیری و زیست بوم های دریایی، برای غرق کردن این کشتی انتخاب شده بود.

19 بهمن 1401

شیوه نو برای حذف پدیده زباله گردی

رضا شرفی گفت: به منظور ایجاد تحول در سیستم ذخیره سازی پسماند با موضوع تفکیک پسماند در مبادی فراوری و کاهش مخازن ذخیره سازی در سطح شهر و جلوگیری از پدیده مذموم زباله گردی، دستورالعمل احداث جایگاه و استقرار مخازن ذخیره سازی در مجتمع های مسکونی بالای 50...

14 بهمن 1401
تعداد: (86)