خزعلی: دولت خطر نموده و هزینه ها را برای داشتن ثبات آینده پذیرفته است

به گزارش وبلاگ وردپرس، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در قانون جوانی جمعیت به مسائل مالی و تامین خانواده ها و جوانان تاکید شده، اما مسئله اصلی در جوانی جمعیت، فرهنگ و سبک زندگی خانواده هاست.

خزعلی: دولت خطر نموده و هزینه ها را برای داشتن ثبات آینده پذیرفته است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ وردپرس، انسیه خزعلی در همایش سراسری مشاوران بانوان رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد اظهار کرد: هرچند در قانون جوانی جمعیت به مسائل مالی و تأمین خانواده ها و جوانان بسیار تاکید شده است، اما مسئله اصلی در جوانی جمعیت، فرهنگ و سبک زندگی خانواده هاست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: دولت برای ترغیب مردم به افزایش جمعیت، نگاه دوراندیشانه مبتنی بر پیر شدن جمعیت و تبعات ناگوار ناشی از آن را دارد و این در حالی است که در شرایط سخت مالی کنونی در کشور، بعضی می گویند که چرا دولت ترغیب به افزایش جمعیت دارد وقتی که نمی تواند همین جمعیت را تأمین کند، اما دولت می داند که پیر شدن جمعیت هزینه اش زیاد و بسیار خطرناک است از این رو در مقطعی از زمان بعضی مسائل را تحمل می نماید تا کشور را جوان نگه دارد و بتواند سرمایه بزرگ انسانی را حفظ کند.

وی اعلام کرد: یکی از نقیصه ها در بحث سلامت، تأمین سلامت آموزشی است چرا که گاهی اوقات آموزش های صحیحی به زنان و خانواده های جامعه داده نمی گردد یا آموزش ها کامل نیست و اشتباه ارائه شده و یا آموزش ها در جای خودش قرار نگرفته است. محور سلامت در جامعه ما خانواده و محور خانواده زن است و اگر زنان ما مطلع، توانمند، صالح و سالم باشند جامعه سالمی خواهیم داشت.

خزعلی گفت: کشور امروز در شرایط سخت مالی واقع شده است و دولت خطر نموده و هزینه ها را برای داشتن ثبات آینده پذیرفته است تا از بروز بسیاری از تورم ها و فشار ها جلوگیری گردد، اما اگر این مسئله را رها کند، ممکن است شرایط در آینده غیرقابل تحمل گردد لذا باید سرمایه انسانی به لحاظ کمی و کیفی حفظ گردد و حفظ این سرمایه از نظر کیفی به این علت است که اگر جوان یا نوجوان از هویت اصیل خود خالی شد و نگاه، هویت و سبک زندگی دیگری به او رسوخ کرد دوباره جمعیت را از دست داده ایم و با مسئله مهاجرت و کمبود کمی جمعیت روبرو خواهیم شد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره قانون انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی نیز اظهار کرد: بسیاری از موازین شرعی در مراجعه زنان به مراکز درمانی و بیمارستان ها رعایت نمی گردد حال آن که در کشور های اروپایی وقتی ببینند بیمار، خواستار خدمات خاصی است به او اهمیت می دهند و این جای تأسف دارد که در کشور ما به این مسئله کمتر اهمیت می دهند. در بعضی مراکز قضائی مربوط به آسیب های مرتبط با زنان و بچه ها شرایطی فراهم شده که زنان خودسرپرست یا بدسرپرست آسیب دیده مجبور نشوند در ادارات مختلف پیگیر مسائل خود باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خزعلی: دولت خطر نموده و هزینه ها را برای داشتن ثبات آینده پذیرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خزعلی: دولت خطر نموده و هزینه ها را برای داشتن ثبات آینده پذیرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید