خطر آپارتایدِ واکسن در کمین دنیا

به گزارش وبلاگ وردپرس، تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ملاقات با نماینده سازمان جهانی بهداشت درباره خطر آپارتاید واکسن در جهان هشدار داد و گفت جهان فقط با واکسیناسیون عمومی از ویروس کرونا ایمن می گردد.

خطر آپارتایدِ واکسن در کمین دنیا

به گزارش وبدا، علیرضا رئیسی اضافه کرد: این بسیار خطرناک است که اعلام گردد فقط به واکسن های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا جانسون اند جانسون ویزای سفر به بعضی کشورها صادر می گردد.

وی ادامه داد: آپارتاید واکسن که بعضی کشورهای عظیم در حال دامن زدن به آن هستند جز به سود چند شرکت معدود فراوری کننده این واکسن ها به نفع دنیا و سلامت مردم نخواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: تا زمانی که 70 درصد مردم دنیا واکسینه نشوند واکسیناسیون دز سوم به مردم این کشورها هم به نفع آنان نخواهد بود و این تبعیض آشکار آنان را از جهش های تازه کرونا ایمن نمی کند.

رئیسی گفت: پیش بینی می کنم تا سال 2022 دنیا درگیر کرونا باشد زیرا تا این سال فقط 40 درصد جمعیت دنیا واکسینه می شوند و ایمنی زمانی حاصل خواهد شد که این رقم به 70 درصد برسد.

وی خطاب به نماینده سازمان دنیای بهداشت اضافه کرد: انتظار دارم این موارد را به مدیران ارشد سازمان دنیای بهداشت منعکس کنید و علیه این آپارتاید و تبعیض کمپین ایجاد گردد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: شعار سازمان دنیای بهداشت اولین واکسن برترین واکسن است در حالی که این گونه اقدامات موجب هجوم کشورها به این گونه واکسن ها و اختلال در فرایند واکسیناسیون می گردد.

وی تاکید نمود: انتظار داریم سازمان دنیای بهداشت به جای سکوت به شدت با اینگونه رفتارها برخورد کند.

لازم به ذکر است در این ملاقات علاوه بر دکتر جعفر حسین نماینده سازمان دنیای بهداشت در ایران، دکتر دالیاسامهوری، دکتر امجد عبدالکاوی، دکتر الطیب الفکی از کارشناسان منطقه امرو و دکتر گویا، دکتر تبریزی و دکتر جنیدی مدیران حوزه بهداشت هم حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خطر آپارتایدِ واکسن در کمین دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر آپارتایدِ واکسن در کمین دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید