خلیج فارس تا دوشنبه مواج و متلاطم است

به گزارش وبلاگ وردپرس، هواشناسی استان بوشهر از وزش باد شدید شمال غربی و مواج بودن دریا تا روز دوشنبه اطلاع داد.

خلیج فارس تا دوشنبه مواج و متلاطم است

راستگو معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی که اواخر هفته گذشته وارد استان شده بود باعث بارش های خوبی در بعضی نقاط استان شد که در بین ایستگاه های اصلی باران سنجی بوشهر با 28، گناوه با 22 و دیر با 14 میلیمتر بیشترین سهم را از بارندگی ها داشتند و در بین ایستگاه های فرعی نیز روستا های عباسی و محمدصالحی گناوه به ترتیب با 89 و 68 میلیمتر بیشترین باران را ثبت کردند.

وی اضافه نمود: آنالیز نقشه های هواشناسی نشان می دهد امروز و فردا در بعضی نقاط احتمال وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه رعدوبرق (بیشتر روی دریا) دور از انتظار نیست.

معاون هواشناسی بوشهر گفت: از اوایل وقت امروز با خروج تدریجی سامانه بارشی و شمالی شدن جریانات جوی، وزش باد های شمال غربی در استان شروع شده و تا روز دوشنبه ادامه دارد و در این مدت خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می گردد.

به گفته وی جهت وزش باد تا فردا شمال غربی با سرعت 14 تا 38 گاهی تا 44 و در منطقه ها جنوبی بر روی دریا گاهی تا 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم 90 تا 150 گاهی تا 180 سانتیمتر و در منطقه ها مرکزی و جنوبی 90 تا 180 گاهی تا 240 سانتیمتر پیش بینی می گردد.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت 03:54 دقیقه بامداد، جزر اول ساعت 10:29، مد دوم ساعت 17:24 و جزر دوم ساعت 23:45 دقیقه خواهد بود.

وبلاگ وردپرس بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خلیج فارس تا دوشنبه مواج و متلاطم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیج فارس تا دوشنبه مواج و متلاطم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید