خواص و فواید حرز حضرت زهرا (س) چیست؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، همانطور که احتمالا می دانید، بیشتر پیشوایان دینی ما مسلمانان به ویژه ائمه اطهار، حرز های مخصوص به خود را دارند. به طور کلی، حرز به قسمتی از دعاهای ائمه اطهار اشاره می نماید که با تمسک به یک معصوم برای حفاظت از مؤمنان، در کتب ادعیه توصیه شده است. با این حال بعضی از حرز ها علاوه بر حفاظت مومنان در برابر آفات، فضیلت های دیگری نیز دارند. حرز حضرت زهرا (س) نیز از قبیل همین حرز ها به شمار می آید.

خواص و فواید حرز حضرت زهرا (س) چیست؟

به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی حرز حضرت زهرا (س)، فضیلت ها و فواید آن را نیز آنالیز کنیم.

حرز حضرت زهرا (س)

حرز حضرت زهرا (س) در دو کتاب مهج الدعوات و مجتنی، که هر دو از کتب سید ابن طاووس هستند، نقل شده و دعای کامل این حرز در مفاتیح الجنان نیز ذکر شده است. دعای این حرز به توضیح زیر است:

فضیلت و فواید حرز حضرت زهرا (س)

فضایل حرز حضرت زهرا (س) شامل موارد زیر هستند:

  • برطرف شدن بلایا
  • حل مسائل
  • دوری از غضب خداوند
  • بخت گشایی
  • آسان شدن ازدواج
  • بهبود روابط زناشویی

به طور کلی، حرز ها یکی از بهترین راه ها برای رهایی از بلایا، آفات و گرفتاری ها هستند. همچنین می توان از حرز ها در برطرف نواقص انسانی نیز یاری گرفت.

حرزی که حضرت زهرا (س) به سلمان آموخت

در کتاب صحیفه فاطمیه علاوه بر دعای مذکور، حرز و دعای دیگری نیز وجود دارد که حضرت فاطمه (س) آن را به سلمان فارسی برای دوری از غضب خداوند در جهان و آخرت و همچنین برای برطرف تب شدید آموخته اند. سلمان فارسی نقل می نماید که به خدا سوگند، از روزی که حضرت فاطمه زهرا (س) این دعا را به من آموختند، آن را به بیش از هزار نفر در مکه و مدینه که همگی مبتلا به تب شدید بودند، تعلیم دادم و همه آن ها با قرائت این دعا صحت کامل یافتند. این دعا و حرز بدین توضیح است:

جمع بندی

در این مقاله با دو حرز حضرت زهر (س) و فضایل آن ها آشنا شدیم. همچنین گفتیم که با به کارگیری این حرزها می توانید برای برطرف بلایا، حل مسائل، گرفتاری ها و همچنین در ازدواج و بهبود روابط زناشویی خود از فضایل آن ها بهره بگیرید. نظر و اعتقاد شما نسبت به حرزهای ائمه اطهار چیست؟ آیا از حرزهای دیگری به منظور حل مسائل و برطرف بلا در زندگی خود استفاده نموده اید؟ تجربیات، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

در خاتمه، به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حرزهای سایر ائمه اطهار، توصیه می کنیم مطلب انگشتر حرز امام جواد (ع) را از نظر بگذارنید.

منبع: مجله انگیزه

به "خواص و فواید حرز حضرت زهرا (س) چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص و فواید حرز حضرت زهرا (س) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید