تعاریف و اصطلاحات

اعلام آمادگی یک بازیکن مطرح خارجی برای حضور در پرسپولیس ، واکنش گل محمدی چیست؟

جلال الدین ماشاریپوف تمایل خود را برای حضور در پرسپولیس اعلام نموده است. جلال الدین ماشاریپوف از انگیزه های زیادی برای رویارویی با النصر برخوردار است.

12 شهریور 1402

شکل و رفتار عجیب عسل در فضا، نمایش جالب فضانورد اماراتی، عکس

روزیاتو نوشت: سلطان النیادی، فضانورد اماراتی که در ایستگاه فضایی بین المللی است، نشان داد که عسل در شرایط بی وزنی فضا چه شکلی پیدا می نماید.

2 شهریور 1402

حقایقی جالب در خصوص زشت ترین حیوان دنیا

این لجن خوار تنبل که عکس های چهره اش حسابی در شبکه های اجتماعی معروف شده، با اینکه نسبتاً برای علم تازگی دارد، اما در این عصر دیجیتال انسان ها را طوری جذب خود نموده که حالا سوژه میم ها، اسباب بازی های نرم و ایموجی ها شده است.

22 مرداد 1402

پنجره یو پی وی سی آبایان؛ ترکیبی از زیبایی، استحکام و عایق بندی

پنجره های یو پی وی سی (UPVC) از جدیدترین و پرطرفدارترین نوع پنجره های دوجداره هستند که در سال های اخیر به عنوان یک گزینه ایده آل برای ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گرفته اند.

10 تیر 1402

معطلی مردم در دفاتر اسناد رسمی ؛ ماجرای قطعی سیستم ها چیست؟ ، مشکل همزمان در ارائه برخی خدمات بانکی ، سامانه ثبت احوال قطع است؟

خبرنگاران در ارتباط با مخاطبان خود مطلع شد دفترخانه های اسناد رسمی، برخی بانک ها و دیگر نهادهای متصل به سامانه های ثبت احوال شنبه 3تیرماه1402 نتوانسته اند به مراجعه کنندگان خدمات کافی داشته باشند. این مشکل در روزهای قبل تر نیز تکرار شده بود.

3 تیر 1402

چاپ کتابی درباره تغییرات اقلیمی برای نوجوانان

به گزارش خبرنگاران ، تغییرات اقلیمی چیست نوشته گیل هرمان به تازگی با ترجمه فرزین سوری به وسیله انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شده است.

2 تیر 1402

بیماری کلید در قفل چیست؟

عدم خود کنترلی ادرار، افراد را مبتلا به بیماری کلید در قفل می نماید.

29 خرداد 1402

مسائل رایج گوشی گلکسی S21 فن ادیشن به همراه راه چاره برطرف کردن آن ها

گلکسی S21 فن ادیشن یکی از بهترین گوشی های سامسونگ است اما یک سری مسائل رایج هم دارد که در این مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

30 اردیبهشت 1402

صداهای عجیبی که از اتمسفر زمین شنیده شد!

بالونی که با بهره گیری از انرژی خورشیدی به ماموریت فرستاده شده، صداهای تکراری مادون صوت را در استراتوسفر زمین شناسایی و ضبط نموده که دانشمندان هنوز نمی دانند علت ایجاد این صداها چیست.

25 اردیبهشت 1402

با زمین لرزه همه ما آشنا هستیم اما درباره آسمان لرزه چیزی می دانید؟ ، آسمان لرزه ها کار آدم فضایی هاست؟

آسمان صاف و آفتابی است و همه برای تعطیلات از خانه بیرون زده اند که ناگهان صدای عجیبی همه را در جایشان میخکوب می کند. صدا عجیب است، شبیه شکستن دنیایی از شیشه کنار گوش آدم یا مثل انفجار چند کیلو مواد منفجره.

19 اردیبهشت 1402

پاستا آشیانه ای با مرغ و قارچ

پاستاها جزء غذاهایی هستند که بین بچه ها و بزرگ ترها هواداران ویژه ای دارند و معمولا دستورهای پخت متفاوت و خوشمزه ای دارند.

15 اردیبهشت 1402

چرا برخی افراد نمی خواهند عاشق شوند؟

دلایل زیادی می توان برای عاشق نشدن برشمرد. مثلا نداشتن وقت کافی، صدمه تماشا از عشق قبلی یا لذت بردن از تنهایی چند علت احتمالی عاشق نشدن هستند.

7 اردیبهشت 1402

سال 1402 به فکر تشکیل کنسرسیوم های چاپ دیجیتال با مشارکت ناشران و چاپخانه داران باشیم

جلال ذکایی، نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به منظره چاپ دیجیتال در افق پیش رو با شروع سال 1402 اعلام کرد: تحولاتی در حوزه صنعت نشر کشور رخ داده که بی ارتباط با تحولات جهانی هم نبوده است، تعدد آثار منتشر شده...

7 فروردین 1402

با این ماسک غبغب خود را از بین ببرید

غبغب یکی از مشکلاتی است که هم زنان و هم مردان آن را تجربه می نمایند و علاوه بر کاهش جذابیت فرد موجب ازدست دادن اعتمادبه نفس می گردد.

23 اسفند 1401

قدرت نمایی دوربین پرچمدار آینده هواوی

ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هواوی عکسی را منتشر نموده که می گوید با دوربین گوشی پرچمدار آینده این شرکت گرفته شده است.

19 اسفند 1401

وافل چیست ؟ ، از تاریخچه تا طرز تهیه

وافل نوعی شیرینی یا کیک با بافت نرم و خمیری است. وافل را معمولا با الگوی مشبک آن می شناسند اما می توان خمیر آن را داخل هر قالب دلخواهی با هر مقدار ای ریخت. وافل را معمولا گرم سرو می نمایند و برترین زمان مصرف آن، دقیقا بعد از پخت است. در مطالب پیشین کتاب کاله...

14 اسفند 1401

نماینده مجلس: گناه کسی که خودروی 100 میلیونی اش 4 میلیارد شده چیست؟

احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در صحن علنی مجلس گفت: مالیات یک درصدی برای خودرو های گران قیمت هم اضافه است چه برسد به 2 درصد.

7 اسفند 1401

این علائم هشدار روی پا ظاهر می شوند!

پیشگیری کردن از دیابت بسیار بهتر از درمان آن است، به همین دلیل بهتر است و از علائم و هشدارهایی که خبر از ابتلا به دیابت می دهند به خوبی مطلع باشید.

1 اسفند 1401

کاربردهای چمن مصنوعی در خانه

امروزه استفاده از المان های مختلف که باعث زیباتر شدن نمای داخلی و بیرونی خانه شوند و به تقویت روحیه افراد یاری نمایند، بسیار مورد توجه طراحان دکوراسیون و کارشناسان قرار گرفته است. یکی از محبوب ترین المان ها برای طراحی خانه ها، چمن مصنوعی است که باعث...

8 بهمن 1401

برترین عایق استخر چیست و راهنمای انتخاب آن

عایق کاری و آب بندی استخر مهمترین مرحله ساخت یک استخر یا حوض میباشد. تفاوتی ندارد که استخر ورزشی باشد، استخر مخصوص پرورش آبزیان و یا آبنما و غیره. مهم این است که آب از میان درزها و دیواره های استخر به بیرون نفوذ نکند.

6 بهمن 1401
تعداد: (65)