در کودتای نقاب چه اتفاقی افتاد؟، معرفی آثاری برای تاریخ تشیع

به گزارش وبلاگ وردپرس، در اولین شب از هفته بیست و دوم برنامه چراغ مطالعه که سه شنبه بیست و ششم بهمن ماه پخش می شود ابتدا مهمترین اخبار حوزه کتاب، نشر و ترجمه مرور می شود و سپس در بخش چی را چطور بخوانیم، سعید طاووسی در مورد تاریخ تشیع و اینکه چطور باید آثار مرتبط با این حوزه را خواند سخن خواهد گفت و منابعی را برای مطالعه معرفی می کند.

در کودتای نقاب چه اتفاقی افتاد؟، معرفی آثاری برای تاریخ تشیع

در بخش فارسی وار با رضا بیات؛ استاد دانشگاه، پژوهشگر ادبیات آیینی درباره موضوع مناقب امیرالمومنین در ادبیات فارسیمصاحبه می شود و سپس در بخش تجربه خواندن علی الماسی زند دربارۀ تجربۀ خواندن کتاب هبوط نوشتۀ علی شریعتی صحبت می کند.

اما در دومین شب برنامه چراغ مطالعه که چهارشنبه بیست و هفتم بهمن ماه پخش می شود کتاب قدر مطلق یک توطئه (کودتای نقاب به روایت اسناد) با حضورشاداب عسگری یکی از نویسندگان این اثر اثرمورد بحث و مصاحبه قرار می گیرد.

کتاب قدر مطلق یک توطئه شامل واکاوی کودتای نقاب و انتشار 170 برگ سند تازه از این کودتا، نوشته شاداب عسگری و اسماعیل قمریان معمره از طریق موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

در بخش تفکر انتقادی اما این هفته معصومه توکلی درباره اینکه کجا بیشتر کتاب بخوانیم سخن می گوید.

فصل نو چراغ مطالعه با تهیه کنندگی محدثه پیرهادی و مرتضی روحانی سه شنبه وچهارشنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "در کودتای نقاب چه اتفاقی افتاد؟، معرفی آثاری برای تاریخ تشیع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کودتای نقاب چه اتفاقی افتاد؟، معرفی آثاری برای تاریخ تشیع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید