ملاقات رئیس جمهور افغانستان با مشاور امنیت ملی آمریکا

به گزارش وبلاگ وردپرس، بر اساس اعلام دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، در ملاقات اشرف غنی و هیات همراهش با جیک سالیوان، مسایل دوجانبه از جمله امنیت و صلح مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

ملاقات رئیس جمهور افغانستان با مشاور امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان وبلاگ وردپرس، اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و هیأت همراهش در واشنگتن با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا ملاقات کرد.

طبق اعلام شورای امنیت ملی افغانستان، دو طرف در این ملاقات، در خصوص مسایل دوجانبه از جمله امنیت و صلح گفت وگو نموده اند.

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان چهارشنبه شب در یک سفر رسمی دو روزه به راهی آمریکا شدند.

کاخ سفید روز یکشنبه اطلاع داد که رئیس جمهور آمریکا آدینه با رئیس جمهور افغانستان و رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ملاقات خواهد نمود.

کاخ سفید در بیانیه خود گفت: در اولین ملاقات رو در رو، بایدن در پی اطمینان بخشیدن به غنی و عبدالله درباره حمایت آمریکا از مردم افغانستان از جمله کمکهای دیپلماتیکی، مالی و بشردوستانه است.

بایدن در این ملاقات بر تعهد آمریکا تاکید خواهد نمود که افغانستان هرگز بار دیگر به پناهگاهی برای گروه های تروریستی تبدیل نخواهد شد.

این ملاقات در حالی صورت می گیرد که آمریکا میخواهد تا در 11 سپتامبر 2021 و در 20 سالگی حمله نظامی به افغانستان تمامی 2500 نظامی و 16 هزار پیمانکار غیرنظامی خود را از افغانستان خارج کند.

از سال 2001 تا به امروز 2300 نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و 20 هزار نفر هم در این مدت زخمی شدند و بعلاوه از سال 2009 میلادی بیش از 100 هزار شهروند افغان هم در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند.

ر

منبع: خبرگزاری فارس

به "ملاقات رئیس جمهور افغانستان با مشاور امنیت ملی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات رئیس جمهور افغانستان با مشاور امنیت ملی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید