زلزله آسیبی به بناهای تاریخی کوهرنگ نزده است

به گزارش وبلاگ وردپرس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هنوز گزارشی از وقوع خسارت زمین لرزه ظهر امروز شهرستان کوهرنگ به میراث فرهنگی در این استان اعلام نشده است.

زلزله آسیبی به بناهای تاریخی کوهرنگ نزده است

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی روز چهارشنبه 24 آذرماه 1400 با اعلام این خبر تأکید کرد: زمین لرزه ای به بزرگی 4,6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ساعت 11:51:09 امروز شهرستان کوهرنگ از توابع این استان را برای دومین بار در روز جاری لرزاند.

او اضافه نمود: براساس گزارش های اولیه دریافتی از این دو زمین لرزه، تا به امروز خسارتی به میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری در شهرستان کوهرنگ وارد نشده است.

جوادی توضیح داد: گروه های کارشناسی برای ارزیابی و برآورد مقدار خسارت زمین لرزه شهرستان کوهرنگ به چلگرد مرکز این شهرستان اعزام شده اند و به محض ارائه نظر و در صورت اعلام گزارش خسارت، گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه 4,6 ریشتری ساعت 11:51:09 امروز چهارشنبه مرز استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را برای دومین بار در روز جاری لرزاند.

این زمین لرزه در 36 کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در موقعیت 32,39 شمالی و 49.75 شرقی ثبت شد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "زلزله آسیبی به بناهای تاریخی کوهرنگ نزده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله آسیبی به بناهای تاریخی کوهرنگ نزده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید