سریال Hijack؛ هفت ساعت تعلیق و هیجان از دبی تا لندن

به گزارش وبلاگ وردپرس، داستان سریال از اسمش پیداست؛ یک گروه از تبهکاران با هدفی که هنوز در قسمت دوم نامعلوم است، دست به یک هواپیماربایی می زنند و تمام کوشششان هم این است که هیچ کس روی زمین متوجه این اتفاق نشود. از طرف دیگر یکی از مسافران که ادریس البا نقشش را بازی می نماید، کوشش می نماید تا با جلب اعتماد هواپیماربایان، راهی برای بیرون رفتن از این مخمصه پیدا کند.

سریال Hijack؛ هفت ساعت تعلیق و هیجان از دبی تا لندن

به گزارش فرادید، بر روی زمین هم چند نفر متوجه شرایط مشکوک هواپیما می شوند؛ یکی از آن ها یک کارمند برج مراقبت در دبی است و دیگری کارمند برج مراقبت لندن. به علاوه، آخرین پیامی که سم نلسون (ادریس البا) برای همسر سابقش می فرستد، باعث می گردد که خانوادۀ او هم نگران وضع غیرعادی هواپیما شوند.

هواپیماربایی دنیای رازآلود و پرتعلیقش را ذره به ذره و قدم به قدم شکل می دهد، طوری که بیننده با تمام هوش و حواسش درگیر ماجرا می گردد؛ راز و رمز اهداف هواپیماربایان در دو قسمت اول لحظه به لحظه بیشتر می گردد. کم کم متوجه می شویم که آن ها بر روی زمین هم همدستانی دارند که قرار است ردپای هواپیماربایی را با کشتن آدم هایی که به قضیه مشکوک شده اند پاک نمایند.

اما اصل و اساس سریال بر روی شخصیت سم نلسون بنا شده؛ شخصیتی که البا با بازی باورپذیر و کاریزماتیکش به آن روح بخشیده است. نلسون متخصص مذاکره است. شغل او این است که از طرف شرکت های بزرگ وارد مصاحبه گردد و معامله ها و قرارداد های مهم را راهنمایی کند. حالا او در شرایطی است که باید از توانایی اش در مذاکره، برای نفوذ به فکر هواپیماربایان استفاده کند.

نقشۀ او برای این کار آنقدر طبیعی و دقیق است که گاهی به فکر بیننده می رسد که نکند او واقعا قصد دیگری در فکر داشته باشد؛ این همان فکری است که به فکر سایر مسافران هواپیما هم می رسد و فکر می نمایند او یک خائن خودخواه است که همۀ آن ها را فروخته تا خودش سالم بماند.

یکی از مجذوب کننده ترین سکانس های سریال در دو قسمت اول جایی است که سم به وسیله بازی ویدئویی که در کابین های قسمت فرست کلاس تعبیه شده، با خلبان وارد مصاحبه می گردد و نقشۀ بی نقصی را برای فرستادن علامت خطر به برج های مراقبت طرح می نماید.

چرخش های داستانی به اندازۀ کافی در سریال وجود دارند که بیننده را دائما در حال حدس زدن نگه دارند. مدت زمان سریال هم تقریبا بر اساس زمان واقعی پیش می رود؛ یعنی در دو قسمت اول تازه دو ساعت از زمان پرواز گذشته و بنابراین بیننده در هر لحظه از اضطراب و هیجان این پرواز هفت ساعته شریک خواهد بود.

در مجموع هواپیماربایی از آن سریال هایی است که می تواند طیف بسیار گسترده ای از مخاطبان را مجذوب خودش کند؛ هواداران ژانر های معمایی، هیجان انگیز، پلیسی و حتی درام، هرکدام می توانند ویژگی های مطلوب خودشان را در این سریالِ معلق بین آسمان و زمین پیدا نمایند.

منبع: فرارو

به "سریال Hijack؛ هفت ساعت تعلیق و هیجان از دبی تا لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال Hijack؛ هفت ساعت تعلیق و هیجان از دبی تا لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید