سفر تونلی روبات ها به فضا

به گزارش وبلاگ وردپرس، روبات ها به وسیله تونل وارد فضا می شوند ومکاشفه خواهند کرد. این موضوع اخیرا از سوی بعضی از نهادهای فضایی اعلام شده است.

سفر تونلی روبات ها به فضا

این طرح که تونل بات نام گرفته فرصتی را برای حفاری در یکی از 69 قمر سیاره مشتری به نام اروپا و آنالیز وجود ارگان های زنده در آنجا فراهم می نماید. دانشمندان بر این باورند که اقیانوسی زیر لایه یخی این قمر پنهان شده که میزبان موجودات زنده بسیاری است.

مقایسه قمرهای مشتری

محققان این طرح که در اجلاس 2018 انجمن ژئوفیزیک آمریکا ارائه شده از مزایای ارسال ربات هسته ای و دیگر ابزارهای تحقیقاتی به مشتری گفته اند:

ما مطالعات اولیه را درباره کاوشگر هسته ای حفر تونل انجام داده ایم که با عبور از سد یخ ها به اقیانوس وارد می گردد. ابزارهای تحقیقاتی که همراه این کاوشگر پرتاب می شوند، به جستجوی موجودات زنده یا منقرض شده می پردازند. این ربات بعلاوه قابل سکونت بودن لایه یخ و اقیانوس را نیز آنالیز می نماید.

البته در این طرح به بعضی مسائل نظیر چگونگی انتقال کاوشگر به سیاره مشتری و فرود آن بر سطح قمر اروپا پرداخته نشده است، هرچند در صورتی که پروژه نظر مسئولان فضایی را به خود جلب کند به نظر مشکل خاصی در این باره وجود نخواهد داشت.

محققان دو احتمال را برای پیاده سازی این طرح پیشنهاد نموده اند که شامل تامین سوخت به وسیله انرژی هسته ای یا سازه های با منبع حرارتی هستند.

با این حال حفاری و کاوش در عمق اقیانوس اروپا چالش دیگری نظیر مسائل در ارسال پیغام را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این ربات مذکور باید به وسیله ساز و کاری مثل کابل بیرون از سطح اقیانوس لنگر بیندازند تا از غرق شدن آن جلوگیری گردد.

منبع: انتخاب

به "سفر تونلی روبات ها به فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر تونلی روبات ها به فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید