شعار ملی روز جهانی گردشگری اعلام شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری و سرمایه گذاری سبز به عنوان شعار ملی روز جهانی گردشگری انتخاب شده است.

شعار ملی روز جهانی گردشگری اعلام شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، محمد جهانشاهی افزود: با توجه به اینکه سازمان جهانی گردشگری یا UNWTO شعار روز جهانی گردشگری در 27 سپتامبر 2023 (5 مهر 1402) را گردشگری و سرمایه گذاری سبز معادل Tourism and Green Investment اعلام کرده و بر سرمایه گذاری بیشتر و هدفمندتر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه تاکید داشته است، از این رو شعار ملی جهت گرامیداشت این ایام، سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری سبز انتخاب شده است.

وی گفت: انتخاب شعار ملی سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری سبز در واقع بستری به منظور جهت دهی به سیاست ها، برنامه ها و اقدامات جاری منطبق با شعار سازمان جهانی گردشگری با عنوان گردشگری و سرمایه گذاری سبز به شمار می آید و علاوه بر اینکه رویکرد گرامیداشت روز جهانی گردشگری امسال را به نمایش خواهد گذاشت، سبب انطباق با الگوها و نگاه جهانی در همه طول سال خواهد شد.

جهانشاهی با بیان اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت رو به رشد، تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی دارد، افزود: نظر به چالش های زیست محیطی کنونی و نیاز به حفظ منابع طبیعی، سازمان جهانی گردشگری یا UNWTO تلاش کرده تا اصول و رویکردهای سبز و پایدار را در صنعت گردشگری ترویج دهد، بنابراین شعار سال را با موضوع گردشگری و سرمایه گذاری سبز انتخاب کرده است.

جهانشاهی گفت: از آنجا که سرمایه گذاری سبز متشکل از سرمایه گذاری در طرح ها و فعالیت هایی به شمار می آید که به توسعه پایدار، بهبود کیفیت محیط زیست و حفظ منابع طبیعی کمک می کند؛ از این رو سازمان جهانی گردشگری این مفهوم را با هدف ترویج سفرهای پایدار و سرمایه گذاری در زمینه های سبز و پایدار در صنعت گردشگری بیان می کند.

وی شرح داد: سرمایه گذاری سبز در صنعت گردشگری شامل سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری پایدار، انتخاب انرژی تجدیدپذیر، حفظ منطقه ها طبیعی و فرهنگی، حمایت از جوامع محلی و ایجاد اشتغال محلی به شمار می آید.

منبع: دنیای سفر

به "شعار ملی روز جهانی گردشگری اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعار ملی روز جهانی گردشگری اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید