شهر شیطان، جایی که تمام مردمش ناگهان سنگ شدند!

به گزارش وبلاگ وردپرس، شهر شیطان در صربستان

همه ما داستان های مختلفی در خصوص شیطان و شهرهای شیطانی شنیده ایم. اما در کشور صربستان منطقه ای وجود دارد که به شهر شیطان معروفیت دارد! در این منطقه ستون های سنگی عجیب و غریبی به ردیف کنار یکدیگر قرار گرفته اند که مردم محلی منشاء شکل گیری آن ها را به شیطان نسبت می دهند! وقتی به شهر شیطان می روید با ستون های سنگی عجیب و غریبی روبرو می شوید که به ردیف کنار هم قرار گرفته اند و تصویری ترسناک به وجود آورده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این منطقه عجیب و هولناک بزنیم.

شهر شیطان، جایی که تمام مردمش ناگهان سنگ شدند!

یکی از عجایب هفتگانه صربستان

شهر شیطان یکی از عجیب ترین پدیده های طبیعی در منطقه بالکان است. این منطقه در جنوب صربستان واقع شده است و یکی از عجایب هفتگانه کشور صربستان به شمار می رود. شهر شیطان که در زبان محلی Djavolja Varoš نامیده می گردد مجموعه ای عجیب و ترسناک از 200 ستون خاکی دوکی شکل است که در کنار هم نهاده شده اند. ارتفاع این ستون ها با یکدیگر تفاوت دارد و بین 2 متر تا 15 متر متغیر است و عرض آن ها هم بین نیم تا 3 متر است. بیشتر این ستون ها کلاهک های عجیبی روی سرشان دارند که باعث ایجاد داستان ها و شایعات فراوانی در خصوص شکل گیری آن ها شده است. البته دانشمندان معتقدند که شکل عجیب این ستون ها حاصل پدیده های طبیعی است و علت دیگری ندارد. مشابه این ستون ها در سایر کشورها هم وجود دارد، با این حال به هیچ کدام از آن ها نام شهر شیطان را نداده اند!

شیاطین سنگی

ستون های عجیب و غریب شهر شیطان همواره برای اهالی منطقه مرموز و اسرارآمیز بوده اند. به همین علت از گذشته های دور افسانه های زیادی در خصوص منشاء شکل گیری این ستون ها وجود داشته که به مرور به تعداد این روایات اضافه شده است. البته همان طور که گفتیم این روایات به هیچ وجه پایه علمی ندارند و صرفا ساخته و پرداخته فکر مردم محلی هستند. یکی از مشهورترین افسانه ها در خصوص شکل گیری این ستون ها را در ادامه با هم می خوانیم:

  • در زمان های بسیار قدیم در این منطقه مردمانی بسیار مهربان و بخشنده زندگی می کردند. شیطان اصلا از مهربانی و اخلاق خوب این مردم خوشش نمی آمد و در پی راهی بود تا به آن ها آسیب بزند. شیطان مردم را تسخیر کرد تا اعمال خلاق قانونی انجام بدهند و کلیسایی شیطانی در همین منطقه ساخت تا محلی برای اعمال غیراخلاقی شان باشد. فرشته ها که شاهد این رفتارهای شیطان بودند نمی توانستند کاری از پیش ببرند. به همین علت از خدا درخواست یاری کردند. خدا به حرف آن ها گوش کرد و بادهای سرد و طوفان های شدید را بر این شهر نازل کرد. مردم گنهکار که در این منطقه جمع شده بودند بر اثر این طوفان های سرد همگی به سنگ تبدیل شدند و به این ترتیب شهر شیطان به وجود آمد!
  • افسانه دیگر در خصوص این شهر اینطور می گوید که این ستون های سنگی در واقع شیاطین هستند نه انسان! طبق باورهای محلی شیاطینی در این منطقه زندگی می کردند و باعث آزار و اذیت مردم شده بودند. مردم که از دست این شیاطین به تنگ آمده بودند از خدا خواستند به آن ها یاری کند. همه مردم شهر در کلیسای سنت پتکا جمع شدند و کل شب را به دعا و نیایش پرداختند. صبح که شد تمام شیطان ها به ستون های سنگی تبدیل شده بودند!

کلیسای سنت پتکا

بقایای کلیسایی متعلق به قرن سیزدهم هم در نزدیکی شهر شیطان کشف شده است که چند سال پیش مورد بازسازی و بازسازی نهاده شد. امروزه مردم محلی برای دعا کردن به این محل می آیند و معتقدند که این محل می تواند بیماری را شفا بدهد. به همین علت روسری هایشان را به درخت نزدیک کلیسا گره می زنند. بعد از یک هفته روسری باید دفن گردد تا تمام بیماری ها را با خود دفن کند و از بین ببرد.

چشمه های شیطان

داستان های شیطانی به ستون های سنگی ختم نمی گردد و موضوعات عجیب تری هم در این منطقه وجود دارد. دو چشمه در نزدیکی ستون های شیطانی وجود دارند که غلظت مواد معدنی بسیار بالایی دارند به طوری که آب چشمه ها را به رنگ قرمز درآورده است! آبی که از چشمه های شیطان بیرون می زند بسیار اسیدی هستند (PH 1.5) و غلطت معدنی بسیار بالایی دارند (15g/1Litre). برای این که تصور بهتری از غلطت مواد معدنی این آب داشته باشید باید بدانید که غلظت مواد معدنی در آب چشمه های شیطان ده هزار برابر آب آشامیدنی است!

چشمه دیگری در فاصله 400 متری از نهر شیطان وجود دارد که رد ول (Red Well) معروفیت دارد. آب این چشمه اسیدیته کمتری دارد و بعلاوه غلظت مواد معدنی آن کمتر است. با این حال باز هم از عجیب بودن این چشمه چیزی کم نمی نماید. آهن در ترکیب با حجم زیاد آب اکسید می گردد و رنگ آب را به قرمز درخشانی تبدیل می نماید. آب این چشمه به علت هموار بودن زمین معمولا از راستا اصلی خود سرریز می گردد و در زمین های اطراف پخش می گردد.

مردم محلی به علت رنگ سرخ آب و نزدیکی به ستون های شیطانی در خصوص این آب نیز شایعات و افسانه های زیادی ساخته اند و نام چشمه ها را چشمه های شیطان نامیده اند. با این حال، این چشمه ها در جهان منحصربفرد هستند و گفته می گردد که به علت مواد معدنی می توانند اثرات درمانی بسیار بالایی داشته باشند. هرچند، دانشمندان به مردمی که به منطقه می فرایند هشدار می دهند که به هیچ وجه از آب چشمه ها ننوشند.

منبع: lonelyplanet.com

منبع: الی گشت

به "شهر شیطان، جایی که تمام مردمش ناگهان سنگ شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر شیطان، جایی که تمام مردمش ناگهان سنگ شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید