فستیوال های مهیج دنیا

به گزارش وبلاگ وردپرس، هر از گاهی در گوشه و کنار جهان فستیوال های مختلفی و سرگرم کننده ای برگزار می شوند. فستیوال های شلوغ و پر رنگ و لعاب که با موضوعات و مناسبت های متفاوت سالهاست مردم و گردشگران را به سوی خود می کشاند تا به شور و هیجان آورد. از غرب تا شرق زمین، هر کشوری مراسم های جالب خود را دارد. وقتی دقیق تر به ماهیت برخی از آنها نگاه می کنیم، خواهیم دید هر یک از این رویدادها ریشه در آداب و رسوم آن ملت دارند. با تماشای این مراسم شما با کشوری تازه و تفریح های آنها آشنا می شوید. اگر شانس تماشای این مراسم ها را از نزدیک نداشته اید لحظاتی با ما باشید، تا تصاویری از زیباترین فستیوال های جهان را ببینیم.

فستیوال های مهیج دنیا

https://dalahoo.com/destination.cfm?loc=2&id=15483

1. فستیوال فانوس Yi Peng تایلند

هر ساله در نیمه ماه نوامبر، دومین ماه تقویم چینی یا تایلندی، در زمانی که ماه کامل است، فستیوالی به نام Yi Peng، در سراسر تایلند جشن گرفته می شود. در نام این فستیوال یی به معنای عدد 2 است و پنگ معنی ماه کامل را می دهد. در این جشن مردم فانوس های کاغذی را به پرواز در می آوردند. اعتقاد آنان برای اینکار این است که با به پرواز در آوردن فانوس ها و فرستادن شان به سمت بودا، روح شان از شانس و اقبال بد پاک می شود.

2. فستیوال هنری Ágitagueda پرتغال

در کشور پرتغال، جشنواره ای با نام جشنواره چتر هر ساله در ماه جولای برگزار می شود. نصب این چترهای رنگارنگ در آسمان علاوه بر زیباسازی شهر، در روزهای گرم تابستان از تابش مستقیم نور خورشید به عابرین پیاده نیز جلوگیری می نماید. ریسمان های این چترهای سبک بر فراز پشت بام ها کشیده می شود و الگوی هندسی خاصی را در بالای سر رهگذران شکل می دهد. این موضوغ باعث می شود شکل سایه های روی خیابان ها نیز متغییر باشد.

3. فستیوال رنگ Holi هند

در روز ماه کامل از دوازدهمین ماه تقویم هندی یعنی ماه پهالگونه (Phalguna)، مصادف با اواخر فوریه و اوایل مارس، فستیوال رنگ هولی در طی دو روز در سراسر هند و قسمت های هندی نشین نپال برگزار می شود. در این روز مردم با پاشیدن آب و رنگدانه های مخصوص به سوی یکدیگر و نیز اجرای موسیقی و پایکوبی، به جشن و پای کوبی می پردازند.

4.فستیوال روشنایی زمستانی ژاپن

این فستیوال یکی از برترین و زیباترین چراغانی های زمستانی کشور ژاپن است. در این فستیوال، پارک تفریحی نابانا، با بیش از 7 میلیون لامپ LED تزئین می شود.

5. فستیوال فانوس های شکوفه گیلاس ژاپن

در ژاپن، شکوفه درخت گیلاس را ساکورا می نامند. این شکوفه ها معمولا به گیلاس تبدیل نمی شوند و بیشتر جنبه زیبایی دارند. ساکورا درختی دوست داشتنی در ژاپن است و هر بهار در پارک های این سرزمین جشنواره شکوفه های گیلاس برگزار می شود.

6. فستیوال فراری دادن زمستان مجارستان

در انتها ماه فوریه، در جنوب مجارستان، فستیوال 6 روزه ای برگزار می شود. این جشن به Busójárás معروف است و به معنای ترساندن و فراری دادن زمستان است. در این روز مردم لباس سنتی و ترسناک، مثل ماسک های چوبی و کت های پشمی بزرگی رو می پوشند و روانه راهپیمایی در طول این جشن می شوند. هدفشون از این جشن هم خوش آمدی گویی به فصل بهار هست.

7. فستیوال بین المللی ملاقات در آسمان مونته پیانا، ایتالیا

این فستیوال یکی از مهیج ترین فستیوال های جهان است. در این فستیوال، شرکت نمایندگان ساعات زیادی را در سراسر کوه های آلپ ایتالیا به صورت آویزان حرکت میکند. هدفشون از انجام این کار، ادای احترام به سربازان کشته شده در طول جنگ اول هست.

8. فستیوال بین المللی بالن آلبوکورکو، آمریکا

این فستیوال بین المللی به مدت 9 روز در آمریکا برگزار می شود. در این مدت بیش از 500 بالن به آسمان فرستاده می شود.

9. فستیوال برف ساپورو، ژاپن

هرساله هفته دوم فوریه، مجسمه های غول پیکری یخی ای که به یاری بولدوزرها و ماشین های حفاری مکانیکی در روزهای پیش از شروع سال خلق شدند، به نمایش عموم گذاشته می شوند. این فستیوال یک رویداد زمستانی است که هرساله میلیون ها نفر برای تحسین مجسمه های یخی دور هم جمع می شوند.

10. فستیوال روز مرگ در مکزیک

در اول و دوم نوامبر جشنی در مکزیک برگزار می شود که در واقع جشنی برای ادای احترام به مردگان است؛ این جشن روز مرگ نام دارد. در بیشتر روستاهای سرخپوست این کشور، محراب هایی ساخته می شود که روی آن ها با انواع غذاها، نوشیدنی ها و بعضی از لوازم شخصی فرد فوت شده تزئین می شوند. در این روز به وسیله ماریاچی هاپایکوبی و پایکوبی هم در کنار قبرها اجرا می شود.

11. فستیوال سوزاندن انسان نوادا، آمریکا

هر ساله در روز دوشنبه قبل از تعطیلات روز کارگر به مدت 1 هفته، در بیابان بلک راک آمریکا جشنی برگزار می شود. در این جشن دو انسان حصیری بزرگ که نماد باروری است را می سوزانند.

12. فستیوال فوجی شیبازاکورا ژاپن

هر ساله در فصل بهار و در بین ماه های آوریل تا می در پارک هیتسوجیامای ژاپن فستیوالی به عنوان شیبازاکورا برگزار می شود. در این فستیوال حدود 400 هزار گل را مانند فرشی در پارک پهن می شود.

13. فستیوال آب سونگکران تایلند

سونگکران در واقع جشن سال نو تایلندی است که از 13 تا 15 آوریل هر سال در تایلند برگزار می شود. واژه Songkran در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است. در این روز اعضای خانواده دور هم جمع می شوند تا احترام خودشان را به بزرگترها با ریختن آب خوشبو بر روی دست های آنها نشان بدهند. در این فستیوال فیل ها هم شرکت می نمایند و روی بازدیدنمایندگان آب می پاشند.

14. فستیوال چراغ های فانوسی شناور هانولولو، هاوایی، آمریکا

ماه می، در مجموعه جزایر هاوایی آمریکا افراد، فانوس هایی را به صورت شناور در آب در می آورند. این کار به منظور ادای احترام به قربانیان جنگ، قحطی و بلایای طبیعی برگزار می شود.

15. فستیوال گوجه فرنگی اسپانیا

در آخرین چهارشنبه ماه آگوست در اسپانیا جشنواره ای معروف به نام گوجه فرنگی برگزار می شود. در این جشن ده ها هزار نفر از سراسر جهان در نزدیکی شهر والنسیا دور هم جمع شوند و 100 تن گوجه فرنگی را در حین نبرد خیابانی به سمت همدیگر پرتاب نمایند.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ وردپرس

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "فستیوال های مهیج دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال های مهیج دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید