قابلیت عجیب گوگل که از آن بی خبرید!

به گزارش وبلاگ وردپرس، زومیت نوشت: گوگل می گوید قابلیت مولتی سرچ که جست وجوی همزمان عکس و متن را ممکن می نماید و سال قبل معرفی گردید، هم اکنون در سراسر جهان در دسترس است.

قابلیت عجیب گوگل که از آن بی خبرید!

گوگل در رویداد نوی ضمن اشاره به ابزارهای هوش مصنوعی نو در نرم افزارهایی مثل مپس، خاطرنشان کرد قابلیت مولتی سرچ به صورت گسترده تر در پلتفرم های موبایلی در دسترس قرار می گیرد. البته مولتی سرچ مخصوص کشورهایی است که به ابزار گوگل لنز دسترسی دارند.

قابلیت مولتی سرچ به کاربران امکان می دهد به طور همزمان به وسیله متن و عکس جست وجو انجام دهند. گوگل این قابلیت را حدودا یک سال پیش معرفی کرد تا موتور جست وجویش مدرن تر گردد و از توانایی گوشی های هوشمند بهتر بهره بگیرد.

بر اساس گزارش تک کرانچ، مولتی سرچ مبتنی بر مدلی هوش مصنوعی به نام MUM است که می تواند همزمان اطلاعات را به وسیله چند فرمت نظیر متن، عکس و ویدیو دریافت و سپس بین موضوعات، مفاهیم و ایده های مختلف ارتباط برقرار کند. گوگل نخستین بار مدل MUM را وارد قابلیت جست وجوی تصویری سرویس گوگل لنز کرد.

به موجب تغییرات نو، کاربر می تواند تصویر تی شرت موردعلاقه اش را وارد گوگل کند و سپس از این موتور جست وجو بخواهد که لباس های دیگر مثل پیراهن یا شلوار را با الگوی مشابه آن تی شرت پیدا کند.

در نمونه دیگر، کاربر می تواند دوربین گوشی خود را به سمت قطعه شکسته دوچرخه اش بگیرد و عبارت چگونه تعمیرش کنم را تایپ کند. گوگل به لطف مدل MUM می تواند سؤالاتی را پاسخ دهد که پیش تر پاسخ به آن ها ممکن نبود.

ترکیب متن و عکس در گوگل بیشتر مخصوص کسانی است که در موتور جست وجوی این شرکت در پی خرید کالا می گردند. به لطف این سیستم نو می توانید لباس های موردعلاقه خود را در رنگ ها و استایل های مختلف بخرید. کاربران می توانند در قابلیت مولتی سرچ فیلترهایی مثل برند و مشخصه های بصری را اعمال نمایند.

گوگل سال گذشته قابلیت مولتی سرچ را در دسترس کاربران آمریکایی قرار داد و چند ماه بعد کاربران هندی نیز به این قابلیت دسترسی پیدا کردند. گوگل در رویداد نوش گفت مولتی سرچ از این پس در تمامی مناطقی که به گوگل لنز دسترسی دارند، در زبان های مختلف در دسترس است.

گوگل می گوید مقدار استفاده مردم از گوگل لنز نسبت به زمان آغازبه کار این سرویس، بیش از 10 میلیارد بار در ماه افزایش یافته است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "قابلیت عجیب گوگل که از آن بی خبرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت عجیب گوگل که از آن بی خبرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید