قیس سعید نجلاء بودن را مأمور تشکیل کابینه تونس کرد

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس جمهور تونس بعد از دو ماه از شروع تنش سیاسی در این کشور، در ادامه اعتراضات به شرایط کشور نخست وزیر نو را انتخاب کرد.

قیس سعید نجلاء بودن را مأمور تشکیل کابینه تونس کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وردپرس، رسانه های تونس امروز چهارشنبه گزارش دادند که نجلاء بودن، مأمور تشکیل کابینه تازه در این کشور شد.

بر اساس این گزارش، قیس سعید، رئیس جمهور این کشور امروز طی حکمی نجلاء بودن را مأمور تشکیل دولت تازه نموده است.

قبل از خانم نجلاء، هشام المشیشی، نخست وزیر تونس بود که از سوی رئیس جمهور برکنار شد، به این ترتیب نجلاء بودن اولین زن در تاریخ تونس است که مأمور تشکیل کابینه می گردد.

قیس سعید گفته است که بودن تا خاتمه شرایط فوق العاده نخست وزیر تونس باقی خواهد ماند. رئیس جمهور تا امروز دو بار شرایط فوق العاده را تمدید نموده است.

نجلاء بودن متولد 1958 از منطقه القیروان و استاد دانشگاه و هم اکنون در حال اجرای برنامه های بانک ملی در وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی است.

قیس سعید حدود دو ماه پیش با افزایش ناگهانی اندازه مبتلایان به کرونا در تونس و به تبع آن آغاز تظاهرات گسترده علیه دولت، هشام المشیشی را از سمت خود برکنار و مجلس را که حزب اسلام گرای النهضه در آن حائز اکثریت کرسی ها بود، تعلیق کرد.

احزاب مخالف این اقدام را کودتا و تفسیر به رأی قیس سعید از قانون اساسی تونس دانستند، با این حال حمایت ارتش و نیروهای امنیتی این کشور از رئیس جمهور و تغییر افکار عمومی درباره حزب النهضه باعث شد که سعید به اقدامات خود ادامه دهد و شرایط فوق العاده را برای سه ماه متوالی تمدید کند.

این هفته 103 تن از اعضا و رهبران مطرح حزب النهضه در بیانیه ای مشترک از این حزب جدا شدند و اعلام برائت کردند.

تونس از زمان برکناری نخست وزیر و تعلیق مجلس عرصه رویارویی موافقان و مخالفان رئیس جمهوری شده است که به اسم یک حقوق دان، با شعار اجرای قانون و مبارزه با فساد روی کار آمد.

این هفته بعد از استعفای دسته جمعی ده ها عضو النهضه، شهر تونس، مرکز تونس شاهد تظاهرات گسترده احزاب مخالف رئیس جمهور بود.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "قیس سعید نجلاء بودن را مأمور تشکیل کابینه تونس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیس سعید نجلاء بودن را مأمور تشکیل کابینه تونس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید