نصب تابلو های معرفی قرقاول در زیستگاه های شهرستان گرمی

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی گفت: تابلو هایی با هدف معرفی گونه با ارزش قرقاول در زیستگاه های شهرستان گرمی نصب شد.

نصب تابلو های معرفی قرقاول در زیستگاه های شهرستان گرمی

به گزارش خبرنگار از ، رحیمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی با اعلام این خبر گفت: این تابلو ها با هدف معرفی این گونه ارزشمند جانوری و در جهت آگاهی سازی عمومی در مورد اهمیت حفاظت از این گونه مهم طراحی و نصب شده است.

او اضافه کرد: این تابلو ها در سه نقطه از جهت های منتهی به نوار مرزی شهرستان گرمی و حاشیه رودخانه بالهارود، که یکی از زیستگاه های اصلی این گونه ارزشمند در استان اردبیل است، نصب شد تا ضمن معرفی این گونه به اهالی محلی و مسافران، ضرورت حفاظت از این گونه مهم را هم یادآوری کند.

رحیمی اعلام کرد: شکار و صید، آتش سوزی نوار مرزی و حاشیه رودخانه بالهارود، فعالیت های کشاورزی و بعلاوه فنس کشی نقطه صفر مرزی از جمله عوامل تهدید کننده این گونه مهم و با ارزش جانوری و زیستگاه آن است.

گونه قرقاول با نام محلی چئول خوروزو از رسته ماکیان بوده و در منطقه ها جنگلی و بوته زار ها زندگی می نماید.

در استان اردبیل حاشیه رود های مرزی ارس و بالهارود از زیستگاه های مهم این گونه است. گونه قرقاول در لیست پرندگان حمایت شده ایران قرار داشته و احتیاج به اقدامات و برنامه ریزی های ویژه حفاظتی دارد.

نوار مرزی شهرستان گرمی به طول 93 کیلومتر دارای گونه های گیاهی و جانوری با ارزشی می باشد که حاشیه رودخانه مرزی بالهارود در این شهرستان به اسم زیستگاه گونه قرقاول شناخته می گردد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نصب تابلو های معرفی قرقاول در زیستگاه های شهرستان گرمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب تابلو های معرفی قرقاول در زیستگاه های شهرستان گرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید