هر آنچه باید درباره اکستنشن و لمینت مژه بدانید

به گزارش وبلاگ وردپرس، در سال های اخیر اکستنشن و لمینت مژه در بین خانم ها محبوب شده است. این خدمات زیبایی که در واقع نوعی آرایش نیمه دائمی محسوب می شوند، امروزه در بسیاری از سالن های زیبایی عرضه می شوند و هم در بین سلبریتی ها و هم بین خانم های عادی هواداران خاص خود را دارند. اما اکستنشن و لمینت مژه چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ کدام یک از این روش ها برای شما بهتر است؟ مزایا، معایب و عوارض جانبی این نوع خدمات زیبایی چیست و چه نوع مراقبت هایی را باید بعد پس از اکستنشن و لمینت مژه انجام داد؟ با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا به آنالیز این موارد بپردازیم.

هر آنچه باید درباره اکستنشن و لمینت مژه بدانید

انواع روش های زیبا سازی مژه

داشتن مژه های پرپشت در زیبایی چشم ها و مجذوب نمایندهیت استایل تان اهمیت زیادی دارد اما برخی از افراد به علت مسائل ژنتیکی و یا بر اثر عوامل محیطی مژه های کم پشت یا صاف دارند. با پیشرفت تکنولوژی روش های زیادی برای جبران کم پشتی یا کوتاهی مژه ها ارائه شده است. کاشت مژه یکی از برترین روش ها است اما برای زیباتر شدن مژه ها روش های دیگری به نام اکستنشن و لمینت مژه هم وجود دارند که نسبت به کاشت مژه کم هزینه تر، راحت تر و در دسترس تر هستند.

اگرچه درمان های خانگی مانند استفاده از انواع روغن ها و سرم های تقویت مژه برای زیبایی مژه ها وجود دارد، اما این شیوه ها زمان بر هستند و بعلاوه در برخی موارد مژه ها انقدر کم پشت و یا صاف هستند که این روش ها جوابگوی افراد نیست. در این موارد افراد با توجه به نوع مژه ها می توان از روش های اکتنشن و یا لمینت مژه استفاده کرد.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه می تواند مژه های شما را حالت دار تر، پر پشت تر و بلند تر کند. در این روش مژه های مصنوعی مجزا به صورت تک تک با استفاده از چسب مخصوص و بادوام به مژه های طبیعی شما وصل می شوند. هر مژه به طور جداگانه با استفاده از چسب نیمه دائمی به یک مژه طبیعی چسبانده می گردد. جنس مژه های مخصوص اکستنشن می تواند از موی انسان، موی سمور، موی اسب، فیبرهای مصنوعی یا ابریشم باشد و برای هر پلک بین 40 تا 80 مژه مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. به خاطر داشته باشید که اکستنشن مژه با کاشت مژه کاملا فرق دارد. کاشت مژه با مو های کاملا طبیعی به صورت شش ماهه کاشته می گردد و معمولا دو هفته یک بار نیاز به ترمیم دارد؛ در صورتی که در روش اکستنشن از تار های مصنوعی استفاده می گردد که طول عمر کوتاه تری هم دارند.

برای یک ست کامل از مژه ها، فرایند کامل انجام اکستنشن مژه در حدود دو ساعت طول می کشد و در طول این مدت برای اطمینان از کاربرد صحیح و ایمنی چشم ها باید چشمان تان را کاملاً بسته نگه دارید. اگر می خواهید مژه هایتان را با بودجه محدود تری اکستنشن کنید یا در پی جلوه ظریف تری هستید، به جای یک ست کامل، نیم ست مژه را در نظر بگیرید. به این صورت که حجم اکستنشن ها در میان مژه هایتان محدود باشد. در این حالت هم زمان کمتری خواهد برد، هم اکستنشن شما ظریف تر و ارزان تر خواهد شد.

آیا اکستنشن مژه به مژه های طبیعی آسیب می زند؟

در صورتی که برای اکتنشن مژه از مواد استاندارد استفاده گردد و مژه های مصنوعی به درستی و ظرافت روی مژه های طبیعی چسبانده شوند مژه های طبیعی تان آسیبی نخواهند دید. با این وجود بهتر است حتما به سالن های زیبایی معتبر و آرایشگران ماهر مراجعه کنید. اگر شخصی که این کار را انجام می دهد ماهر نباشد ممکن است مژه های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و در نتیجه مژه های طبیعی هم کنده شوند. ورود چسب به چشم هم ممکن است باعث آلرژی و عفونت چشم گردد. اگر مژه مصنوعی وارد چشم گردد، باعث تحریک بسیار شدید خواهد شد.

چسبی که برای چسباندن مژه ها استفاده می گردد ماده ای کاملا بی خطر است؛ با این وجود ممکن است برخی افراد به این ماده واکنش های آلرژیک نشان دهند. بنابراین اگر در فرایند اکستنشن احساس درد و یا سوزش کردید حتما به آرایشگرتان بگویید.

  • 10 ترفند برای ماندگاری بیشتر آرایش صورت در روزهای گرم آفتابی

مزایا و معایب اکستنشن مژه

همانند تمامی خدمات زیبایی اکستنشن مژه هم مزایا و معایب خود را دارد. بزرگترین مزیت اکستنشن مژه جلوه زیبا و چشم گیری است که به چشمان شما می دهد. اکستنشن مژه شما را به طور کلی از فر مژه و ریمل بی نیاز می نماید و بدون این که وقت تان را صرف آرایش چشم کنید چشمانی زیبا و مجذوب نماینده با مژه هایی پرپشت و خوش حالت خواهید داشت. با این وجود اکستنش هم نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. براش کردن مژه ها با فرچه مخصوص، تمیز کردن مژه ها و در برخی اوقات سشوار کشیدن شان بعد از حمام از جمله مراقبت هایی است که باید به شکل روتین انجام دهید.

ازسویی دیگر اکستنشن مژه برایتان محدودیت هایی به وجود می آورد از جمله این که بدون عینک شنا به هیچ وجه نمی توانید وارد استخر شوید چرا که اکستنشن های روی مژه تان کنده می شوند. سونا و بخور صورت هم می تواند اکستنشن ها را خراب کند. بعلاوه شما باید از مالیدن چشم هایتان با دست خودداری نموده و استفاده از محصولات و سرم های پاک نماینده آرایش برای دور چشم هایتان را محدود کنید؛ چرا که این مواد باعث تضعیف چسب اکستنشن می شوند. اکستنشن مژه باید به شکل دوره ای هر چهار هفته یا شش هفته یک بار ترمیم گردد و ترمیم اکستنشن مستلزم صرف هزینه است که جزو معایب این روش محسوب می گردد.

با این حال با وجود هزینه بر بودن این روش و محدودیت هایی که به وجود می آورد برخی خانم ها این روش را برای زیبایی مژه هایشان انتخاب می نمایند و با توجه به مجذوب نمایندهیت چشم گیر مژه ها در این متد و صرفه جویی در وقت و هزینه آرایش چشم ها، این روش برایشان ارزان است.

لمینت مژه چیست؟

لمینت مژه شامل دو فرایند جداگانه است که هر یک به گونه ای طراحی شده اند تا مژه هایی زیبا و خوش حالت ایجاد نمایند. مرحله اول شامل لیفت مژه هاست که در این فرایند مژه ها با استفاده از لوسیون ها و محلول های کراتینه و دیگر مواد حالت دهنده فر و حالت دار می شوند. فرم گرفتن مژه ها باعث می گردد که چشم ها شاداب تر و مجذوب نماینده تر دیده شوند.

در این مرحله بسته به این که بخواهید مژه هایتان چقدر فر بخورد و چه حالتی داشته باشند از لوسیون هایی با فرمول کراتین قوی یا سبک استفاده می گردد و این فرایند بین یک تا دو ساعت طول خواهد کشید. مواد شیمیایی نرم نماینده ساختار ساقه مو را می شنمایند و باعث می شوند که مژه ها هر فرم و حالتی که به آن ها داده می گردد را به خود بگیرند.

پس از آن مژه ها رو به بالا حالت داده می شوند و با توجه به مدلی که مد نظرتان است فر می شوند. پس از آن از روغن ها و محلول های تقویت نماینده مژه برای سفت شدن و شکل گرفتن ساختار مژه استفاده می گردد. موادی که روی مژه هایتان قرار می گیرند باعث می شوند مژه ها بین چهار تا شش هفته همین حالت فر و فرم دار را حفظ نمایند. اگر مژه هایتان صاف و رو به پایین هستند در این مرحله حالت چشم هایتان کاملا متحول می گردد.

در مرحله دوم مژه ها رنگ می شوند تا کلفت تر و پرپشت تر به نظر برسند. اکر مژه هایی بلوند و قرمز دارید پس از انجام این مراحل تغییرات عمده ای را در چهره تان خواهید دید. برای رنگ کردن مژه ها معمولا از رنگ ابرو استفاده می گردد.

  • راهنمای خرید رژ لب؛ برترین رنگ رژ لب برای رنگ پوست شما

آیا لمینت مژه به مژه های طبیعی آسیب می زند؟

در مرحله لیفت مژه از مواد شیمیایی برای تغییر شکل ساقه مو استفاده می گردد. استفاده بیش از حد و یا نامناسب از این مواد ممکن است باعث خشکی یا شنمایندگی مژه ها گردد. بعلاوه گاهی برخی محلول هایی که برای لیفت مژه استفاده می شوند عوارض جانبی همانند تحریک پوست و التهاب و پلک ها خواهند داشت. بنابراین اگر می خواهید مژه هایتان را لمینت کنید حتما باید به سالن های زیبایی معتبر و آرایشگران ماهر مراجعه کنید.

مزایا و معایب لمینت مژه

یکی از مزایای اصلی لمینت مژه، جلوه زیبایی است که به مژه های شما می دهد. با لیفت مژه ها حالت چشم هایتان زیباتر می گردد و با رنگ کردن آن ها مژه ها پررنگ تر شده و مانند مژه های ریمل زده به نظر می رسند، بنابراین با انجام این روش شما دیگر نیازی به استفاده از فرمژه و ریمل ندارید.

در لمینت مژه شما دیگر مژه های مصنوعی ندارید بلکه همان مژه های طبیعی خودتان است که مانند مژه های مصنوعی بلند و خوش حالت شده اند، بنابراین محدودیت خاصی را پس از انجام این روش ندارید. بر عکس روش اکستنشن می توانید در روتین های بهداشتی تان از همان مواد پاک نماینده ای که قبلا استفاده می کردید بهره ببرید و در شنا کردن، سونا و بخور هم محدودیتی برایتان ایجاد نمی گردد.

یکی دیگر از مزایای این روش این است که به علت به کاربردن مواد و لوسیون های مغذی ریشه و پیاز مو ها تقویت شده و باعث تقویت مژه های شما خواهند شد.

به هر حال هزینه انجام این کار نسبتا بالاست و اگر می خواهید مژه هایتان همواره حالت داشته باشند باید هر 4 یا 6 هفته یک بار عمل لمینت را انجام دهید که جزو معایب این روش محسوب می گردد. بعلاوه عوارض جانبی محلول های لیفت جزو معایب این روش است که در بخش قبل به آن اشاره شد.

  • واترجت دندان چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

در آخر

  • ایمن ترین راه برای زیبایی مژه ها استفاده روتین و منظم از روغن ها و لوسیون های تقویت نماینده مژه در خانه است. با این وجود اگر انجام این روش ها برایتان زمان بر است و یا مژه هایتان بیش از حد کم پشت، کوتاه و یا صاف است این خدمات آرایشی برایتان مناسب خواهند بود.
  • اکستنشن حجم بیشتری به مژه هایتان می دهد مخصوصا اگر مژه هایتان کم پشت باشد، با این وجود انتخاب بین این دو روش به سلیقه تان بستگی دارد اگر هوادار آرایش سبک و طبیعی هستید روش لمینیت را انتخاب کنید.
  • باید در نظر داشته باشید که با انجام این روش مژه هایتان سنگین تر خواهد شد و بعلاوه نسبت به روش لمینت مژه با محدودیت های بیشتری در استخر رفتن، استفاده از سونا و بخور صورت و … روبرو خواهید بود؛ بنابراین قبل از انتخاب متد آرایشی مد نظرتان معایب و مزایای آن را حتما در نظر بگیرید.

منبع: thetrendspotter, dlaudatisalon

منبع: دیجی استایل

به "هر آنچه باید درباره اکستنشن و لمینت مژه بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید درباره اکستنشن و لمینت مژه بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید