همکاری های پارک علم و فناوری البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز و هیات همراه ضمن بازدید از پارک علم و فناوری البرز و دستاورد های شرکت های دانش بنیان و فناور این مجموعه، بر توسعه همکاری دانشگاه و صنعت به وسیله پارک علم و فناوری البرز تأکید کرد.

همکاری های پارک علم و فناوری البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان توسعه می یابد

به گزارش گروه استان های وبلاگ وردپرس، نشست سه جانبه بین پارک علم و فناوری البرز، صندوق پژوهش و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی این استان برگزار گردید.

در ابتدای این بازدید مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز در این نشست با اشاره به وجود اشتغال 1200 نفری در پارک علم و فناوری گفت: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک سال گذشته توانسته اند فروش هزار و 700 میلیاردی داشته باشند و بعلاوه 50 میلیون یورو صادرات داشته اند.

عباسی اضافه نمود: پارک علم و فناوری 18 هزار متر فضا در اختیار شرکت های دانش بنیان و فناور قرار داده است و در سفر اخیر رئیس جمهور مصوب شد، در کنار احداث شهرک دانش بنیان این فضا تا سرانجام سال 1402 دو برابر گردد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: پارک علم و فناوری هرچند در زمینه های فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی فعال بوده، اما اخیراً شرکت های مستقر در پارک توانسته اند در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی تجربیات خوبی به کسب نمایند و حتی شرکت فناوری توانسته محصول خود را به اروپا صادر کند.

وی با اشاره به طرح دستیار فناور ادامه داد: در این طرح فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند شش ماه در پارک علم فناوری بادانش بنیان ها کار نمایند و به ترتیب به هرکدام یک تا سه میلیون حقوق دریافت نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: آمادگی لازم برای همکاری با علوم پزشکی راداریم و ابزار های قانونی مناسبی هم در اختیارداریم. می توانیم با همکاری طرفین پردیس مشترک ایجاد کنیم و جوانان بیشتری را تحت پوشش تا اشتغال قرار دهیم.

پارک علم و فناوری البرز حلقه ارتباط دانشگاه ها و صنایع استان است

در ادامه شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این دانشگاه یازده هزار و 700 پرسنل دارد، گفت: این دانشگاه چهارمین انتخاب دانشجویان در رشته دندان پزشکی و بعلاوه سومین انتخاب در رشته داروسازی است و در جایگاه خوبی در سطح کشور قرار گرفته است.

صیادی ادامه داد: قصد داریم بخش سلامت در صندوق پژوهش و فناوری البرز را پررنگ کنیم و ارتباطمان را به نقطه مطلوبی برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در ادامه گفت: با توجه به شعار سال و تکلیف این است که بتوانیم در جهت حل معضل اشتغال حرکت کنیم و در سرانجام سال به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به قابلیت های بی نظیر مجموعه پارک علم و فناوری البرز گفت: پارک علم و فناوری البرز و شرکت های دانش بنیان و فناور و پیروز آن می تواند زمینه توسعه استان را به ویژه در زمینه شعار سال که همانا توسعه فراوری و اشتغال دانش بنیان است، تضمین کند.

صیادی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز همه جانبه از برنامه های مشترک با پارک علم و فناوری البرز استقبال می نماید توضیح داد: پارک علم و فناوری البرز حلقه ارتباط دانشگاه ها و صنایع استان است و ما برای توسعه این ارتباط و استفاده مردم از دستاورد های همکاری این مجموعه کوشش مستمر و بی وقفه خواهیم داشت.

در ادامه حسن محمدعلیزاده، رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با تأکید بر اینکه مشکل اصلی کشور مسئله بیکاری است گفت: در سال های گذشته هرچند رشد کمی فارغ التحصیل را داشته ایم، اما نتوانسته ایم نیروی متخصص تربیت کنیم.

محمدعلیزاده اضافه نمود: در حال حاضر شهرک های صنعتی احتیاج مبرم به نیروی متخصص دارند و این در حالی است که باوجود تعداد بالای بیکار در کشور نتواسته اند نیروی مورداحتیاج خود را پیدا نمایند.

رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان البرز توضیح داد: ما به این نتیجه رسیدیم برترین و مقدس ترین سنگری که می توانیم به کشور و استان یاری کنیم حوزه حمایت از دانش بنیان هاست به همین دلیل 14 ماه پیش اقدام به تأسیس صندوق پژوهش و فناوری البرز کردیم.

وی بابیان اینکه جزیره ای عمل کردن بزرگ ترین آفت کشور شده و باید بتوانیم هم افزایی بیشتری باهم داشته باشیم بیان نمود: بیان نمود: 12 شهرک صنعتی در استان داریم و باید بتوانیم رابطه مناسبی بین آن ها و اکوسیستم نوآوری استان برقرار کنیم.

وی در سرانجام گفت: تا به امروز نتوانسته ایم از پتانسیل دانشگاه علوم پزشکی البرز استفاده کنیم که با ایجاد کارگروه مشترک خواهیم توانست عقب ماندگی ها را جبران و به سمت اهدافمان حرکت کنیم.

لازم به ذکر است در سرانجام این جلسه مقرر شد تفاهم نامه سه جانبه بین صندوق پژوهش و فناوری، پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی البرز امضا گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "همکاری های پارک علم و فناوری البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های پارک علم و فناوری البرز و دانشگاه علوم پزشکی استان توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید