همکاری 28 دستگاه اجرایی برای محرومیت زدایی فناورانه

به گزارش وبلاگ وردپرس، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری اولین دوره نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت زدا که امروز 21 خردادماه در محل معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار گردید، ضمن اشاره به اینکه 28 دستگاه اجرایی کشور برای پیشرفت آبادانی و عدالت کنار این رویداد هستند تا به منطقه ها کمتر توجه شده بیشتر بپردازیم، گفت: برای این کار ملی که وظیفه دینی و انسانی ما است، ابتدا باید با یکدیگر همصدا شویم؛ صرف کنار هم قرار گرفتن دستگاه ها به نظرم برکت بزرگی است که خداوند توفیق آن را به ما داده است.

همکاری 28 دستگاه اجرایی برای محرومیت زدایی فناورانه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه محرومیت منطقه ها محروم، محرومیت توجه است نه محرومیتِ استعدادها و قابلیت ها، گفت: همیشه سرزمین هایی که قابلیت هایشان دیرتر کشف شده، اتفاقاً فرصت های مالی و توسعه ای بیشتری دارند. برنامه ملی آبادیران در پی این است که توجهات علمی، سرمایه گذاری و اقتصاد بنیان را به نقاط کشور که پر از ظرفیت و پتانسیل هستند اما کمتر به آنها توجه شده ببرند. خروجی این توجه در درجه اول احساس تعلق است.

وی با اشاره به اینکه به واسطه دست نخورده بودن منطقه ها محروم، فرصت های مالی بسیاری شکوفا می گردد، گفت: در این نمایشگاه 300 شرکت دانش بنیان که تجربه کار در منطقه ها محروم را دارا هستند حضور دارند و این شرکت خدمات متنوعی در حوزه نرم افزاری، سلامت، غذا و … به منطقه ها محروم ارائه می دهند و معتقدم این جریان از نظر مالی و هم از نظر ملی برکات زیادی به همراه دارد.

دهقانی فیروزآبادی اعلام کرد: ان شاءالله این برنامه با این هدف پیش برود که در یک سال پیش رو دبیرخانه آن با دستگاه ها هم افزایی نموده و اقدامات خوبی برای توسعه کسب و کار و اشتغال در منطقه ها محروم انجام دهد و سال آینده دبیرخانه گزارش دهد که در این یک سال چه اقدامی انجام داده و چه فرصت های جدیدی کشف شده است. ان شاءالله طعم شیرین علم و فناوری را به منطقه ها محروم بچشانیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ویژگی فناوری های محرومیت زدا را سازگاری با ظرفیت های محدود و شرایط منطقه ای و زیست محیطی، بعلاوه اشتغال آفرین و حرکت زا مطرح نمود.

وی اضافه کرد: برای شناسایی منطقه ها محروم با توجه به اینکه این منطقه ها به وسیله وزارت کشور شناسایی شده احتیاج به کار مطالعاتی نداشته ایم. بعلاوه منطقه ها محروم در شاخص های کمیته امداد با توجه به نرخ بیکاری، سطح رفاه و مقدار عایدی ساکنین منطقه ها معین شده است.

دهقانی فیروزآبادی ضمن اشاره به اینکه نقش معاونت علمی در این رویداد توسعه پلتفرم بوده و فرصت های مالی و ظرفیت ها را به شرکت های دانش بنیان علاقه مند به این حوزه متصل می نماید، اضافه کرد: در نقطه آغاز 300 شرکت دانش بنیان در حوزه های سلامت، کشاورزی، آبزی پروری، گیاهان دارویی، IT و … فعال هستند و تعداد شرکت های فعال در حوزه محرومیت زدایی تا سال آینده باید به 600 شرکت افزایش یابد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اهداف برگزاری این نمایشگاه را اتصال شرکت های دانش بنیان بزرگ به بازار پروژه های محرومیت زدایی به وسیله خیریه ها، سمن ها و منابع نهادهای دولتی و حاکمیتی مسئول در این حوزه، یاری به توسعه منطقه ها محروم به وسیله معرفی ظرفیت های شرکت ها برای پاسخ به چالش ها و ایجاد اشتغال پایدار و بعلاوه توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت های دانش بنیان و فناور در حوزه محرومیت زدایی مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "همکاری 28 دستگاه اجرایی برای محرومیت زدایی فناورانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری 28 دستگاه اجرایی برای محرومیت زدایی فناورانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید