هندوانه را جدی بگیرید؛ دوستدار قلب شما است

به گزارش وبلاگ وردپرس، دکتر ریگود تدوالکار متخصص قلب و عروق گفت: ممکن است بعضی هندوانه را به علت داشتن قند زیاد به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب در نظر نگیرند.

هندوانه را جدی بگیرید؛ دوستدار قلب شما است

اما قند های موجود در میوه دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند به این معنی که قند خون را کمتر از قند های سایر منابع تحت تأثیر قرار می دهند. فیبر و آب بالای این میوه نیز ممکن است اثرات آن بر قند خون را در صورت مصرف میانه کاهش دهد.

هندوانه حاوی انواع مختلفی از ترکیبات زیست فعال است که برای قلب مفید هستند. به عنوان مثال لیکوپن دارای خواص آنتی اکسیدانی است و با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، مانند بیماری عروق کرونر و سکته مرتبط است.

اندازه بالای پتاسیم هندوانه می تواند به تنظیم فشار خون یاری کند و اندازه بالای آب، هیدراتاسیون مناسب را تضمین می نماید.

هیدراتاسیون مناسب برای حفظ غیر مستقیم ویسکوزیته خون و کاهش ترومبوز کلیدی است.

ویتامین C موجود در هندوانه از سلامت اندوتلیال حمایت می نماید و یکپارچگی رگ های خونی را حفظ می نماید.

بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر در هندوانه یافت می شوند از جمله بتاکاروتن، ویتامین B 6، منیزیم و فولات که می توانند فواید قلبی عروقی بالقوه ای داشته باشند.

میوه ها باید بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند.

دکتر جان پی هیگینز متخصص قلب و عروق ورزشی در دانشکده پزشکی مک گاورن نیز گفت: خوردن میوه ها فواید زیادی برای سلامتی دارد. هر روز میوه های بیشتری بخورید، به خصوص هندوانه و مرکبات.

مهم است که میوه های روزانه را به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی در نظر بگیرید، زیرا سرشار از آنتی اکسیدان ها، ضدالتهاب ها، فیبر رژیمی و آب هستند که همگی می توانند عملکرد قلب و عروق، مغز، سلامت پوست را بهبود دهد و باعث کاهش بعضی سرطان ها گردد.

میوه ها بعلاوه سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشند، انرژی ما را افزایش می دهند و بر خلق و خوی ما تأثیر مثبت می گذارند.

خوردن میوه در روز اندازه سلامت ما را افزایش می دهد.

دکتر تدوالکار اضافه کرد: اگر تحقیقات در خصوص مصرف هندوانه و فواید قلبی عروقی آن مثبت باشد، ممکن است به یک رژیم غذایی سالم برای قلب تبدیل گردد و با توجه به در دسترس بودن و ارزان بودنش بسیار مناسب خواهد بود.

البته تحقیقات بیشتری برای ایجاد دستورالعمل ها و توصیه های واضح در خصوص اینکه چگونه هندوانه در رژیم غذایی سالم برای قلب قرار بگیرد، مورد احتیاج است.

منبع: فرارو

به "هندوانه را جدی بگیرید؛ دوستدار قلب شما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندوانه را جدی بگیرید؛ دوستدار قلب شما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید