هواوی انتشار نسخه بتای سیستم عامل هارمونی 2.0 را برای برخی از موبایل های خود شروع کرد

به گزارش وبلاگ وردپرس، هواوی انتشار نسخه بتای سیستم عامل هارمونی 2.0 را برای برخی از موبایل های خود شروع کرده است. حال تعدادی از توسعه دهندگان با بررسی کدهای این سیستم عامل به شباهت بالای آن با اندروید پی برده اند.

هواوی انتشار نسخه بتای سیستم عامل هارمونی 2.0 را برای برخی از موبایل های خود شروع کرد

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از دیجیاتو،یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن ساده Hello World را برای اندروید 4.4 کیت کت توسعه داد و متوجه شد پیغامی که این اپ نمایش می دهد، روی اندروید و سیستم عامل هارمونی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

اسکرین شات سمت چپ اپلیکیشن را حین اجرا روی دیوایس مجازی با نسخه جدید اندروید نشان می دهد و در پیغام خطا احتمال ناسازگاری اپ با نسخه جدید اندروید توضیح داده است. اسکرین شات سمت راست همان اپ را حین اجرا روی دیوایس مجازی با نسخه بتای سیستم عامل هارمونی 2.0 نمایش می دهد و مضون پیغام خطا با نسخه اندروید یکسان است با این تفاوت که کلمه Android جایگزین Harmony OS شده است.

توسعه دهنده ای دیگر، اپلیکیشن Superuser را روی دیوایس مجازی با نسخه بتای هارمونی 2.0 نصب کرد و با پیغام زیر روبرو شد:

با استفاده از ابزار Android Debug Bridge می توان به فایل های سیستمی هارمونی 2.0 دسترسی پیدا کرد. یکی از توسعه دهندگان پیروز شد با این کار قسمت اعظم فایل های این سیستم عامل را استخراج کند و پس از بررسی آنها فهمید مبتنی بر فریم ورک اندروید هستند.

هواوی پیشتر اعلام کرده است که از پروژه متن باز اندروید (Android Open Source Project) به عنوان الگو برای ساخت هارمونی می شود. به عبارت دیگر نسخه دوم هارمونی احتمالاً مبتنی بر اندروید توسعه داده شده اما نسخه های آینده احتمالاً مبتنی بر فریم ورک اختصاصی هواوی توسعه داده خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "هواوی انتشار نسخه بتای سیستم عامل هارمونی 2.0 را برای برخی از موبایل های خود شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی انتشار نسخه بتای سیستم عامل هارمونی 2.0 را برای برخی از موبایل های خود شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید