آموزش یافتن و تغییر IP گوشی؛ ساده ترین روش برای یافتن آدرس آی پی در اندروید

به گزارش وبلاگ وردپرس، در حالی که بیشتر اوقات برای یافتن و تغییر IP گوشی، ابتدا باید سراغ کامپیوتر یا لپ تاپ بروید و آدرس IP گیت وی و اینترنت را پیدا کنید؛ اپلیکیشن های زیادی هستند که به سادگی و فقط با یک لمس، آدرس IP اینترنت، آدرس IP گوشی و شبکه، ساب نت ماسک و سایر اطلاعاتی که احتیاج دارید را به شما می دهند.

آموزش یافتن و تغییر IP گوشی؛ ساده ترین روش برای یافتن آدرس آی پی در اندروید

برنامه های زیادی داریم که فقط آدرس IP گوشی را به شما می دهند. مثلا، اپلیکیشن دارای یک صفحه ساده است و با هر بار اتصال به اینترنت دیتا روی گوشی اندرویدی، آدرس IP اینترنت را به شما نشان می دهد و می تواند تاریخچه ای از این آدرس ها نگهداری کند.

همین طور، در این برنامه می توانید با یک بار روشن و خاموش کردن دیتا یا اینترنت موبایل، آدرس IP گوشی اندرویدی را تغییر دهید که البته به طور اتوماتیک IP می گیرد و دستی نیست.

اما امروز، می خواهم اپلیکیشن بسیار قوی تر و کاربردی تری به شما معرفی کنم که در واقع چندین ابزار بسیار سودمند شبکه در یک اپلیکیشن ساده است.

معرفی اپلیکیشن IP Tools

پیش تر و در مطلب 15 اپلیکیشن محبوب برای مدیریت و نظارت بر وای فای، مودم و روتر اشاره ای به اپلیکیشن IP Tools نموده بودم ولی اجازه بدهید کمی بیشتر درباره مزایا و ویژگی های آن صحبت کنیم.

برنامه IP Tools را از دانلود و روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. لینک دانلود آن را در پایین این مقاله نیز تکرار کردیم تا به راحتی بتوانید آن را دانلود و نصب کنید.

آی پی تولز در اندروید، تقریبا هر کاری که می خواهید با یک آدرس IP روی گوشی انجام بدهید را برایتان فراهم می نماید.

ساده ترین کارش و با همان نصب و باز کردن اپلیکیشن، نمایش انبوهی از اطلاعات درباره IP گوشی، IP شبکه، اطلاعات وای فای و موقعیت مکانی و … است.

در همان صفحه اصلی و بالای صفحه، آدرس IP اتصال گوشی به اینترنت را به صورت بزرگ شده مشاهده می کنید. پایین تر از آن می توانید شرایط سیگنال دهی وای فای، حداکثر سرعت وای فای، موقعیت مکانی، نام شبکه وای فای، نام سرویس دهنده اینترنت، آدرس IP وای فای، مک آدرس گوشی، آدرس برودگست، آدرس گیت وی، دی ان اس و لوکال هاست را مشاهده کنید.

کدام اپلیکیشن موبایل را سراغ دارید که تنها با یک لمس به شما این همه اطلاعات درباره وای فای و اینترنت، از جمله آدرس IP گوشی بدهد؟ با داشتن این اطلاعات، اکنون می توانید هر کاری از جمله تغییر IP گوشی را انجام بدهید.

بیشتر بخوانید:

ابزارها و کاربردهای برنامه IP Tools به همین جا ختم نمی گردد و شما با لمس منوی همبرگری یا سه خط افقی برنامه در گوشه بالا سمت چپ، می توانید فهرستی از ابزارهای شبکه برای مدیریت و عیب یابی آدرس IP مشاهده کنید.

ابزارهایی مانند پینگ آی پی، گرفتن whois، گرفتن Tracerouter، پورت اسکن، لن اسکن، محاسبه آدرس IP و DNS Lookup، مبدل آدرس IP و هاست به یکدیگر و …

کاربران حرفه ای و شبکه کارها خوب ارزش هریک از این ابزارها روی گوشی تلفن همراه را می دانند و از هریک برای عیب یابی شبکه و بهبود وای فای استفاده می نمایند. شاید اگر ابزاری مانند IP Tools را روی گوشی نداشته باشید؛ احتیاج باشد برای هریک از این ابزارها، یک اپلیکیشن جداگانه نصب گردد.

آموزش تغییر IP گوشی

وقتی ip گوشی را به دست بیاورید؛ دیگر تغییر ip بسیار ساده می گردد. در بسیاری از آموزش های تغییر آدرس آی پی در اندروید و گوشی، بخش زیادی از آموزش مربوط به یافتن IP اینترنت و وای فای است ولی شما با نصب برنامه IP Tools بخش زیادی از کار را طی کردید و فقط کافی است:

1- وارد اپلیکیشن Settings گوشی اندرویدی خود شوید.

2- صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Wireless & Networks برسید و آن را لمس کنید.

3- روی گزینه Wi-Fi network ضربه بزنید.

4- گزینه Modify Network را پیدا کنید و ضربه بزنید (در گوشی های اندرویدی تازه باید انگشت خود را روی نام شبکه وای فای گرفته و بعد گزینه Modify Network را انتخاب کنید).

5- حالا نوبت به انتخاب گزینه Advanced Options است.

6- روی گزینه IP Settings بزنید.

به همین سادگی می توانید هر زمان که احتیاج داشتید و بدون نصب برنامه های وی پی ان، آدرس IP گوشی خود را تغییر دهید. اگر گوشی آیفون و تبلت آیپد یا هر دستگاه iOS دیگری دارید و احتیاج به تغییر IP پیدا کردید؛ نگاهی به مطلب چگونه آدرس IP آیفون و آیپد را پیدا کنیم و به طور دستی تغییر دهیم؟ بیندازید و باز هم با روشی بسیار ساده IP آیفون را یافته و بعد تغییر دهید.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی

به "آموزش یافتن و تغییر IP گوشی؛ ساده ترین روش برای یافتن آدرس آی پی در اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش یافتن و تغییر IP گوشی؛ ساده ترین روش برای یافتن آدرس آی پی در اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید