وزیر بهداشت: توانمندسازی ماما ها در دستور کار قرار گیرد

به گزارش وبلاگ وردپرس، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت توانمندسازی کادر مامایی و حضور هر چه بیشتر دانشجویان این رشته در بخش های زنان و زایمان تاکید نمود.

وزیر بهداشت: توانمندسازی ماما ها در دستور کار قرار گیرد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ وردپرس، سعید نمکی در این نامه خطاب به علی اکبر حق دوست، با تاکید بر نقش ماما ها در بهبود شاخص های بهداشتی از جمله مراقبت از مادران باردار قبل، حین و بعد از زایمان و هم مراقبت از بچه ها، بر توانمندسازی کادر مامایی و حضور هرچه بیشتر دانشجویان و مربیان مامایی در بخش های زنان و زایمان و درمانگاه های مربوطه جهت فراگیری آموزش های لازم و انجام کارآموزی، تاکید نمود.

وزیر بهداشت در نامه نوشت: بهبود شاخص های بهداشتی از جمله مراقبت از مادران باردار قبل، حین و بعد از زایمان و هم مراقبت از بچه ها و ... از ابعاد بسیار مهم رسیدن به هدف تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه بوده و در این رابطه کادر مامایی به ویژه در مراکز بهداشتی و درمانی و مرکز تسهیلات زایمانی نقش بسیار مهمی به عهده دارند.

نمکی تاکید نمود: ضرورت ایجاب می نماید تا کادر مامایی از توانمندی های لازم بهره مند شوند بنابراین. ترتیبی اتخاذ نمایید تا مدیران گروه و روسای بخش های زنان و زایمان به منظور توانمندسازی کادر مامایی، زمینه حضور هرچه بیشتر دانشجویان و مربیان محترم مامایی را در بخش های زنان و زایمان و درمانگاه های مربوطه برای فراگیری آموزش های لازم و انجام کارآموزی فراهم نموده و نهایت همکاری را انجام دهند ارسال گزارش اقدامات آینده به دفتر اینجانب مورد انتظار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر بهداشت: توانمندسازی ماما ها در دستور کار قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: توانمندسازی ماما ها در دستور کار قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید