پوران درخشنده: سکوت، چیزی را تغییر نمی دهد

به گزارش وبلاگ وردپرس، کارگردان فیلم سینمایی هیس! دختر ها فریاد نمی زنند گفت: همواره می گردد سکوت کرد و چیزی نگفت، اما سکوت چیزی را تغییر نمی دهد و آسیب ها صرفا در زیرپوست جامعه رشد می نماید.

پوران درخشنده: سکوت، چیزی را تغییر نمی دهد

به گزارش ایرنا، پوران درخشنده در پاسخ به این پرسش که چه نظری درباره جنبش می تو و خشونت علیه زنان در سینمای ایران دارد، گفت: همواره و در هرحال هر حرکتی که باعث گردد فضای زندگی ما سالمتر باشد و با آرامش بیشتری بتوانیم زندگی کنیم خوب است. در یک کلام مطلعی دادن و شناخت همواره خوب است.

تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی هیس! دختر ها فریاد نمی زنند (1391) با تاکید بر این موضوع که حرف نزدن و بیان نکردن مسائل و آسیب های اجتماعی بدترین رویکرد ممکن است، گفت: این که آسیب ها و چیز هایی در جامعه پنهان بماند، همیشگی نیست و پایان در جایی سر باز می نماید و آنجا جایی است که دیگر راه حل های کوچک و درمان های محدود جواب نمی دهد و باید یک جراحی بزرگ انجام دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امیدی از جهت تحقق اهداف این جنبش و پایان یافتن بیانیه زنان دست اندرکار سینمای ایران دارد، گفت: بله البته و انشالله که بتواند به پایان برسد.

هر واکنشی نسبت به ظلم یا اشتباه، حائز اهمیت است

نمایی از فیلم سینمایی هیس! دخترها فریاد نمی زنند

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی شمعی در باد (1382) تاکید نمود: این موضوع شفاف سازی و صحبت از بدرفتاری و رفتار های غیراخلاقی باید در همه حِرفه ها و مشاغل دیگر هم جریان داشته باشد. بحث، بحث خانواده، جامعه و مسائلی است که در زندگی تک تک ما بسیار اهمیت دارند به همین علت پرداختن به آن به جای سکوت اهمیت بسیاری دارد.

درخشنده یادآور شد: همواره می گردد سکوت کرد و چیزی نگفت، اما سکوت چیزی را تغییر نمی دهد و این داستان صرفا در زیرپوست جامعه رشد می نماید؛ می گردد صحبت و مطلعی رسانی کرد تا هم دیگران مطلع شوند و هم خاطی ها بدانند که کجای این داستان قرار دارند.

کارگردان فیلم سینمایی پرنده کوچک خوشبختی (1366) در پاسخ به این پرسش که تا چه میزان با ماهیت و هدف این جنبش موافق است، توضیح داد: در نهایت هر حرکتی که واکنشی نسبت به ظلم یا اشتباهی باشد، حائز اهمیت است؛ من حرکت در این جهت را با فیلمم هیس دختر ها فریاد نمی زنند آغاز کردم.

منبع: فرارو

به "پوران درخشنده: سکوت، چیزی را تغییر نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوران درخشنده: سکوت، چیزی را تغییر نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید