پیاده روی فضایی 6 ساعته انجام شد

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از اسپیس، نیکول مان فضانورد ناسا و کیوچی واکاتا فضانورد سازمان فضایی ژاپن روز گذشته حدود 2 ساعت را در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی صرف تکمیل فعالیتی کردند که در پیاده روی فضایی ماه گذشته آن را شروع نموده بودند. البته کل فرایند پیاده روی فضایی آنها بیش از 6 ساعت طول کشید. آنها تصمیم داشتند یک ساختار پشتیبان برای نصب پنل های خورشیدiROSA را نصب نمایند که در امسال میلادی به فضا پرتاب می شوند.

پیاده روی فضایی 6 ساعته انجام شد

این فرایند ساعت 15 به وقت گرینویچ و 2ساعت و 15 دقیقه پس از آنکه مان و واکاتا پیاده روی فضایی خودرا شروع کردند، تکمیل شد.

2 فضانورد با مسائل اندکی روبرو شدند. آنها فراموش کردند میخی را در جای خود قرار دهند و مجبور شدند عایق را برداشته و دوباره نصب نمایند. بعلاوه با چالش های مربوط به لباس فضانوردی روبرو شدند. از جمله آنکه دوربین کلاه آنها باید دوباره تنظیم می شد و برای مدتی کوتاه سطح اکسیژن به شدت بالا رفت.

مان و واکاتا پس از اتمام فعالیت در ساعت 19:26 دقیقه به وقت گرینویچ وارد ایستگاه فضایی شدند و پیاده روی 6 ساعت و 41 دقیقه ای آنها تمام شد.

کانال های برق 1Aو IB آخرین مواردی هستند که باید ارتقا یابند. به گفته مقامات ناسا با نصب هر 6 پنل خورشیدی مذکور ذخیره برق ایستگاه فضایی بین المللی 20تا 30 درصد افزایش می یابد.

این دومین پیاده روی فضایی مان و واکاتا به شمار میرود. هر کدام از آنها تا به امروز 14 ساعت و 2 دقیقه در خلا فضا کار نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیاده روی فضایی 6 ساعته انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی فضایی 6 ساعته انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید