اپلیکیشن مخصوص گربه های خوش شانس ژاپن

به گزارش وبلاگ وردپرس، گربه ها در ژاپن خوش شانس هستند و افرادی که این حیوان خانگی محبوب را نگه داری می نمایند، هزینه های زیادی برای مراقبت از آن ها صرف می نمایند. ولی سوال اینجاست که در این کشور پیشرفته چه امکاناتی وجود دارد تا متوجه بی حالی گربه ها شد؟

اپلیکیشن مخصوص گربه های خوش شانس ژاپن

به گزارش یورونیوز، در ژاپن، کشوری که به عنوان زادگاه شخصیت کارتونی و عروسکی هلو کیتی / Hello Kitty شناخته می گردد و جایی که گردشگران به انواع کافه های مخصوص گربه ها دسترسی دارند و حتی جمعیت بعضی از جزایر کوچک آن را گربه سانان ولگرد تشکیل می دهند، طبیعی است که اقبال به اپلیکیشن های مربوط به این حیوانات خانگی هم بسیار زیاد باشد.

یک شرکت فن آوری با همکاری دانشگاهی در توکیو توانستند اپلیکیشنی را طراحی نمایند که با بهره گیری از هزاران تصویری که از گربه ها در اختیار دارد بتواند به شما بگوید چه زمانی گربه شما احساس درد دارد.

به گفته توسعه دهندگان، در یک ماهی که از زمان انتشار برنامه کاربردی ردیاب درد گربه / Cat Pain Detector می گذرد، بیش از 43 هزار کاربر از ژاپن، کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی را جذب خود نموده است.

این برنامه در رده اپلیکیشن های محبوب دارندگان حیوانات خانگی دسته بندی می گردد که نگران سلامتی دوستان پشمالوی خود هستند.

این برنامه کاربردی چگونه عمل می نماید؟

شرکت ژاپنی Carelogy با همکاری کالج علوم منابع زیستی دانشگاه نیهون، تعداد 6 هزار عکس گربه را جمع آوری کردند و در آن ها موقعیت گوش، بینی، سبیل و پلک این حیوانات را به دقت مورد مطالعه قرار دادند.

آن ها در این مسیر از سیستم امتیازدهی دانشگاه مونترال برای میزان گیری تفاوت های جزئی بین گربه های سالم و گربه هایی که به علت بیماری های غیر قابل تشخیص از درد رنج می برند، استفاده کردند.

ساکیوکا، مدیر Carelogy در این رابطه گفت که طراحان این برنامه در وهله بعد، اطلاعات به دست آمده از سیستم امتیازدهی را به سامانه تشخیص هوش مصنوعی وارد کردند و به لطف حدود 600 هزار عکسی که بعدا کاربران آپلود کردند، مهارت های هوش مصنوعی این اپلیکیشن ارتقای بیشتری یافته است.

او به خبرگزاری فرانسه گفت که اکنون این برنامه سطح دقتی بیش از نود درصد دارد.

طبق گزارش انجمن غذای حیوانات خانگی ژاپن، 60 درصد صاحبان گربه خود را حداکثر سالی یک بار نزد دامپزشک می برند. ساکیوکا در این رابطه گفت: می خواهیم کاری کنیم که صاحبان گربه راحت تر تشخیص دهند که آیا به دامپزشک مراجعه نمایند یا نه.

اپلیکیشن ردیاب درد گربه در حال حاضر به وسیله بعضی از دامپزشکان ژاپنی هم استفاده می گردد.

مدیر شرکت توسعه دهنده این اپلیکیشن این را هم اظهار داشت که سیستم هوش مصنوعی قبل از تبدیل شدن به یک ابزار استاندارد و رایج، باید هنوز دقیق تر گردد.

منبع: فرارو

به "اپلیکیشن مخصوص گربه های خوش شانس ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن مخصوص گربه های خوش شانس ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید