کره جنوبی: شرایط امنیتی شمال شرق آسیا وخیم است

به گزارش وبلاگ وردپرس، دفتر یون سوک یول رییس جمهور کره جنوبی ساعاتی پس از آنکه کره شمالی اظهار داشت تمرینی را در مورد حمل کلاهک های هسته ای و شلیک موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را از زیر یک مخزن انجام داده، تاکید نمود که شرایط امنیتی در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا وخیم است.

کره جنوبی: شرایط امنیتی شمال شرق آسیا وخیم است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به وبلاگ وردپرس گفت: لازم است که اهمیت دقیق شرایط واقعی امنیتی را در شبه جزیره و شمال شرق آسیا به درستی بشناسیم و خود را برای رویارویی دقیق با آن آماده کنیم. حفاظت از جان و امنیت مردم تنها نباید در سطح حرف باشد؛ بلکه این یک موضوع مربوط به زندگی واقعی است.

این اظهارات ساعاتی پس از آن اعلام شد که خبرگزاری رسمی کره شمالی از سوی مقامات این کشور اعلام نمود که یگان های ارتش که کلاهک های تاکتیکی را کنترل می نمایند، تمرینی را برای پرتاب موشک بالستیک تحت شبیه سازی بارگیری کلاک های هسته ای تاکتیکی در سیلو زیر یک مخزن را انجام داده اند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، هدف از این تمرین، تایید دستور خارج کردن کلاهک های هسته ای تاکتیکی و انتقال سریع و ایمن آنها در زمان عملیات، آنالیز قابلیت مدیریت کلی و دستیابی یگان ها به قابلیت های پرتابی آنها بوده است.

براساس این گزارش، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ناظر این رزمایش بوده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: کیم جونگ اون تاکید نمود که هیچ زمینه ای برای گفت وگو با دشمنان وجود ندارد و ما هیچ احساس نیازی هم به آن نداریم.

در هفته های گذشته کره شمالی اقدام به آزمایش چندین موشک بالستیک میان برد کرد که از جمله آنها موشک بالستیک میان بردی بود که بر فراز ژاپن آزمایش شد.

منبع: فرارو

به "کره جنوبی: شرایط امنیتی شمال شرق آسیا وخیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی: شرایط امنیتی شمال شرق آسیا وخیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید