پیشینه تاریخی ایران ظرفیت بزرگی برای استقرار صلح جهانی است

به گزارش وبلاگ وردپرس، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران که در چین به سر می برد تاکید نمود: ایران با برخورداری از پیشینه تاریخی و فرهنگی کهن، ظرفیت بزرگی برای کاهش چالش های جهانی، منازعات بین کشورها و استقرار صلح جهانی است.

پیشینه تاریخی ایران ظرفیت بزرگی برای استقرار صلح جهانی است

به گزارش وبلاگ وردپرس، دکتر علی اصغر مونسان که به منظور شرکت در اجلاس کشورهای تمدن کهن به چین سفر نموده است، امروز آدینه 8 آذر 98 در گفت و گو با ایرنا در پکن اضافه نمود: کشورهای دارای تمدن کهن نه تنها در قدیم بلکه در دنیای پرچالش امروز هم نقش مهمی در دنیا دارند و می توانند به وسیله تاکید بر نقش روابط مردم بر مردم راهکارهای مبتنی بر مبادلات فرهنگی را ارائه نمایند.

او با اشاره به این که اجلاس کشورهای دارای تمدن کهن با حضور 9 عضو اصلی و همچنین دو کشور ناظر به مدت سه روز در حال برگزاری است، گفت: کشورهای جدید هرساله به این مجمع اضافه می شوند و ایران از پیوستن کشورهای بیشتری هم حمایت می نماید.

دکتر مونسان گفت: ایران به عنوان کشوری که در ساخت تمدن بشری نقش زیادی داشته است، حضور موثر و فعالی در این همایش داشت و مواضع جمهوری اسلامی ایران در این همایش برای کشورهای عضو تبیین شد.

او اظهار کرد: همچنین می توانیم به صورت مشترک سالانه نمایشگاه کشورهای عضو تمدن کهن را برگزار کنیم تا ضمن یاری به ارائه فرهنگ های مختلف، باعث تنوع فرهنگی گردد که در نهایت منجر به کاهش منازعات بین المللی و استقرار صلح و امنیت در دنیا خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: در کنار این اجلاس، فعالان حوزه گردشگری ایران در قالب یک هیئت بزرگ به چین سفر نموده اند و نشست های سرمایه گذاری با حضور شرکت های چینی برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه چین به عنوان یکی از کشورهای مهم هدف گردشگری ایران معین شده است گفت: با توجه به خروجی 150میلیون گردشگر چینی در سال، هدف گذاری کردیم در گام اول سالانه تا یک میلیون و در گام دوم تا یک و نیم میلیون گردشگر چینی را جذب کنیم.

منبع: میراث آریا

به "پیشینه تاریخی ایران ظرفیت بزرگی برای استقرار صلح جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشینه تاریخی ایران ظرفیت بزرگی برای استقرار صلح جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید