چگونه ناو زنگ زده 32 هزار تنی سائو پائولو به عمق دریا رفت؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، بدنه ناو هواپیمابر سائو پائولو در فاصله 350 کیلومتری ساحل شمال شرقی قلمرو این کشور به زیر آب فرستاده شد، جایی که دریا 5،000 متر عمق دارد، منطقه ای که برای کاهش تاثیر بر روی ماهیگیری و زیست بوم های دریایی، برای غرق کردن این کشتی انتخاب شده بود.

چگونه ناو زنگ زده 32 هزار تنی سائو پائولو به عمق دریا رفت؟

برزیل ناو هواپیمابر بازنشسته شده و زنگ زده خود را در اقیانوس اطلس در سواحل شمال شرقی خود غرق کرد، علیرغم هشدار ها از جانب کارشناسان محیط زیست مبنی بر اینکه این کشتی زنگ زده ساخته شده به وسیله فرانسه در دهه 1960 باعث آلودگی دریا و زنجیره غذایی جانوران آبزی خواهد شد.

این ناو هواپیمابر 32،000 تنی به مدت سه ماه روی دریا شناور بود، پس از آن که ترکیه به آن مجوز نداد تا در این کشور اسقاط گردد، زیرا دارای خطر محیط زیستی بود و در نهایت این کشتی غول پیکر به برزیل یدک کشی شد.

این ناو هواپیمابر سوراخ شده و در یک عملیات غرق شدن کنترل شده، روز آدینه به عمق دریا فرستاده شد. نیروی دریایی برزیل دلیل غرق کردن تنها ناو هواپیمابر این کشور را جلوگیری از خسارت های لجستیکی، عملیاتی، محیط زیستی و مالی به دولت برزیل اعلام نموده است.

بدنه ناو هواپیمابر سائو پائولو در فاصله 350 کیلومتری ساحل شمال شرقی قلمرو این کشور به زیر آب فرستاده شد، جایی که دریا 5،000 متر عمق دارد، منطقه ای که برای کاهش تاثیر بر روی ماهیگیری و زیست بوم های دریایی، برای غرق کردن این کشتی انتخاب شده بود.

فعالان مدنی و محیط زیستی از دولت برزیل خواسته بودند تا عملیات غرق کردن این ناو را متوقف نموده و مدعی بودند که این ناو هواپیمابر به خاطر مواد خطرناکی از جمله 9 تن آزبست که در بدنه آن کار شده، سمی است.

گروه حافظ محیط زیست Greenpeace در بیانیه ای در این باره گفته است: غرق کردن ناو هواپیمابر سائو پائولو چندین تن آزبست، جیوه، سرب و دیگر مواد به شدت سمی را به بستر دریا خواهد فرستاد. این ناو هواپیمابر از کلاس Clemenceau است که به مدت 4 دهه با نام Foch در خدمت نیروی دریایی فرانسه بود در حالی که توانایی حمل تا 40 هواپیمای جنگی را داشت.

یک کارشناس دفاعی در این باره گفته است که ناو هواپیمابر سائو پائولو در سال 1998 تنها به مبلغ 12 میلیون دلار به وسیله نیروی دریایی برزیل خریداری شده، اما تعمیر و بازسازی آن به 80 میلیون دلار هزینه احتیاج داشت، بازسازی که هیچ گاه انجام نشد.

بعد از بازنشسته شدن این ناو، کمپانی اسقاط دریایی Sök Denizcilik Tic Sti بدنه آن را به قیمت 10.5 میلیون دلار خریداری کرد، اما وقتی ترکیه اجازه ورود این ناو به لنگرگاه این کمپانی را نداد، ناو هواپیمابر سائو پائولو به اقیانوس اطلس بازگردانده شد.

نیروی دریایی برزیل می گوید که از این کمپانی خواسته تا ناو را در یک لنگرگاه برزیلی تعمیر کند، اما بعد از این که آنالیز نشان داد باید به درون آب برده شده و خطر غرق شدنش وجود داشت، نیروی دریایی از ورود این ناو به بنادر برزیل جلوگیری کرد و تصمیم گرفته شد در عمق دریا غرق گردد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "چگونه ناو زنگ زده 32 هزار تنی سائو پائولو به عمق دریا رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ناو زنگ زده 32 هزار تنی سائو پائولو به عمق دریا رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید