کاربردهای چمن مصنوعی در خانه

به گزارش وبلاگ وردپرس، امروزه استفاده از المان های مختلف که باعث زیباتر شدن نمای داخلی و بیرونی خانه شوند و به تقویت روحیه افراد یاری نمایند، بسیار مورد توجه طراحان دکوراسیون و کارشناسان قرار گرفته است. یکی از محبوب ترین المان ها برای طراحی خانه ها، چمن مصنوعی است که باعث ایجاد فضایی منحصر به فرد و شیک در منزل می گردد.

کاربردهای چمن مصنوعی در خانه

این دسته از محصولات به علت عدم احتیاج به مراقبت های سخت و نگهداری های هزینه بر مانند آبیاری مداوم جایگزین چمن طبیعی شده اند. اگر شما هم علاقمند به استفاده از چمن مصنوعی و ایجاد فضایی شاداب و پرانرژی هستید، تا آخر مطالب همراه ما باشید. این مقاله به آنالیز کاربردهای چمن مصنوعی در طراحی و تزیین خانه خواهد پرداخت.

چمن مصنوعی چیست ؟

چمن مصنوعی (Artificial Grass) نوعی کفپوش برای محیط های مختلف است. این محصول شباهت زیادی به چمن طبیعی دارد و امروزه در طرح ها و رنگ های مختلف برای کاربری های گوناگون طراحی و به بازار عرضه می گردد.

در ساخت چمن مصنوعی از موادی همچون پلی اتیلن (PE) ، پلی پروپیلن (PP) و نایلون (PA) استفاده می گردد. گفتنی است که مقاومت چمن مصنوعی به عوامل مختلفی از جمله نخ چمن مصنوعی، لایه بکینگ یا لایه زیرین، نوع بافت الیاف و مقدار تراکم الیاف بستگی دارد.

چمن مصنوعی چه تفاوتی با چمن طبیعی دارد ؟

تفاوت میان چمن مصنوعی با چمن طبیعی به توضیح زیر است:

  1. چمن طبیعی برای سبز ماندن احتیاج به مراقبت و نگهداری های هزینه بر و چالش برانگیز مانند آبیاری مداوم، کوددهی منظم، هرس کردن علف های هرز، چمن زنی و.. دارد. در صورتی که چمن مصنوعی بدون احتیاج به مراقبت های سخت و وقت گیر، در تمام فصول سال سبز خواهد بود.
  2. دوام و ماندگای چمن مصنوعی بیشتر از چمن طبیعی است.
  3. چمن های مصنوعی در تمامی منطقه ها جغرافیایی و در هر شرایط اب و هوایی قابل استفاده است. در صورتی که چمن طبیعی در اثر سرما و گرما تغییر رنگ می دهد.
  4. چمن های طبیعی برای رشد و سبز ماندن احتیاج به آب و نور کافی دارند. در صورتی که چمن مصنوعی قابل استفاده در فضاهای سربسته است.

کاربرد های چمن مصنوعی

همانطور که در مطالب فوق نیز عنوان کردیم، امروزه چمن مصنوعی در طرح ها و رنگ های مختلف طراحی و براساس کاربردهای متفاوت به بازار عرضه می گردد. تنوع طرح و رنگ چمن مصنوعی به گونه ای است که سلیقه تمامی افراد را در برمی گیرد. گفتنی است که ویژگی های چمن مصنوعی مانند نوع الیاف، ارتفاع الیاف، نوع زیره و مقدار تراکم براساس نوع کاربری متفاوت خواهد بود.

چمن مصنوعی را براساس نوع کاربری می توان به سه دسته زیر تقسیم کرد :

  • چمن مصنوعی ورزشی
  • چمن مصنوعی تزئینی
  • چمن مصنوعی چند منظوره

در مطالب فوق، مفهوم چمن مصنوعی را با یکدیگر آنالیز کردیم و نگاهی کلی بر انواع چمن مصنوعی داشتیم. در ادامه مطالب با کاربردهای چمن مصنوعی در بخش های داخلی و بیرونی خانه ها آشنا خواهیم شد.

کاربردهای چمن مصنوعی در بخش ها و قسمت های مختلف خانه به توضیح زیر است :

  1. چمن مصنوعی برای زمین ورزشی

زندگی در شهرهای شلوغ و پراسترس باعث شده تا بعضی از افراد به سراغ ایده اجرای یک فضای اختصاصی برای ورزش کردن روی بیاورند. تبدیل کردن یک بخش از خانه به زمین یا باشگاه ورزشی می تواند راهکاری برای رهایی از استرس باشد. به همین دلیل است که امروزه فراوری نمایندگان چمن مصنوعی، نوعی چمن تخصصی برای ایجاد زمین های ورزشی فراوری می نمایند. شما می توانید با استفاده از چمن مصنوعی ورزشی یک فضای ورزشی سرپوشیده یا سرباز در حیاط خانه یا ویلا و یا قسمتی از منزل خود فراهم سازید.

از انواع چمن منصوعی ورزشی می توان برای کاربری های زیر در حیاط ویلا استفاده نمود :

  1. چمن های مصنوعی گلف
  2. چمن های مصنوعی گلف مینیاتوری
  3. چمن های مصنوعی تنیس
  4. چمن های مصنوعی پدل
  5. چمن های مصنوعی هاکی
  1. چمن مصنوعی بالکن و تراس

یکی دیگر از کاربردهای چمن مصنوعی بالکن، استفاده از آن در جهت زیباسازیی تراس و بالکن است. متاسفانه زندگی اپارتمانی باعث شده تا افراد از طبیعت و حس شادابی آن دور باشند. در این راستا، می توان با استفاده از چمن مصنوعی و کمی خلاقیت در طراحی، یک فضای سرسبز و شاداب برای دورهمی های خانوداگی در بالکن و مکانی آرامش بخش برای نوشیدن یک فنجان چای در تراس فراهم کرد.

  1. چمن مصنوعی حیاط

طراحی حیاط با چمن مصنوعی روشی مدرن برای محوطه سازی و ایجاد مکانی سرسبز و با نشاط است. شما می توانید با تلفیق چمن مصنوعی و گلدان با گیاهان طبیعی یک باغ کوچک و سرسبز در حیاط منزل خود پدید آورید. چمن مصنوعی برخلاف چمن طبیعی در تمام فصول سال سرسبز خواهد ماند و فرصتی مناسب برای اوقات فراغت و سرگرمی در کنار عزیزانتان فراهم می سازد. از طرف دیگر، چمن مصنوعی حیاط برای سرسبز ماندن احتیاج به آبیاری مداوم و کوددهی ندارد و حس طبیعت را به محیط های آپارتمانی هدیه می دهد.

  1. چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

سنگ و موزاییک ها از جمله المان های تزیینی حیاط ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی هستند که از قدیم الایام در طرح ها و اشکال متنوع مورد استفاده قرار می گرفتند. شاید برایتان جالب باشد که در گذشته فاصله میان موزاییک و سنگ ها با ماده و مصالح مخصوص پر می شد. اما امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه های مختلف از جمله فراوری چمن مصنوعی، محصولی مناسب برای ترکیب با سنگ و موزاییک طراحی و به بازار عرضه می گردد. چمن مصنوعی مقاوم در برابر تردد با الیاف بلند، یک محصول ارزان و کم هزینه است که زیبایی سنگ و موزاییک ها را چند برابر می نماید.

  1. چمن مصنوعی روف گاردن

روف گاردن یا بام سبز یک ایده نوین در طراحی پشت بام ها است که علاوه بر زیباسازی سقف ساختمان ها، فضایی شاد و پر از نشاط برای جلسات کاری یا سرگرمی های خانوادگی به ارمغان می آورد. با توجه به افزایش ساخت و سازهای ساختمانی و تمایل افراد به زندگی آپارتمانی، کمبود فضای سبز و دنج بیشتر از گذشته احساس می گردد. در این راستا، استفاده از چمن مصنوعی برای ایجاد فضای سبز در پشت بام ها می تواند یک ایده مجذوب کننده و هوشمندانه برای پدید آوردن یک فضایی دل نشین باشد.

انواع چمن مصنوعی روف گاردن را می توان به سه روش زیر اجرا کرد:

  1. اجرای یکپارچه چمن مصنوعی
  2. اجرای چمن مصنوعی در میان موزاییک یا واش بتن
  3. اجرای چمن مصنوعی به سبک نواری
  1. چمن مصنوعی برای دور استخر

استخر از سرگرمیات پرطرفدار در فصول گرم سال است. یکی از برترین ایده ها برای ایجاد فضای سبز در اطراف استخر ها، استفاده از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش می باشد. ترکیب رنگ آبی آب و سبز چمن مصنوعی حس طبیعت و آرامش را در فضای داخلی و بیرونی به ارمغان می آورد. بعلاوه، چمن های مصنوعی با پرز بلند و پر تراکم از لیز خوردن افراد در هنگام قدم زدن در کنار استخر پیشگیری می نماید.

  1. دکوراسیون داخلی با چمن مصنوعی

تاثیر رنگ و حال و هوای طبیعت بر روی روحیه افراد را نمی توان نادیده گرفت. بسیاری از طراحان و کارشناسان دکوراسیون داخلی از عناصر رنگی از جمله چمن مصنوعی رنگی برای طراحی فضای داخلی ساختمان ها استفاده می نمایند و از این طریق به فضای بی روح، جان می بخشند.

به طور کلی ایده های بسیاری برای استفاده از چمن مصنوعی در زیباسازیی فضای داخلی وجود دارد. بعضی از این ایده ها به توضیح زیر است :

  • نصب چمن مصنوعی بر روی پله
  • نصب چمن مصنوعی بر روی نرده های پله
  • اجرای گرین وال یا دیوار سبز در ورودی ساختمان ها یا روف گاردن
  • استفاده از چمن مصنوعی برای پوشش حیاط خلوت

نکات پایانی در رابطه با انواع چمن مصنوعی

در مطالب فوق، انواع چمن مصنوعی را به صورت کلی با یکدیگر آنالیز کردیم و سپس، مروری بر کاربردهای چمن مصنوعی در طراحی و زیباسازی منازل داشتیم. اگر همچنان برای خرید چمن مصنوعی مصمم هستید، نکات زیر به شما یاری می نماید تا برترین محصول را برای طراحی فضای داخلی و بیرونی خانه انتخاب نمایید:

  1. بعضی از افراد تصور می نمایند که استقامت چمن تزیینی به علت الیاف نرم، بسیار کمتر از چمن ورزشی است. این یک تصور اشتباه است! چمن های تزیینی همچون دیگر مدل های چمن مصنوعی از مقاومت بالایی در برابر سایش و پارگی برخوردار می باشند و برای مدت زمان طولانی، زیبا و با طراوت باقی می مانند.
  2. چمن مصنوعی ورزشی در رنگ های سبز، قرمز و سفید فراوری می گردد؛ لذا می توانید از چمن مصنوعی رنگی برای ایجاد حاشیه زمین ورزشی در حیاط ویلا استفاده نمایید.
  3. مجموعه چمنزار با فراوری چمن های مصنوعی چند منظوره و non-infill در کوشش است تا احتیاج هم وطنان عزیزمان را برای استفاده از محصول مناسب جهت زیباسازی مکان های پرتردد مانند حیاط منزل، بالکن ها یا زمین های ورزشی مجتمع های مسکونی تامین سازد.

خرید چمن مصنوعی برای تزیین فضای داخلی و بیرونی منازل

امروزه انواع چمن مصنوعی به وسیله فراوریی های مختلف طراحی و به بازار عرضه می گردد. در این میان، بعضی از فراوری نمایندگان چمن مصنوعی این محصولات را با قیمت ارزان به فروش می رسانند تا بتوانند نقش کوچکی در تامین احتیاج هم نوعان خود در لذت بردن از فضایی پرنشاط داشته باشند. یکی از این مجموعه ها، فروشگاه چمنزار است که رضایت و سلامتی مشتریان خود را اولویت قرار می دهد و با فراوری محصولات با کیفیت و ارائه گارانتی، تجربه یک خرید فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند. در آخر از شما دعوت می نماییم تا با متخصصین این مجموعه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان مجموعه چمنزار بهره مند شوید.

منبع: فوت و فن

به "کاربردهای چمن مصنوعی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای چمن مصنوعی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید