یاری به تجاری سازی دانش بنیان ها به وسیله معاونت علمی

به گزارش وبلاگ وردپرس، مهدی الیاسی معاون سیاست گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امروز در نشست کشت و صنعت های بزرگ با موضوع بهره وری و تبیین نظام مالی که در معاونت علمی برگزار گردید مطرح کرد: قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات در سال 1389 نگاشته شد و به تصویب مجلس رسید.

یاری به تجاری سازی دانش بنیان ها به وسیله معاونت علمی

وی اضافه کرد: از آن موقع تا به امروز شرکت های دانش بنیان رشد چشمگیری داشته اند به طوری که گردش مالی زیادی دارند و بعلاوه تعداد آنها بسیار زیاد شده است بنابراین احتیاج بود که قوانین جدیدی بر اساس شرایط موجود تدوین گردد.

به گفته الیاسی قانون جهش فراوری دانش بنیان تکامل یافته قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان است؛ این قانون می تواند اتکا به توان داخلی و شرکت های دانش بنیان را بیش از گذشته کند تا اثرات آن را در اقتصاد دانش بنیان ببینیم.

معاونت سیاست گذاری معاونت علمی تاکید نمود: باید فعالیت های فناورانه و نوآورانه در نظام اصلی اقتصاد دانش بنیان اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان توان تشکیل یک زنجیره فراوری را ندارند، اضافه کرد: مشارکت در سرمایه گذاری و انجام تحقیق و توسعه در بنگاه های بزرگ ذیل قانون جهش فراوری دانش بنیان اجرایی شده و می گردد تا فراوریات دانش بنیان به بازار عرضه گردد.

به گفته الیاسی ،83 درصد فراوریناخالص داخلی در فراوری کشت و صنعت است؛ این اندازه می تواند به واسطه شرکت های دانش بنیان بیشتر گردد.

الیاسی گفت: براساس قانون جهش فراوری دانش بنیان ضمانت نامه هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت ها ارائه می دهد مانند سند بانکی عمل می نماید.

وی تاکید نمود: معاونت علمی در راستای تجاری سازی محصولات به شرکت های دانش بنیان یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یاری به تجاری سازی دانش بنیان ها به وسیله معاونت علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری به تجاری سازی دانش بنیان ها به وسیله معاونت علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید