3 روش برای افزایش بهره روی استارت آپ شما

به گزارش وبلاگ وردپرس، به عنوان مدیر و موسس یک استارت آپ شاید از خودتان بپرسید چرا کارمندان من عملکرد خوبی ندارند؟ چرا در حد توانشان برای شرکت کار انجام نمی دهند و عملکرد شرکت افت کرده است؟ و در آخر هم اینکه، حالا چه کار باید کنم؟ در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت و 3 نکته را برای افزایش بهره وری استارت آپ ها معرفی خواهیم کرد.

3 روش برای افزایش بهره روی استارت آپ شما

این شرایط می تواند خیلی خسته کننده باشد. به خصوص زمانی تمام تلاش خود را می کنید. ولی به عنوان رهبر و مدیر یک استارت آپ، این وظیفه شما است تا هرکاری لازم است انجام دهید تا دلیل این عملکرد ضعیف را درک کنید. تعیین کنید چرا کارمندان در شرایط ایده آل نیستند. آیا مشکل این است که آن ها نمی توانند روی موضوعات کامل توجه و تمرکز کنند؟ آیا دیگر شغل خودشان را دوست ندارند؟ چه چیزی آن ها را عقب نگه داشته است؟

در این شرایط، وقت آن است که با هرکسی که فکر می کنید در شرایط خوبی قرار ندارد شخصاً صحبت کنید. البته این امکان هم وجود دارد که گاهی اوقات افراد برای روبرو شدن با این شرایط و انجام یک مصاحبه صادقانه آماده نیستند. در این حالت، از آن ها بپرسید که چه زمانی آماده رسیدگی به این موضوع هستند. به عنوان رهبر یک استارت آپ، وظیفه شما این است که کارمندان خود را تشویق کنید تا بهترین عملکرد خود را انجام دهند و از این طریق به افزایش بهره وری استارت آپ کمک کنید. تمام کارمندان تمایل و آرزوی پیشرفت شغلی دارند و این مورد باید در رفتار شما و شرایط کاری استارت آپ شما مشهود باشد. ولی چنین مواردی را نادیده می گیرید، به این معنا خواهد بود که شما و محیط کاری شما برنامه ای برای پیشرفت شغلی آن ها ندارد.

در ادامه چند پیشنهاد را با شما در میان می گذاریم که به کارگیری آن ها می تواند در افزایش مشارکت های معنادار کارکنان در کار تاثیرگذار باشد. در نتیجه، به هدف خود یعنی افزایش بهره وری استارپ آپ خواهید رسید و سطح رضایت کارکنان هم بالاتر خواهد بود.

انتظارات بالایی را تعیین کنید و مطمئن شوید که همه چیز شفاف است

انتظارات باید بالا باشند. ولی در عین حال، باید منطقی، قابل دستیابی ولی سخت باشد. اگر انتظارات شما از کارمندان به مقدار کافی سخت باشد، آن ها احتمال دارد بتوانند 80 درصد آن را برآورده کنند و این موضوع عالی است. ولی برآورده کردن 100 درصد انتظارات به این معنا است که سطح انتظاراتی که تعیین کردید به مقدار کافی بالا و سخت نبوده است.

ارتباطات کلید اصلی مشکل افزایش بهره وری استارت آپ است

باید به طور واضح و شفاف توضیح دهید که چرا عملکرد یک فرد در این ضعیف است و باید چه کاری برای پیشرفت انجام دهد؟ کارمندان شما نباید از درخواست کمک کردن خجالت بکشند. توصیه ما این است که فرهنگی را ایجاد کنید که به کارکنان شما امکان می دهد و بسیار سریع و بدون هیچ مسئله ای درخواست کمک و راهنمایی کنند. این راه به افزایش بهره وری استارت آپ شما کمک زیادی خواهد کرد.

مسائل را سریع حل کنید

اگر شرایط بهبود پیدا نمی کند و اوضاع کاری هم بهتر نمی شود، شاید بهتر باشد کارهای دیگری انجام دهید. اگر مشکل عملکرد ضعیف طولانی شده است، احتمالاً شما آخرین فردی باشید که متوجه این مشکل می شوید. خود کارکنان احتمالاً اولین افرادی باشند که متوجه دلایل عدم کارایی خود و انجام نشدن کارها می شوند. بنابراین، باید خیلی سریع تر در مرکز امور قرار گرفته و برای حل مشکل تلاش کنید.

در خاتمه به یک موضوع بسیار متداول و جهانی اشاره می کنیم. خیلی از اوقات، هنگامی که مدیران تلاش دارند بیشترین عملکرد و بهره وری کارکنان خود را به دست بیاورند، مرتکب یک اشتباه بسیار متداول می شوند: آن ها بیشتر وقت خود را صرف شناسایی و پیگیری عملکردهای ضعیف کرده و از آن هایی که عملکرد و بهره وری فوق العاده ای دارند غافل می شوند. اگر این افراد بازخورد مناسبی دریافت نکنند، ممکن است دچار افت عملکرد شوند. از سوی دیگر، برای افزایش بهره وری استارت آپ شما باید از این افراد حمایت کرده و آن ها را تشویق کنید که عملکردی حتی بهتر از قبل داشته باشند.

متاسفانه این اتفاق به ندرت رخ می دهد. در عوض، طوری با کارکنان خوب رفتار می شود که گویا آن ها در حال انجام وظیفه خود هستند و انتظاری جز این هم از آن ها نمی رود. این کارمندان معمولاً به حال خود رها می شوند. اگر صاحب یک کسب و کار و استارت آپ هستید، این موضوع را باید در نظر داشته باشید و مراقب باشید دچار این اشتباه نشوید. اگر یک فرد عملکرد خیلی خوبی دارد، باید از خودتان بپرسید که چطور می توانم به او کمک کنم تا عملکردش از این هم بهتر شود؟ اگر یک دانش آموز نمره A گرفته، باید تلاش کنید که او در آزمون بعدی نمره A+ بگیرد. چنین رویکردی تاثیر بیشتری در افزایش بهره وری استارت آپ شما دارد تا اینکه انرژی خود را صرف بهبود اندک عملکرد ضعیف برخی دیگر از کارکنان کنید. به عبارت دیگر، تبدیل عملکرد A به A+ برای شما سودمندتر از تبدیل عملکرد C به B است. بنابراین، به جای پیدا کردن و صرف انرژی بسیار روی افرادی که از عملکرد آن ها مطمئن نیستید، افراد مستعد را پیدا کنید، به آن ها الهام بخشید و از آن ها انتظارات بالاتری داشته باشید. آنچه در ازای این کار دریافت می کنید و نتیجه آن، شما را شگفت زده خواهد کرد و موفقیت بلند مدت شرکت شما را نیز تضمین می کند.

منبع: FastCompany

منبع: دیجیکالا مگ

به "3 روش برای افزایش بهره روی استارت آپ شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 روش برای افزایش بهره روی استارت آپ شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید