آسیب فراگیری کرونا بر سلامت روان ادامه دار است

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرگزاری خبرنگاران- نتایج پژوهش جدیدی نشان می دهد ، افسردگی ناشی از فراگیری کرونا در افراد مسن ماندگارتر است.

آسیب فراگیری کرونا بر سلامت روان ادامه دار است

به گزارش وبلاگ وردپرس، پژوهشی تازه در دانشگاه مک مستر که در مجله نیچر ایجینگ به چاپ رسیده است، حکایت از آن دارد که همه گیری کرونا بر سلامت روان افراد مسن تر و بویژه آن هایی که به تنهایی زندگی می نموده اند، تأثیر منفی فراوانی داشته است.

این پژوهش که در آن از داده های یک مطالعه ملی در سراسر کانادا استفاده شده بود، نشان داد مقدار شیوع نشانه های افسردگی ملایم تا شدید در بین مسن تر ها در دوران فراگیری کرونا افزایش یافته است.

تنهایی، مهم ترین فاکتور تشدید کننده نشانه های افسردگی بود و دیگر موارد استرس زای مرتبط با همه گیری مانند درگیری های خانوادگی هم در تشدید نشانه های افسردگی نقش داشتند.

به گفته پروفسور پارمیندر راینا، مدیر مؤسسه تحقیقات سالخوردگی مک مستر، بنا بر یافته های این پژوهش، تأثیر فراگیری کرونا بر افراد مسن و بعلاوه افرادی که احساس تنهایی و جداماندگی داشتند، به شکل معناداری بیشتر از دیگران بود.

پروفسور پارمیندر راینا می گوید، مقدار تشدید افسردگی پس از همه گیری کرونا، در بین آن ها که از نظر اجتماعی منزوی شده بودند، از سلامت کمتری برخوردار بودند و جایگاه اجتماعی - مالی پایین تری داشتند، بیشتر از دیگران بود.

در مجموع، نتایج این پژوهش نشان داد احتمال بروز نشانه های افسردگی در میان افراد مسن تر، در مقایسه با پیش از دوره فراگیری کرونا، دو برابر افزایش یافته است. این تأثیر منفی، در بین مسن تر هایی که عایدی کمتری داشتند و از سلامت نابسامان تری برخوردار بودند، چه مسائل سلامتی مربوط به پیش از فراگیری، چه مرتبط با دغدغه های سلامتی دوران فراگیری، از دیگر افراد مسن شدیدتر بود.

به گفته دکتر راینا، یافته های این پژوهش نشان می دهد، تأثیرات منفی فراگیری کرونا بر سلامت روان، احتمالا ماندگار است و می تواند در گذر زمان رو به وخامت بگذارد. وی می گوید یافته های این پژوهش بعلاوه لزوم انجام مداخلات درخور برای مواجهه با مسائل استرس زای همه گیری کرونا و کاهش تأثیر این مسائل بر سلامت روان افراد مسن تر را برجسته تر می سازد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آسیب فراگیری کرونا بر سلامت روان ادامه دار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب فراگیری کرونا بر سلامت روان ادامه دار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید