جزئیاتی از مدرسه روزنامه نگاری، برپایی کارگاه مواجهه با پاندومی کرونا از طریق شکرخواه

به گزارش وبلاگ وردپرس، مجید رضائیان ضمن تشریح فعالیت های مدرسه روزنامه نگاری و مطالعات رسانه که از آبان ماه آغاز خواهد شد، از برگزاری ورک شاپ های آنلاین و رایگان از طریق اساتید روزنامه نگاری خبر داد.

جزئیاتی از مدرسه روزنامه نگاری، برپایی کارگاه مواجهه با پاندومی کرونا از طریق شکرخواه

مجید رضاییان ـ موسس این مدرسه و استاد دانشگاه ـ در گفت و گویی با وبلاگ وردپرس گفت: ورک شاپ هایی در حال حاضر به صورت آنلاین در حال برگزاری است و اولین ورک شاپ از طریق آقای علی اکبر قاضی زاده با نام فیچرنویسی برگزار شد. موضوع ورک شاپ این هفته ما چگونگی مواجهه روزنامه نگاران با پاندومی کرونا است که از طریق آقای یونس شکرخواه در لایو اینستاگرام برگزار خواهد شد. ورک شاپ دیگر هم با موضوع تکنیک های سردبیری و آنچه که سردبیر باید بداند برگزار می شود.

به گفته وی ورک شاپ تکنیک های سردبیری از طریق خود مجید رضاییان در مدرسه روزنامه نگاری تدریس خواهد شد.

این استاد روزنامه نگاری گفت: طبق بررسی هایی که داشتیم نیازسنجی را در تعامل با مدیران رسانه ها و به ویژه سردبیران رسانه ها انجام می دهیم تا عناوین مورد نیاز شاگردان بیشتر فراهم شود. کلاس ها به شکل ترمیک برگزار خواهد شد و در کنار آن همچنین ورک شاپ های تک موضوعی و تخصصی خواهیم داشت.

رضاییان درباره راه اندازی مدرسه روزنامه نگاری و مطالعات رسانه که از آن به نام کلینیک رسانه یاد می کند، توضیح داد: رسانه های ما چه در فضای وب و چه در بستر چاپ، در تهران و استان های مختلف درباره اقتصاد رسانه و نحوه درآمدزایی خود، از ما سوال پرسیده اند یا درباره کیفیت محتوایی و یا گرافیک و فرم و جنبه تصویری، ساختار تحریریه و یا اتاق خبر و یا بهتر دیده شدن و اصطلاحا بالا رفتنِ دامنه نفوذشان پرسش هایی مطرح کرده اند. ما در کلینیک رسانه در هر سه حوزه یادشده، در قالب یک پروژه در پی آسیب شناسی رسانه می رویم و ارائه راهکار خواهیم داشت.

این استاد ارتباطات یادآور شد که انعکاس تجربه روزنامه نگاران و یافته های علمی آنها و همچنین ارتباط با دانشکده های معتبر دنیا از دیگر برنامه های مدرسه روزنامه نگاری و مطالعات رسانه خواهد بود.

او درباره ارتباط مدرسه روزنامه نگاری با دانشکده های معتبر دنیا توضیح داد: از استادان معتبر دیگر کشورها از طریق یکی از پلتفرم ها و یا شبکه های اجتماعی برای ورک شاپ ها یا تدریس، دعوت خواهیم کرد. سعی هم می کنیم به طور مشترک با استادان حرفه ای و حاضر در مدرسه ما، برنامه ارائه کنند و درباره یکی از موضوعات مطرح، مباحثه داشته باشند. در واقع در ارتباط علمی و پژوهشی با مساله های روز دنیا در زمینه روزنامه نگاری و هم مطالعات رسانه بین استادان ایرانی و خارجی ورک شاپ خواهیم داشت.

این پژوهشگر حوزه ژورنالیسم درباره فرایند برگزاری کلاس های مدرسه روزنامه نگاری نام کرد: در بخش آموزش، سه موضوع مطرح است؛ یکی از آنها کلاس های ترمیک، دیگری ورک شاپ های تک موضوعی و ورک شاپ های تخصصی و سوم روایت تجربه و یک یافته علمی است که ما به همه دانش آموختگان هم گواهی اعطا می کنیم و هم با چندین دانشکده در حال مذاکره هستیم تا گواهینامه مشترک مدرسه روزنامه نگاری و یکی از دانشکده های ارتباطات به دانش آموختگان ارائه شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جزئیاتی از مدرسه روزنامه نگاری، برپایی کارگاه مواجهه با پاندومی کرونا از طریق شکرخواه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از مدرسه روزنامه نگاری، برپایی کارگاه مواجهه با پاندومی کرونا از طریق شکرخواه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید