15 دانگل وای فای USB خوش قیمت برای اتصال کامپیوتر رومیزی به وای فای گوشی و مودم

به گزارش وبلاگ وردپرس، به روزرسانی (2 مرداد 1400): قیمت های دانگل های معرفی شده به روز و 4 دانگل دو بانده 802.11ac به فهرست افزوده شده است.

15 دانگل وای فای USB خوش قیمت برای اتصال کامپیوتر رومیزی به وای فای گوشی و مودم

اگر بخواهید اینترنت گوشی تلفن همراه را روی پی سی داشته باشید؛ نیاز به دانگل وای فای USB یا کارت شبکه PCI دارید.

همین طور، اگر بخواهید یک کامپیوتر رومیزی را به وای فای مودم یا روتر وصل کنید؛ باز هم باید دانگل وای فای داشته باشید یا روی مادربورد کامپیوتر شما یک کارت شبکه نصب شده باشد.

الان تقریبا لپ تاپی نداریم که از وای فای پشتیبانی نکند. شاید لپ تاپ های قدیمی هنوز از وای فای دوبانده پشتیبانی نکنند یا سرعت کارت شبکه وای فای آن ها بسیار ضعیف باشد ولی باز امکان اتصال به هات اسپات موبایل یا مودم و روتر بی سیم را می دهند.

اما هنوز پی سی ها یا کامپیوترهای رومیزی زیادی هستند که کارت شبکه بی سیم ندارند و اتصال آن ها به وای فای ناممکن است.

تقریبا یک ماه پیش، در مطلب 5 دانگل وای فای USB برتر در سال 2020 برای لپ تاپ و پی سی نگاهی به بهترین دانگل های وای فای USB در بازارهای جهانی انداختیم. دانگل هایی که دوبانده هستند و از همه نظر برای استفاده از اینترنت و وای فای در سال 2020 مناسب خواهند بود.

برخی از این دانگل ها مانند دی لینک DWA-192 در ایران یافت شده ولی قیمت نسبتا بالایی (نزدیک به 900 هزار تومان) دارد.

البته دو دانگل وای فای تی پی لینک معرفی شده در این مقاله هم در ایران یافت می شوند. دانگل تی پی لینک Archer T4U V3 با قیمت 446 هزار تومان و تی پی لینک Archer T2U Plus با قیمت 487 هزار تومان که واقعا دانگل های همه چیز تمامی هستند.

از دانگل های دو بانده پر قدرت دیگر در بازار ایران می توان به دانگل های دی لینک DWA-182 اشاره کرد که سال ها جزو بهترین دانگل های وای فای جهان بوده و قمیتی در حدود 450 هزار توان دارد.

اما اگر نمی خواهید این اندازه برای خرید دانگل وای فای USB هزینه کنید و از طرف دیگر شدیدا به دانگلی برای اتصال کامپیوتر به گوشی یا مودم و استفاده از اینترنت نیاز دارید؛ باید سراغ دانگل های ارزا قیمت و خوش قیمت بازار برویم.

5 نکته کلید در انتخاب یک دانگل مقرون به صرفه

اگر نخواهید یک دانگل دو بانده خریداری کنید؛ می توانید با پرداخت هزینه ای زیر 200 هزار تومان یک دانگل تک بانده خریداری کنید. حتی می توانید با هزینه ای 60 الی 70 هزار تومانی صاحب دانگلی شوید.

اما باز بهتر است در میان دانگل های تک بانده و نسبتا خوش قیمت بازار، بهترین ها را انتخاب و خریداری کنید. این 5 نکته زیر را حتما به خاطر داشته باشید:

1- سعی کنید دانگلی خریداری کنید که از حداکثر سرعت اسمی 300 مگابیت پشتیبانی کند.

2- بهتر است دانگلی انتخاب کنید که آنتن خارجی داشته باشد تا سیگنال دهی بیشتر و بهتری را تجربه کنید.

3- حتما از پروتکل رمزنگاری WPA2 پشتیبانی کند تا امنیت وای فای و اتصال شما تامین شود.

4- پیشنهاد می کنم دانگلی جمع و جور انتخاب کنید و سراغ مدل های بزرگ نروید تا به راحتی در پشت کیس یا لپ تاپ نصب شود.

5- حتما و حتما دانگل وای فای از سری USB 2.0 باشد تا سرعت بیشتری به شما بدهد. باید حداقل از ویندوز 7 پشتیبانی کند.

با این معیارها می شود 10 دانگل زیر را پیشنهاد داد:

دانگل وای فای USB دو بانده

Linksys AE6000-EE

قیمت: 800 هزار تومان (خرید از سایت دیجی کالا)

اگر یک کامپیوتر یا لپ تاپ قدیمی دارید که اصلا وای فای ندارد یا یک وای فای ضعیف سری N و حتی قبل تر از آن دارد؛ با خرید و نصب یک دانگل وای فای دو بانده می توانید به سرعت و در چند دقیقه، صاحب یک وای فای سریع تر و به روزتر شوید.

لینک سیس AE6000 چنین ویژگی هایی دارد. اگر از قیمت نسبتا زیاد آن در ایران (دیجی کالا 800 هزار تومان) صرف نظر کنیم؛ یک دانگل وای فای دو بانده 802.11ac با سرعت 600 مگابیت است.

در فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 150 مگابیت و در فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 450 مگابیت ارائه می دهد. طبیعتا شما باید با یکی از این فرکانس ها به مودم یا روتر و وای فای خانگی خود وصل شوید. ما فرکانس 5 گیگاهرتز را پیشنهاد می کنیم که سریع تر و خلوت تر است.

TP-Link Archer T2U Plus

قیمت: -

اگر دنبال یک دانگل وای فای مقرون به صرفه قیمت ولی مناسب و دوبانده می شد؛ به شما خرید تی پی لینک Archer T2U Plus را پیشنهاد می کنم.

این دانگل ضمن اینکه از کارایی و عملکرد نسبتا خوبی برخودار است ولی قیمت بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به مدل های مشابه دارد.

این دانگل در رده AC600 با سرعت 200 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 433 مگابیت روی فرکانس 5 گیگاهرتز است. یعنی برای وب گردی، حضور در شبکه های اجتماعی، انجام کارهای روزانه و موارد مشابه مناسب است.

از سیستم عامل های ویندوز و مک پشتیبانی می کند ولی با لینوکس سازگار نیست. درگاه ارتباطی آن هم USB 2.0 با یک آنتن خارجی است.

قیمت دانگل تی پی لینک Archer T2U Plus در بازار 25 دلار است.

TP-Link Archer T4U V3

قیمت: 790 هزار تومان ()

اگر می خواهید بین کارایی و قیمت یک تعادل برقرار کنید؛ فکر کنم باید دانگل وای فای تی پی لینک Archer T4U V3 را خریداری کنید.

این دانگل تا حدود زیادی مشابه دانگل نت گیر Nighthawk A7000 است ولی از سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می کند و قیمت مناسب تری دارد. این دانگل روی سایت آمازون با قیمت 42 دلار فروخته می شود.

در رده AC1200 است تا 400 مگابیت سرعت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 867 مگابیت سرعت روی فرکانس 5 گیگاهرتز بدهد. عملکرد بسیار خوبی در آنتن دهی و سرعت انتقال اطلاعات دارد. برای کارهای نسبتا سنگین مانند ویرایش فیلم گزینه خوبی است.

D-Link DWA-192

قیمت: -

یکی از دانگل های قدیمی در بازار است که هنوز روی دست آن از نظر سرعت دانگلی عرضه نشده است. شکل عجیب و غریبی هم دارد که برخی ها را جذب و برخی ها را مانند من فراری می دهد.

دانگل دی لینک DWA-192 در رده AC1900 با سرعت 600 مگابیتی روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 1300 مگابیت فرکانس 5 گیگاهرتز است. پس چرا سریع ترین دانگل وای فای USB است؟ چون آنتن هایی دارد که در همه جهت ها سیگنال انتشار داده یا دریافت می کنند.

این دانگل فقط با سیستم عامل ویندوز سازگار است و باید با CD نصب شود. از درگاه USB 2.0 سود می برد و اصولا با توجه به طراحی اش یک دانگل رومیزی است.

دانگل های وای فای USB با سرعت 300 مگابیت

Totolink A650UA

قیمت: 225 هزار تومان (خرید از سایت دیجی کالا)

اگر بنا ندارید برای یک دانگل دو بانده زیاد هزینه کنید؛ این دانگل دو بانده از برند کره ای توتولینک را خریداری کنید که سرعت 200 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 433 مگابیت روی فرکانس 5 گیگاهرتز را به دست می دهد. کاملا یک محصول به روز با آنتن 180 درجه چرخشی و فناوری MU-MIMO است.

TP-LINK TL-WN821N

قیمت: 229 هزار تومان (خرید از سایت دیجی کالا)

جزو معدود دانگل های 300 مگابیتی خوش قیمت (220 هزار تومان) بازار است. عملکرد بسیار خوبی دارد؛ اگرچه آنتن وای فای آن خارجی نیست. یک آنتن داخلی Omni Directional با قدرت 4 دسی بل دارد و از یک کابل طولانی به همراه کلید WPS سود می برد.

TP-Link TL-WN823N

قیمت: 269 هزار تومان ()

یک دانگل وای فای 300 مگابیت برای مسافت های کوتاه و نزدیک مانند اتصال پی سی به گوشی موبایل. به راحتی و سریع نصب می شود؛ کمی بزرگ تر از دانگل های وای فای رایج بازار است و کلید WPS دارد.

D-Link DWA-171

قیمت: 259 هزار تومان ()

تنها مزیت این دانگل پشتیبانی از فرکانس 5 گیگاهرتز(حداکثر سرعت 433 مگابیت) است وگرنه روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز حداکثر سرعت 200 مگابیت را به نمایش می گذارد. اگر ناچار به خرید یک دانگل مقرون به صرفه قیمت دو بانده هستید؛ پیشنهاد خوبی است.

pix-link LV-UW20

قیمت: 98 هزار تومان ()

از برندهای ناشناخته بازار است ولی کاربران درباره اش نظرات جالبی دادند و آن را مقرون به صرفه می دانند. سرعت وای فای 300 مگابیتی به دست می دهد و بدون آنتن یا با آنتن قابل استفاده است. قدرت آنتن آن هم 10 دسی بل است؛ یعنی تقریبا دو برابر آنتن های خارجی معمول وای فای. قیمت وسوسه انگیزی هم دارد.

دانگل های وای فای USB با سرعت 150 مگابیت

D-Link DWA-123

قیمت: 215 هزار تومان (خرید از سایت دیجی کالا)

یکی از معروف ترین و بهترین دانگل های وای فای USB در بازار است. سال ها است کاربران این دانگل را خریداری و استفاده می کنند ولی هرگز پشیمان نشدند. سرعت 150 مگابیتی به دست می دهد و یک آنتن داخلی دارد. قیمت آن حدودا

TP-LINK TL-WN722N

قیمت: 415 هزار تومان (خرید از سایت دیجی کالا)

تفاوت این مدل با TL-WN821N در سرعت و آنتن خارجی آن است. یک دانگل 150 مگابیتی است ولی از آنتن خارجی پر قدرت 4 دسی بلی سود می برد که باعث می شود قدرت گیرندگی و آنتن دهی بالاتری داشته باشید.

TOTOLINK N150UA

قیمت: 235 هزار تومان ()

در میان دانگل های 150 مگابیتی و آنتن دار می توان به این مدل برند توتولینک هم اشاره کرد. کارایی بسیار خوبی دارد و آنتن پر قدرت آن قابل جدا شدن است. کلید WPS دارد و از نشانگر شرایط وای فای به همراه WPA2 پشتیبانی می کند.

TSCO TW 1001

قیمت: 62 هزار تومان (خرید از سایت دیجی کالا)

اگر به دانگل های بند انگشتی علاقه دارید یا دانگلی برای نصب روی دستگاه های پخش کننده و گیرنده تلویزیون و لپ تاپ می خواهید؛ این دانگل از برند ایرانی تسکو را پیشنهاد می کنم. سرعت 150 مگابیت با قدرت گیرندگی آنتن 17 دسی بل و WPA2 که از ویندوز 10 هم پشتیبانی می کند.

TP-LINK TL-WN725N

قیمت: 176.500 هزار تومان (خرید از سایت دیجی کالا)

یک دانگل بند انگشتی بسیار کاربردی با کارایی بالا. سال ها است در بازار ایران این دانگل به فروش می رسد ولی انگار هرگز از محبوبیت آن کاسته نمی شود. سرعت وای فای 150 مگابیتی را پشتیبانی می کند ولی واقعا برای اتصال هر دستگاهی به وای فای مناسب است.

منبع: شبکه چی

به "15 دانگل وای فای USB خوش قیمت برای اتصال کامپیوتر رومیزی به وای فای گوشی و مودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 دانگل وای فای USB خوش قیمت برای اتصال کامپیوتر رومیزی به وای فای گوشی و مودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید