اسکاتلند و نیوزلند تیک تاک را ممنوع کردند

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از رویترز، طبق گزارشی نو اپ چینی تیک تاک به علت نگرانی های امنیتی از موبایل اعضای مجلس اسکاتلند حذف می گردد. به اعضا و کارمندان مجلس اسکاتلند توصیه شده تا تیک تاک را حتی از دستگاه های شخصی که با آن به سیستم فناوری اطلاعات دولت متصل می شوند، حذف نمایند.

اسکاتلند و نیوزلند تیک تاک را ممنوع کردند

این درحالی است که در گزارشی دیگر نیوزلند نیز بیان کرد تیک تاک را در دستگاه هایی که به شبکه مجلس این کشور متصل می گردد حذف می نماید. علت این امر نگرانی های امنیت سایبری ذکر شده است. به این ترتیب نیوزلند جدیدترین کشوری است که استفاده از اپ اشتراک گذاری ویدئو کوتاه را در دستگاه های دولتی محدود می نماید.

در نیوزلند تیک تاک روی تمام دستگاه هایی که به شبکه مجلس متصل می شوند، تا انتها ماه مارس ممنوع خواهد شد.

رافائل گونزالس مونترو رئیس اجرایی خدمات مجلس نیوزلند در بیانیه ای ایمیلی بیان کرد این تصمیم پس از مشاوره با کارشناسان امنیت سایبری، مذاکرات داخل دولت و کشورهای دیگر گرفته شده است. در ادامه بیانیه آمده است: با توجه به اطلاعات تعیین شد ریسک های موجود در محیط مجلسی نیوزلند قابل قبول نیستند.

البته برای افرادی که احتیاج دارند برای شغلشان از این اپ استفاده نمایند، اقداماتی در نظر گرفته می گردد.

خبر ممنوعیت اپ اشتراک گذاری ویدئو کوتاه در مجلس اسکاتلند و نیوزلند درحالی اعلام می گردد که دولت انگلیس روز پنجشنبه بیان کرد تیک تاک را در موبایل های دولتی ممنوع می نماید.

نگرانی ها درباره امنیت سایبری این اپ و دسترسی دولت چین به موقعیت مکانی و داده های کاربران به وسیله بایت دنس (شرکت مادر تیک تاک) به شدت اوج گرفته است.

عمق این نگرانی ها زمانی تعیین شد که دولت آمریکا از مالکان چینی تیک تاک خواست تا سهام خود را واگذار نمایند یا با ممنوعیت فعالیت در این کشور روبرو خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اسکاتلند و نیوزلند تیک تاک را ممنوع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکاتلند و نیوزلند تیک تاک را ممنوع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید