تاپ ات را از کجا خریدی؟ از تیک تاک!

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران- زینب حکیم رفتن حضوری به مغازه ها را خسته کننده می داند اما فکر می نماید ممکن است به خرید کردن آنلاین معتاد شده باشد. او یک مسئول پذیرش 23 ساله از بیرمنگام است و برای خرید لباس به خیابان های بزرگ سر نمی زند. او پخش زنده فروشندگان را در رسانه اجتماعی تیک تاک دیدن می نماید. او با چند کلیک می تواند کالاهایی را به وسیله تیک تاک خریداری کند. او می گوید: من احتمالا در خصوص این شیوه از خرید معتاد شده ام.

تاپ ات را از کجا خریدی؟ از تیک تاک!

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از گاردین؛ شما در هر زمانی از روز می توانید به لایو تیک تاک سر بزنید و فردی را ببینید که هر نوع کالایی را می فروشد از لباس گرفته تا تجهیزات تناسب اندام از اسباب بازی گرفته تا شیرینی، کیک، کریستال و ماگ. در بعدازظهر یک روز در سال 2022 میلاید حکیم هشت قلم کالا از هشت فروشنده مختلف در پخش زنده آنلاین در تیک تاک خریداری نمود. او می گوید: بعضی از کالاهایی را می خریدم که حتی به آن احتیاجی نداشتم.

او به تازگی یک ابزار آشپزخانه خرید که سیب زمینی ها را به صورت مارپیچی در می آورد. او می گوید: فقط بدین خاطر آن را خریدم که به نظرم جالب آمد. او به طور خاص به خرید لباس علاقه دارد و می گوید: فروشنده لباس را جلوی دوربین می گیرد و آن را به دوربین نزدیک می نماید تا شما ایده ای از آن چه می خرید را در فکر داشته باشید.

این پدیده تازه ای نیست خرید زنده یا لایو از سال 2016 میلادی در چین در جریان بوده و کانال خرید QVC به مدت 37 سال است که کاری مشابه را در تلویزیون انجام می دهد. با این وجود، هواداران این نوع از خرید می گویند که این شیوه آینده خرده فروشی است. حتی سلبریتی ها نیز این کار را انجام می دهند. برای مثال، کیتی پرایس مدل به 1.4 میلیون دنبال نماینده اش در تیک تاک لباس می فروشد. فراتر از تیک تاک سایت های آمازون و رسانه اجتماعی فیس بوک نیز امکان خرید زنده یا لایو را فراهم ساخته اند. مارکس اند اسپنسر شرکت خرده فروشی بریتانیایی و چند ملیتی نیز این ویژگی خرید را به وسیله وب سایت خود برای مشتریان اش میسر ساخته است.

براساس نظرسنجی آژانس تبلیغاتی اینفلوئنسر مارکتینگ فکتوری یک چهارم بریتانیایی ها در طول یک رویداد پخش زنده سفارش خرید ارائه داده اند. بیشتر خریداران به خرید لباس یا لوازم آرایشی و بهداشتی پرداخته بودند اما بیش از 13 درصد از آنان لوازم الکترونیکی و 12 درصد مبلمان و وسایل دکورسیون منزل را سفارش داده بودند.

الساندرو بوگلیاری بنیانگذار و مدیر عامل اینفلوئنسر مارکتینگ فاکتوری می گوید: از آنجایی که امروزه همه چیز تفریح است کاربران می خواهند محصولی را در زمان واقعی از یک تولیدنماینده محتوا ببینند. نظرسنجی او نشان داد که بیشتر بریتانیایی هایی که از پخش زنده سفارش داده اند بین 19 تا 35 سال سن داشته اند.

همان طور که حکیم می گوید: 90 درصد از دوستان ام دست کم یک کالا را به وسیله تیک تاک خریده اند. این خریداران جوان به مقدار کافی خرج می نمایند تا ثروت فروشندگان را تغییر دهند.

لی ترگیر 54 ساله که مغازه فروش شیرینی و سوغاتی در استیونیج شهری در هارتفوردشر در جنوب شرقی بریتانیا دارد می گوید:شیوه ای فوق العاده است. در ابتدای سال یکی از کارمندان ام یک حساب کاربری در تیک تاک برای کسب و کارمان راه اندازی کرد. ترگیر توانست 105000 بیننده را جذب کند. او می گوید:از آن موقع به این سو ما هر روز فروش محصولات را به صورت زنده انجام می دهیم. این کار حداقل به مدت دو ساعت و گاهی اوقات شش ساعت در روز انجام می گردد و شیرینی های تازه به نمایش گذاشته شده و سفارشات بسته بندی می شوند.

او می گوید: کار دشواری است زیرا باید به صحبت کردن ادامه دهید. با این وجود، ارزش اش را دارد. در یکی از لایوها چهار ساعت به صورت زنده صحبت کردم و 5 هزار بیننده جذب کردیم و 140 سفارش ثبت شد.

ترگیر می افزاید: این یک دنیای متقاوت است. مشتریان دوست دارند محصولات شان را در حال بسته بندی ببینند. آنان دوست دارند نام شان را بشنوند. مشتریان در بخش نظرات با یکدیگر به گفتگو می پردازند. برای مثال، ما مشتری خانمی از امریکا داریم و هر روز کامنتی از او در بخش نظرات مان می بینیم.

در بعضی از لایوهای تیک تاک برای خرید محصولات مشتریان به قدری حضور یافته اند که یکدیگر را می شناسند و گفتگوهای شان در بخش کامنت شبیه مکالمه بین دوستان و خویشاوندان است. آنان با ذکر نام یکدیگر با هم احوالپرسی نموده و حتی یکدیگر را تشویق به خرید می نمایند.

نیکیا و مایک مارشال زوجی هستند که لباس و لوازم آرایشی را در حساب کاربری شان در تیک تاک که بیش از 200 هزار دنبال نماینده دارد می فروشند. نیکیا لباس ها را به مشتریان نشان می دهد. مشتریان از او خواسته هایی دارند. برای مثال یکی از مشتریان می گوید:لطفا می توانید قسمت پایین لباس را به من نشان دهید و مشتری دیگری می گوید:آیا برای من خیلی بلند نخواهد بود؟

نیکیا 23 ساله که دو سال است در تیک تاک به فروش محصولات می پردازد می گوید از سراسر اروپا مشتری دارد. او به گاردین می گوید:من تقریبا نام روز را در مقابل دوربین هستم و برنامه فروش زنده اجرا می کنم.

او نمی خواهد بگوید چه مقدار سودی از فروش محصولات به وسیله پخش زنده عایدش شده است. نیکیا می گوید:با این وجود، می توانم بگویم که فروش در این اپلیکیشن زندگی مان را تغییر داده است. مایک 38 ساله نیز می گوید:اجازه دهید این طور بگوییم این کار به ما شغلی ارائه داده است.

نیکیا می گوید مشتریان اش واقعا دوست دارند رابطه ای واقعی با او برقرار نمایند. او می گوید بعضی از مشتریان را دوست خود قلمداد می نماید و می افزاید:خوشبختانه در جریان پخش زنده مخاطبان احساس می نمایند با شما مرتبط هستند و پیوند و تعلق خاطری میان شما با آنان وجود دارد و واضح است که احساس می نمایند مجبور به خرید هستند.

این زوج صحبت های شان با مشتریان از پیش نوشته و از روی متن نیست. نیکیا می گوید همین طبیعی و فی البداهه بودن سخنان اش نشان می دهد فروش آنلاین به وسیله پخش زنده کارآمد است.

با این وجود، یک نقطه منفی برای فروش زنده آنلاین وجود دارد: نظرات منفی. ترگیر در خصوص پخش زنده می گوید: شما همواره ترول ها را دریافت می کنید. برای مقابله با این موضوع اقوام او در خانه نشسته و نظرات را تعدیل می نمایند.

فروش زنده سود به همراه دارد و به همین دلیل برندهای بزرگی مانند مارکس اند اسپنسر (ام اند اس)، اورئال، شارلوت تیلبری و کوچ نیز با یاری یک آژانس خرید زنده مستقر در دوسلدورف دست به کار شده اند. برند مارکس اند اسپنسر فروش لایو خود را به وسیله سایت m&s.com در ماه اکتبر 2021 میلادی راه اندازی کرد. حدود 90 درصد از پخش های زنده آن برند به وسیله کارکنان شرکت از جمله طراحان اجرا می شوند.

ترگیر و مارشال باور دارند که خرید زنده آینده خرده فروشی است و نه صرفا یک مُد روز زودگذر. آدریان پالمر رئیس بازاریابی در مدرسه بازرگانی هنلی در این باره قدری محتاطانه تر اظهارنظر می نماید.

او می گوید: اگر می خواهید یک تی شرت بسیار ارزان خریداری کنید کماکان ارزان تر است که بعدازظهر شنبه به خرده فروشی لباس پرایمارک بروید و در صف بایستید.

با این اوصاف او اذعان می نماید که فروش زنده آنلاین موثر است زیرا احتیاج ما برای تعامل با دیگران را برآورده می سازد و احتیاج به خرید در لحظه را به وسیله ایجاد ترس از دست دادن احتمالی و اتمام موجودی قریب الوقوع آن کالا در مشتری بر می انگیزد.

برای چند دقیقه در لایو تیک تاک فروش فلش را می بینیم و یکی از فروشندگان می گوید:این بسته را از دست ندهید. فروشنده دیگری فریاد می زند:دختران این جنس را خریداری کنید زیرا احساس می کنم به زودی تمام خواهد شد.

ترگیر حتی به مشتریان حضوری خود نیز کارت ویزیت اش را می دهد که بر روی آن آدرس حساب کاربری مغازه در تیک تاک نوشته شده و آنان را به خرید زنده آنلاین تشویق می نماید.

برای حکیم خرید زنده زنده آنلاین نوعی تفریح یا راهی برای برقراری ارتباط با فروشندگان نیست بلکه صرفا نحوه خریدی راحت است.

او می گوید: من و دوستان ام بیرون می رویم و آنان از من می پرسند تاپ ات را از کجا خریده ای و من می گویم در تیک تاک!

منبع: فرارو

به "تاپ ات را از کجا خریدی؟ از تیک تاک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاپ ات را از کجا خریدی؟ از تیک تاک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید