اعتراض به گلدن گلوب بالا گرفت؛ واکنش تند تام کروز و اسکارلت جوهانسن

به گزارش وبلاگ وردپرس، جوایز گلدن گلوب در دنیای سینما و تلویزیون بسیار ارزشمند هستند، اما حاشیه های اخیر انجمن مطبوعات خارجی هالیوود این رویداد را دچار بحران نموده و حتی بعضی منابع از لغو کامل گلدن گلوب 2022 خبر می دهند.

اعتراض به گلدن گلوب بالا گرفت؛ واکنش تند تام کروز و اسکارلت جوهانسن

بیش از هفت دهه از زمان برگزاری نخستین دوره گلدن گلوب می گذرد و این رویداد مهم که پس از اسکار و گرمی پربیننده ترین مراسم هنری سالیانه است، هرگز با چنین چالش های ساختاری که امروز پیش پایش قرار گرفته، روبرو نشده است. دومینوی سقوط گلدن گلوب پس از انتشار گزارش لس آنجلس تایمز در مورد فساد اقتصادی اعضا و هیأت مدیره گلدن گلوب شروع شد و در ادامه انتشار ایمیلی از رییس سابق انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) که در آن جنبش جان سیاهان مهم است را یک حرکت نژادپرستانه و نفرت پراکن خوانده بود، به علاوه این مسأله که در حال حاضر این انجمن حتی یک عضو سیاه پوست ندارد، باعث شد تا خشم عمومی نسبت به این رویداد شکل بگیرد و پس از واکنش شدید بعضی بازیگران و هنرمندان سرشناس طی روزهای اخیر به سیاست های گلدن گلوب، حالا زمزمه هایی درباره لغو شدن گلدن گلوب 2022 به گوش می رسد.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود سال 2018 طبق قراردادی حق پخش تلویزیونی مراسم گلدن گلوب را برای مدت زمان مشخصی به قیمت 60 میلیون دلار به شبکه NBC فروخت، اما این شبکه آمریکایی روز دوشنبه اعلام نمود قصد ندارد گلدن گلوب 2022 را پخش کند و در صورت تغییر و اصلاح ساختار فعلی این مراسم، احتمالا از سال 2023 دوباره حق پخش گلدن گلوب را تهیه کند. در بخشی از بیانیه NBC در این خصوص آمده: ما معتقدیم انجمن مطبوعات خارجی هالیوود متعهد به انجام اصلاحات معنادار است، اما این فرایند زمان بَر خواهد بود و به همین خاطر ما مراسم سال 2022 را پخش نخواهیم کرد.

روز دوشنبه تام کروز، بازیگر و تهیه نماینده سرشناس هالیوودی که تا به حال 3 بار برنده جایزه گلدن گلوب شده، اعلام نمود جوایز خود را نمی خواهد و آن ها را به مقر انجمن مطبوعات خارجی هالیوود فرستاده است. کروز دو گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد به خاطر فیلم های متولد چهارم جولای و جری مگوایر کسب نموده و در سال 2000 هم جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خاطر مگنولیا از آن خود نموده است.

اسکارلت جوهانس، بازیگر محبوب و مشهور آمریکایی هم طی گفت وگویی با انترتینمنت ویکلی رفتارهای گلدن گلوب را جنسیتی و جنسیت زده خوانده و اعلام نموده به همین خاطر طی سال های اخیر از شرکت در کنفرانس های این رویداد خودداری نموده است. مارک رافلو هنرپیشه پنجاه وسه ساله آمریکایی، نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای فیلم خرس همواره قطبی هم همراه با جوهانس در مصاحبه با انترتینمنت ویکلی به سیاست های گلدن گلوب اعتراض نموده است.

علاوه بر تمام این اتفاقات دو کمپانی عظیم نتفلیکس و آمازون هم به صورت رسمی اعلام نمودند تا اعمال تغییرات معنادار در رابطه با قوانین نژادی و قومی، هرگونه همکاری با انجمن مطبوعات خارجی هالیوود را متوقف می نمایند تا برگزاری گلدن گلوب 2022 در هاله ای از ابهام قرار بگیرد و انجمن مطبوعات خارجی هالیوود سخت ترین روزهای کل دوران فعالیت خود را پیش رو داشته باشد. این نهاد وعده داده که به زودی تعداد اعضای سیاه پوست خود را بیشتر خواهد نمود. انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در حال حاضر شامل 87 نفر خبرنگار و فعال مطبوعاتی می گردد که هر سال جوایز گلدن گلوب را اهدا می نمایند، انجمن تعهد داده که سال آینده تعداد اعضای خود را به 100 نفر برساند و حداقل 13 درصد از آن ها سیاه پوست باشند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "اعتراض به گلدن گلوب بالا گرفت؛ واکنش تند تام کروز و اسکارلت جوهانسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به گلدن گلوب بالا گرفت؛ واکنش تند تام کروز و اسکارلت جوهانسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید