اعتراف عجیب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره کنترل حضور تماشاگران در استادیوم ها

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی توضیحاتی درباره حضور تماشاگران در استادیوم ها ارائه کرد.

اعتراف عجیب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره کنترل حضور تماشاگران در استادیوم ها

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ وردپرس، غلامرضا نوروزی درباره آغاز حضور تماشاگران در استادیوم ها گفت: از مدت ها قبل پیگیر حضور تماشاگران در استادیوم ها به عنوان سرمایه های ارزشمند میادین ورزشی بودیم. در این خصوص جلساتی با وزارت بهداشت برگزار گردید و قول دادند از اول آذر این اتفاق بیفتد. ساز و کارها هم فراهم شد تا از این تاریخ با رعایت اصولی مثل پروتکل های بهداشتی، همراه داشتن کارت واکسیناسیون و کنترل تماشاگران در تمام میادین ورزشی، آنها بتوانند در استادیوم ها حضور پیدا نمایند.

وی اضافه نمود: حضور تماشاگران در بازی استقلال و نساجی را به فال نیک می گیریم. همه دیدند که جوانان به این علت که پس از مدت ها دوری از فوتبال و ورزش توانستند وارد استادیوم شوند، خیلی راضی بوده و با شوق خاصی حضور پیدا کردند. ایراداتی هم از طرف برگزارنمایندگان مسابقه وجود داشت که طبق صحبت های انجام شده و پیگیری های انجام شده، قول دادند آنها را رفع نمایند. باید این کار از جایی آغاز می شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد ادعای مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش مبنی بر اینکه حضور تماشاگران در استادیوم آزادی برای ملاقات استقلال و نساجی آزمایشی بوده است، شرح داد: این حضور حالت پایلوت نداشت. به این علت می گویند آزمایشی که پس از مدت ها برای اولین بار چنین اتفاقی رخ داد. از دنیا عقب مانده بودیم و در کل دنیا تماشاگران در استادیوم ها حضور پیدا می نمایند. روز گذشته اعلام شد نزدیک به 70 درصد جمعیت کشور ما دوز دوم واکسن خود را دریافت نموده اند. بیشتر افرادی هم که به استادیوم می آیند، واکسن زده اند و بعید می دانم با رعایت کردن پروتکل ها مشکل خاصی ایجاد گردد. در صورت رعایت این پروتکل ها، مسئولان از بازی های بعدی اجازه می دهند تماشاگران بیشتری وارد استادیوم شوند.

نوروزی در مورد اینکه آیا وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی برای حضور تماشاگران در استادیوم ها در تعامل مستقیم با سازمان لیگ هستند پاسخ داد: همه می دانند فوتبال ساختار جداگانه ای دارد. متاسفانه در بعضی موارد اتفاقاتی می افتد اما طبق هماهنگی هایی که با وزارت بهداشت و فدراسیون داریم، تصمیم گیری می کنیم.

وی در باره اینکه آیا مسئله ای برای افزایش تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم ها از بازی های بعدی ندارد، گفت: با توجه به اینکه مرحله اول را پشت سر گذاشتیم و نواقص کار هم دیده شد، با همکاری وزارت بهداشت کارها را پیش می بریم. سیستم هوشمند برای حضور تماشاگران در استادیوم ها خیلی مهم است. باید در این سیستم کارت واکسیناسیون مراجعه نمایندگان خوانده گردد. درصورت ایراد داشتن این سیستم نمی توان حضور تعداد تماشاگران را کنترل کرد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد ادعای بعضی افراد نسبت به اینکه ثبت دو دز واکسن آنها در سیستم هوشمند انجام نشده، شرح داد: از اینگونه مسائل وجود دارد. خود ما ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی را واکسن زدیم، اما وقتی بعضی از آنها به سیستم مراجعه می نمایند، می بینند که ثبت نشده، بار دیگر برای ثبت شدن دو دوز واکسن زدن آنها پیگیری های لازم را انجام دادیم و این موضوع را در سامانه ثبت کردیم. در مورد ایرادهای مربوط به حضور تماشاگران هم پیگیری های بیشتری انجام می دهیم تا با قدرت شاهد حضور آنها در میادین ورزشی باشیم. از تماشاگران هم می خواهم مراعات نمایند تا خودشان و دیگر هموطنان به مخاطره نیفتند.

نوروزی گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درباره آخرین شرایط کرونایی کشورمان عنوان نمود: خوشبختانه تهران و بیشتر نقاط کشورمان شرایط زرد دارند و بعضی نقاط هم آبی شده است. تعداد شهرهای قرمز خیلی کم شده هر چند فوت یک نفر هم جای تاسف دارد، اما تعداد مرگ و میر هم کاهش یافته، اگر رعایت کنیم و دست به دست هم بدهیم، می توانیم شاهد محو شدن کرونا از کشورمان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعتراف عجیب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره کنترل حضور تماشاگران در استادیوم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف عجیب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره کنترل حضور تماشاگران در استادیوم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید