استقبال امیرعبداللهیان از همکاری بخش خصوصی در تامین واکسن کرونا

به گزارش وبلاگ وردپرس، وزیر امور خارجه در نخستین نشست هم اندیشی وزارت خارجه و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بر عزم این وزارتخانه در حمایت از نقش و مشارکت بخش خصوصی در مراودات با کشورها تأکید و از همکاری بخش خصوصی در تامین واکسن کرونا استقبال کرد.

استقبال امیرعبداللهیان از همکاری بخش خصوصی در تامین واکسن کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ وردپرس، نخستین نشست هم اندیشی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بعداز ظهر روز دوشنبه 15 شهریوربه میزبانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، معاون دیپلماسی مالی و مدیران کل وزارت امور خارجه برگزار گردید.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، روسا و اعضای اتاق های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای همسایه و بعلاوه بعضی کشورهای مهم طرف تجاری کشورمان مدعوین این نشست در وزارت امور خارجه بودند.

شافعی ضمن تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان به خاطر این دعوت، جلسه هم اندیشی مزبور را اولین ابتکار و جلسه برگزار گردیده وزارتخانه های دولت سیزدهم با بخش خصوصی ذکر کرد و آن را مهم و نشانگر نگاه پررنگ وزارت خارجه به فعالیت های بخش خصوصی دانست و خواستار تداوم برگزاری متناوب این نشست در ماه های آینده شد.

در این نشست فعالان مالی بخش خصوصی کشورمان، دیدگاههای خود در زمینه توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها، خصوصا همسایگان و طرف های تجاری اصلی را بیان نموده و خواستار حمایت هر چه بیشتر وزارت امور خارجه از نقش بخش خصوصی در توسعه مراودات مالی با دیگر کشورها بالاخص در موقع برگزاری کمیسیون های مشترک شدند.

در ادامه این نشست معاون دیپلماسی مالی و مدیران کل حوزه های منطقه ای وزارت امور خارجه هم در پاسخ به مطالب مطروحه از سوی فعالان بخش خصوصی به تشریح نقطه نظرات خود پرداختند.

عزم وزارت امور خارجه در حمایت از نقش و مشارکت دهی هر چه بیشتر بخش خصوصی در مراودات با کشورها

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در جمعبندی نخستین نشست با فعالان مالی و مسئولان اتاق ایران، بخش خصوصی را موتور محرک روابط بین کشورها و حلقه های تجاری و مالی را عاملی یاری نماینده در پایایی سیاست خارجی و مقوم آن ارزیابی کرد و بر عزم وزارت امور خارجه در حمایت از نقش و مشارکت دهی هر چه بیشتر بخش خصوصی در مراودات با کشورها تاکید نمود.

امیرعبداللهیان تامین واکسن کرونا را از اولویت های اصلی وزارت امور خارجه ذکر و اقدامات این وزارت در شتاب دهی فراوان به تامین واکسن مورد احتیاج کشورمان در روزهای گذشته را تشریح کرد و گفت از همکاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می کنیم.

به گزارش فارس، پس از شروع به کار امیرعبداللهیان در این سمت تا به امروز دو نشست ستاد تامین واکسن در محل وزارت امور خارجه برگزار گردیده است.در دومین جلسه ستاد تامین واکسن کرونا در وزارت امور خارجه مقرر شد تمامی سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با تمام ظرفیت نسبت به تامین و ارسال واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت اقدام نمایند. (اینجا بخوانید)

تشکیل کمیته مشترک بین وزارت امور خارجه، وزارت صنعت معدن و تجارت و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران

تشکیل کمیته مشترک بین وزارت امور خارجه، وزارت صنعت معدن و تجارت و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، در نظر گرفتن صندلی واقعی برای بخش خصوصی در کمیسیونهای مشترک همکاری های مالی، تداوم چنین جلسات هم اندیشی و حضور رئیس اتاق بازرگانی در جلسات شورای معاونین وزارت امور خارجه به تناسب موضوعات مالی مطروحه و در اولویت قرار دادن موضوعات مرتبط به سامان دهی پایانه های مرزی و تحکیم زیرساختهای کشور که ارتقا دهنده صادرات کشور باشد، از دیگر مباحث مطروحه در خلال جمع بندی ارائه شده از سوی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست بود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان ظهر روز دوشنبه 15 شهریور ماه هم در نخستین نشست با سفرا و روسای نمایندگی های سیاسی خارجی و روسای سازمان های بین المللی مقیم تهران شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "استقبال امیرعبداللهیان از همکاری بخش خصوصی در تامین واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال امیرعبداللهیان از همکاری بخش خصوصی در تامین واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید