انتساب 125 هزار نفر از بیمه شدگان همدان به پزشک خانواده

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران/همدان مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از انتساب 125 هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی به پزشک خانواده اطلاع داد.

انتساب 125 هزار نفر از بیمه شدگان همدان به پزشک خانواده

دکتر سعید فرجی با بیان اینکه برترین مشاور و تشخیص دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری ها، پزشک خانواده است، گفت: این طرح باعث می گردد افراد زودتر ، راحت تر و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان نمایند که در این صورت بخش عمده ای از هزینه های سلامت از سبد خانوار مردم کم خواهد شد و متأسفانه طرح پزشک خانواده آن طور که باید نهادینه نشده و احتیاج به فرهنگ سازی دارد.

وی با بیان اینکه بعضی از پزشکان متخصص نیز مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می دهند، اضافه نمود: در این شرایط کرونا نیز بهتر است افراد به پزشک خانواده در شهرستان های خود مراجعه نمایند تا اینکه به مرکز و به مطب پزشکان خاصی مراجعه نموده باشند و باعث ازدحام شوند.

فرجی با اشاره به اینکه بعضی بیماری ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می دهد و احتیاج به مراجعه به پزشک متخصص نیست . بیان نمود : پزشک خانواده ، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.

وی با تأکید بر اینکه سریعترین و کم هزینه ترین راستا در تشخیص و درمان بیماری یک فرد راستای است که به وسیله پزشک خانواده ترسیم خواهد شد، توضیح داد : کاهش مراجعات غیرضروری با اجرای پزشک خانواده نیز قابل توجه است و مراجعات غیرضروری نه تنها باعث افزایش هزینه ها می گردد که با توجه به درخواستهایی مانند انواع تصویربرداری ، سی تی اسکن و ... حتی برای بیمار عوارض نیز در پی خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هر چقدر مراجعات غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینه ها می شویم که به نفع کشور و مردم است، بیان کرد: با مدیریت هزینه ها می توان آن هزینه را در جاهای ضروری مصرف کرد و خدمات بهتری هم ارائه داد و از بروز بسیاری از مسائل نیز جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید توجه خاصی به بیمه سلامت خود داشته باشند و قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت نام نمایند تا از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند گفت: در استان همدان 200 هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی مشمول طرح پزشک خانواده شهری هستند که تا کنون 125 هزار نفر از جمعیت مذکور به 78 پزشک خانواده منتسب شده اند.

فرجی در انتها اشاره نمود : بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می توانند با شماره گیری کد دستوری #1666 از نام پزشک خانواده خود آگاه شوند و از این پس جهت دریافت خدمات درمانی به صورت بیمه ای می بایست صرفاً به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند و در صورت احتیاج ، پزشک خانواده ، بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع خواهد داد و با اجرایی شدن طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری این گروه از بیمه شدگان علاوه بر مراکز درمانی دولتی می توانند از خدمات بخش خصوصی هم بهره مند شوند .

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتساب 125 هزار نفر از بیمه شدگان همدان به پزشک خانواده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتساب 125 هزار نفر از بیمه شدگان همدان به پزشک خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید