اولین تصویر واقعی از نمونه اولیه هدست XR سامسونگ فاش شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، سامسونگ مدت هاست روی یک هدست واقعیت گسترده (XR) کار می نماید. حالا در کنار گزارشی که پیرامون مشخصات این محصول منتشر شده، تصویری از طراحی این دستگاه هم به سطح اینترنت راه پیدا نموده است.

اولین تصویر واقعی از نمونه اولیه هدست XR سامسونگ فاش شد

یک وب سایت چینی اطلاعاتی را درباره نمونه اولیه هدست واقعیت گسترده سامسونگ منتشر نموده بود که البته این اطلاعات به سرعت از دسترس خارج شد. اما در میان نسخه ای از این داده ها که ذخیره شده است، اولین تصویر واقعی از این دستگاه نیز دیده می گردد.

نمونه اولیه هدست XR سامسونگ در چهار گوشه خود چهار دوربین به سمت بیرون دارد که کار های مختلفی مثل ردیابی موقعیت را انجام می دهند. این دستگاه بعلاوه دو دوربین RGB دارد که می توانند محیط پیرامون کاربر را به صورت رنگی روی صفحه به او نشان دهند. یک حسگر عمق نیز برای ردیابی حرکات دست و محیط تعبیه شده است.

هدست XR سامسونگ احتمالاً چه مشخصاتی خواهد داشت؟

هدست سامسونگ از ریزنمایشگر های OLED و لنز های پنکیک استفاده می نماید. این محصول احتمالاً از چیپست اگزینوس 2200 بهره خواهد برد و سامسونگ به سراغ تراشه های کوالکام نمی رود. اما اگزینوس 2200 حتی در گوشی ها هم با مشکل داغ کردن و افت توان روبه رو بود، درنتیجه باید ببینیم که عملکرد آن روی یک هدست چطور خواهد بود. شاید سامسونگ بهینه سازی هایی را برای برطرف مسائل این محصول انجام داده باشد.

هدست XR سامسونگ برخلاف بعضی از رقبا، موشن کنترلر اختصاصی نخواهد داشت. به نظر می رسد که این دستگاه تنها با ورودی های دست و چشم می تواند کار های خود را انجام دهد. قیمت این محصول احتمالاً بین 1500 تا 2000 دلار خواهد بود تا همچنان خیلی مقرون به صرفه تر از هدست 3500 دلاری اپل ویژن پرو باشد.

این نخستین باری نیست که سامسونگ در دنیای هدست ها قدم می گذارد. این شرکت در سال 2015 هدست واقعیت مجازی Gear VR را داشت، اما نمی شد از آن دستگاه به عنوان یک سخت افزار مستقل استفاده کرد.

غول فناوری کره جنوبی احتمالاً هدست XR خود را در اواسط سال 2024 معرفی می نماید. درنتیجه این احتمال وجود دارد که مشخصات دستگاه تا آن تاریخ تغییراتی نموده باشد.

منبع:Neowin

منبع: فرارو

به "اولین تصویر واقعی از نمونه اولیه هدست XR سامسونگ فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصویر واقعی از نمونه اولیه هدست XR سامسونگ فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید