مشخصات کلیدی گوشی ردمی K50 اولترا فاش شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، در ماه فوریه امسال میلادی، شرکت ردمی از گوشی هوشمند ردمی K50G یا ردمی K50 گیمینگ با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل در چین رونمایی کرد. یک ماه بعد گوشی های ردمی K50 و K50 پرو با تراشه های Dimensity 8100 و Dimensity 900 از راه رسیدند. اکنون اما خبرهای جدیدی به گوش می رسد مبنی بر آن که ردمی روی توسعه یک گوشی هوشمند پرچم دار قدرتمند در سری K50 کار می نماید که ممکن است با نام ردمی K50 اولترا روانه بازار گوشی های هوشمند چین گردد. در ادامه به آنالیز مشخصات فاش شده این گوشی خواهیم پرداخت.

مشخصات کلیدی گوشی ردمی K50 اولترا فاش شد

ردمی یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت شیائومی است که توانسته با فراوری گوشی های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. این شرکت چینی همچون سایر شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی خود را برای حضوری قدرتمندانه تر در بازار جهانی محصولات هوشمند آماده می نماید تا بتواند فرایند روبه رشد سال گذشته را در امسال نیز ادامه دهد. به همین دلیل، گفته می گردد که ردمی قرار است گوشی هوشمند پرچم دار تازهی را از سری K50 به کاربران معرفی کند.

طبق گفته Digital Chat Station، یکی از افشاگران معروف حوزه فناوری، ردمی برای این گوشی هوشمندش از پردازنده تازه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بهره خواهد برد. بر اساس ادعای کوالکام، این تراشه تازه 10 درصد سرعت بیشتری در مقایسه با نسل قبل دارد اما نکته مهم تر اینجاست که از لحاظ توان مصرفی، 15 الی 30 درصد هم کم مصرف تر شده است. باید اشاره کنیم تراشه مدل استاندارد از سه نوع هسته بهره می برد؛ Cortex-X2 به عنوان تک هسته قدرتمند، Cortex-A710 به عنوان سه هسته نسبتا قدرتمند و Cortex-A510 به عنوان چهار هسته کم مصرف. دقیقا همین هسته ها در مدل پلاس هم قرار دارند با این تفاوت که فرکانس آن ها از 3/0، 2/5 و 1/8 گیگاهرتز به 3/2، 2/75 و 2/0 گیگاهرتز ارتقا داشته است.

این افشاگر در ادامه افزوده که ردمی K50 اولترا احتمالاً رزولوشن Quad HD+ را به کاربران ارائه می دهد و ممکن است از تکنولوژی شارژ سریع 100 یا 120 واتی پشتیبانی کند که بدین ترتیب کاربران زمان زیادی را برای شارژر شدن باتری این گوشی هوشمند پرچم دار صرف نخواهند کرد. در حالی که Digital Chat Station نام این گوشی را به صراحت اعلام نکرده، اما گفته که این گوشی می تواند ردمی K50 اولترا نام بگیرد. بعلاوه شایعات می گویند که محتمل است نسخه با پردازنده Dimensity این گوشی نیز در زمان رونمایی به کاربران عرضه گردد.

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت های زیادی قصد دارند از پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده گوشی های هوشمندشان در نیمه دوم امسال بهره ببرند و گویا شرکت موتورولا اولین شرکتی است که گوشی با این تراشه را روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد نمود. به نظر می رسد که عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان یک تراشه پرچم دار در بسیاری از گوشی های هوشمند به هیچ عنوان مورد قبول کاربران قرار نگرفت و مشکل گرما و مصرف انرژی گوشی های مجهز به این پردازنده، آن ها را بسیار آزار داده است. اما به طور کلی گفته می گردد که تراشه پرچم دار سال 2022 کوالکام، از نظر بهره وری و عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد. این مقوله به این معنی است که هنگام انجام بازی های سنگین یا بهره گیری از شبکه 5G که گرمای فراوریی گوشی رو به افزایش می رود، کاربران می توانند زمان بیشتری از حداکثر توان این چیپست بهره ببرند.

در حال حاضر قدرتمندترین گوشی سری ردمی K50، نسخه پرو آن است که از نمایشگر 6/67 اینچی AMOLED با رزولوشن QHD+ بهره می برد و رفرش ریت 120 هرتز ارائه می دهند. انرژی ردمی K50 پرو از طرف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که با شارژر 120 واتی به سرعت انرژی مجدد خود را به دست می آورد. در سیستم دوربین سه گانه این گوشی، شاهد تعبیه دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی هستیم که در کنار آن اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی به چشم می خورد.

شایعات می گویند علاوه بر ردمی K50 اولترا بعضی گوشی های تازه نظیر ریلمی GT 2 مستر اکسپلورر ادیشن، سری شیائومی 12S، سری iQOO 10، وان پلاس 10 اولترا، گلکسی زد فولد و زد فلیپ 4 سامسونگ نیز با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 معرفی خواهند شد. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در این مورد در رسانه های خبری منتشر می گردد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشخصات کلیدی گوشی ردمی K50 اولترا فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کلیدی گوشی ردمی K50 اولترا فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید