این غذاها فقط در بلغارستان پیدا می شوند

به گزارش وبلاگ وردپرس، غذاهای بلغارستان

اگر جز کسانی باشید که دوست دارند به اروپا مخصوصا شرق آن با طبیعت بکر و زیبایش بروند، بلغارستان یکی از برترین کشورها برای مسافرت است. شهر صوفیه به عنوان مرکز بلغارستان شناخته می گردد. این کشور در زمان های قدیم جز قلمرو ترکیه به حساب می آمده است. در نتیجه فرهنگ این کشور متاثر از حکومت هایی نظیر عثمانی، یونانی، رومی و ایرانیان بوده است. وقتی به بلغارستان سفر می کنید شاید در مگاه اول عشق و علاقه مردم این کشور به آشپزی و غذا برایتان جالب باشد. آن ها به قدری این علاقه را در کار خود می گذارند که بعضی از غذاهای شان در جهان نیز هوادار پیدا نموده است. غذاهای بلغارستان بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و در این مقاله سعی می کنیم به آنالیز برترین غذاهای بلغارستان بپردازیم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

این غذاها فقط در بلغارستان پیدا می شوند

برای رزرو آنلاین تور وارنا وبلاگ وردپرس با مناسب ترین قیمت روی تصویر زیر کلیک کنید

بانیستا | پیراشکی بلغاری

صحبت از برترین غذاهای بلغارستان که به میان می آید نمی گردد به پیراشکی اشاره ای نکرد. پیراشکی و شیرینی جایگاه ویژه ای در بین غذاهای کشور بلغارستان دارند. بانیستا یکی از این پیراشکی های شیرینی مانند است که معروفیت و محبوبیت بالایی در صوفیه دارد. توجه ای که مردم صوفیه به وعده صبحانه داند هم جالب است به طور مثل بانیستا را در خیلی از جاها به عنوان صبحانه سرو می نمایند. بانیستا پیراشکی است که محتویاتش شامل کدو حلوایی، تخم مرغ، پیاز، قارچ، کلم، اسفناج، پنیر و انواع ادویه است. خمیر این پیراشکی مخصوص است و بعد از پیچیدن آن، پیراشکی را درون روغن داغ غوطه ور می نمایند تا حسابی سرخ گردد و بپزد. اگر به بلغارستان سفر می کنید تجربه خوردن این غذای لذت بخش را از دست ندهید.

تاراتور | برترین غذاهای بلغارستان

تاراتور در اصل به عنوان یک سوپ توانسته است جای خودش را در فهرست برترین غذاهای بلغارستان باز کند. پس احتمالا باید طمع و مزه فوق العاده ای داشته باشد. این غذا در بلغارستان به عنوان یکی از غذاهای تابستانی شان به شمار می رود. ترکیب این سوپ خوشمزه شامل ماست، خیار، گردو، آب لیمو، روغن زیتون، روغن آفتاب گردان، سیر و تکه های نان است. از این نظر خیلی به همان آب دوغ خیار خودمان شبیه است. اگر در تابستان راهی این کشور می شوید برای جلوگیری از گرمازدگی یکی از برترین غذاهایی که می توانید بخورید سوپ تاراتور است.

کبابچه

انواع و اقسام در همه جای جهان محبوب و پر هوادار است. کبابچه آن مدلی کبابی است که توانسته به عنوان یکی از برترین غذاهای بلغارستان خودش را معروف کنید. از نظر ظاهری کبابچه شبیه کباب تابه ای است. برای درست کردنش هم به گوشت چرخ نموده، پیاز، سبزیجات تازه و معطر، نمک، روغن زیتون احتیاج خواهید داشت. در خیلی از رستوران های بلغارستان کبابچه را به همراه سوسیس نیز سرو می نمایند. البته باید این نکته را خدمتتان عرض کنم که اگر اهل غذاهای تند و تیز نیستید شاید از کبابچه زیاد خوشتان نیاید چون معمولا با ادویه های تند پخته می گردد. اگر هم که عاشق غذاهای تند هستید خوش به حالتان چون یکی از برترین مدل هایش را پیدا نموده اید.

پنکیک | صبحانه پر هوادار

باز بلغارستان و باز هم صبحانه. پنکیک بلغاری از برترین غذاهای بلغارستان به شمار می رود که می توانید به عنوان وعده صبحانه در کافه های سطح شهر سفارش داده و میل کنید. این پنکیک را بلغاری ها با آرد، شیر و تخم مرغ درست می نمایند اما محتویاتی که بر روی آن می ریزند فرق دارد. در برخی از جاها حتی از سبزیجات نیز استفاده می نمایند اما نسخه پر هوادار همان نسخه پنکیک با نوتلا یا انواع مربا و شیرینی است که چون بلغارها عاضق مربا و درست کردن آن هم هستند شاید بیشتر به چشمتان بیاید.

میشانا اسکارا | برترین غذاهای بلغارستان

باز هم نوبت به یک مدل کباب دیگر رسیده است. میشانا یکی از آن مدل کباب هایی است که اگر به بلغارستان سفر می کنید، آن را نخورید حسابی ضرر نموده اید. در واقع میشانا اسکارا یکی از برترین غذاهای بلغارستان به شمار میرود. این کباب را با ترکیب خاصی از انواع گوشت های گوسفند و گاو و گوساله به همراه پیاز و ادویه درست می نمایند. نحوه درست کردن هم یا به صورت گریل کردن است یا کبابی. البته سیب زمینی سرخ نموده هم یار جدا نشدنی این غذا به شمار می رود و همواره به عنوان ساید کنار بشقاب هست.

میش ماش

میش ماش نوعی املت به شمار میرود. در خود بلغارستان هم به عنوان وعده صبحانه هم شام این غذای سبک ولی در عین حال پر کالری را مصرف می نمایند. محتویات این املت که از برترین غذاهای بلغارستان به شمار می رود شامل تخم مرغ، پیاز و جعفری، انواع پنیر، فلفل سیاه، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای می گردد. درست کردن این غذا هم بسیار ساده است و با کمی ذوق و علاقه می توانید خودتان نیز در خانه بپزید و لذتش را ببرید.

بانچیکا | میان وعده مغذی

بانچیکـا در واقع یک مدل از پیراشکی و شیرینی هایی است که می توانید در بلغارستان نوش جان کنید. بانچیکا از برترین غذاهای بلغارستان است و حتی خود مردم این کشور نیز بیشتر به عنوان میان وعده ازش استفاده می نمایند. طمع بی نظیر بانچیکا به خاطر ترکیباتی نظیر تخم مرغ، آرد، پنیر سفید، سودا، کره، عسل، ماست و روغن زیتون می باشد. در خیلی از کافه ها نیز کدو حلوایی را به این ترکیب اضافه می نمایند که حاصلش هم رنگ فوق العاده ای دارد هم طمع بی نظیر.

دلما

دلما یا دلمه برگ و که حتما معرف حضورتان هست. خود ما ایرانی ها نیز به انواع و اقسان روش های مختلف با دستور پخت های متفاوت این غذا را درست می کنیم. دلمه برگ مو از برترین غذاهای بلغارستان نیز به شمار می رود. محتویات داخا برگ مو نیز معمولا گوشت چرخ نموده، سبزیجات معطر، برنج و ماست هستند. در کنار خود دلمه نیز معمولا از ماست به عنوان کنار غذا استفاده می گردد. طمع فوق العاده و فراموش نشدنی دلمه های بلغارستان را در صورت سفر به این کشور به هیچ عنوان از دست ندهید.

رامن | برترین غذاهای بلغارستان

رامن در واقع یک مدل پخت سیرابی به شمار می آید. صحبت از سیرابی هم که می گردد همه دست و پایشان شل می گردد. رامن یا همان آش سیرای از برترین غذاهای بلغارستان است. بلغاری ها سیرابی را به همراه موادی مانند شیر، فلفل، سرکه سفید، نمک، روغن و پاپریکا می پزند. سیرابی خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد و این سبک از پخت غذا نیز حسابی طمع و مزه فوق العاده ای به آن می دهد. شاید برای تان جالب باشد که مردم خود بلغارستان رامن را در وعده صبحانه میل می نمایند.

منبع: الی گشت

به "این غذاها فقط در بلغارستان پیدا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها فقط در بلغارستان پیدا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید