برای برطرف خستگی این خوراکی ها را مصرف کنید

به گزارش وبلاگ وردپرس، بعضی رژیم های غذایی خاص می توانند در درمان خستگی های مزمن موثر باشند. با مصرف مواد غذایی مناسب می توانید انرژی از دست رفته و کمبود های مواد مغذی بدن تان را جبران کنید.

برای برطرف خستگی این خوراکی ها را مصرف کنید

در رژیم غذایی ویژه درمان سندرم خستگی مزمن، روی وعده های غذایی اصلی و میان وعده های مغذی و سالم تاکید شده است و از مصرف غذا ها و نوشیدنی های مضر که خستگی را شدت می بخشند، پرهیز می گردد.

بنابه گفته محققان مصرف ویتامین، مواد معدنی و اسید های چرب ضروری می تواند در درمان خستگی مزمن موثر باشد. پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها، صدمات مولکولی که موجب بیماری و تنش اکسایشی می شوند را معکوس نموده و با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می نمایند؛ بنابراین برای بهبود شرایط جسمی تان، مواد خوراکی زیر را مصرف کنید:

انواع میوه ها

از میوه هایی که برای بهبود خستگی مزمن موثر هستند می توان به انواع توت ها، آلبالو، گیلاس و سیب اشاره نمود. این میوه ها منابعی عالی از پلی فنول اند که برای درمان خستگی مزمن کاربرد دارند.

سبزیجات

سبزیجات روشن، قرمز و نارنجی، مانند هویچ، سیب زمینی، فلفل شیرین و گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدان هستند که در بهبود خستگی مزمن یاری تان می نمایند. سبزیجات را می توانید به صورت ترکیبی از خام و پخته مصرف کنید.

ماهی و غذا های دریایی دیگر

این غذا های دریایی سرشار از پروتئین کم چرب اند. اما ماهی های چرب مانند قزل آلا، ساردین و خالمخالی منابع خوبی از چربی های امگا3 هستند.

دانه ها و آجیل

دانه ها و آجیل که سرآمد آن ها برای بهبود خستگی مزمن گردوست می توانند در درمان این سندرم به شما یاری نمایند. از این دانه ها می توان به دانه های کتان، چیا و کنف اشاره نمود که مانند گردو حاوی اسید های چرب امگا3 هستند.

لبنیات تخمیری

کفیر شیرین نشده و ماست یونانی منابع خوبی از باکتری های مفید هستند که با بهبود شرایط روده، از خستگی مزمن تان می کاهند.

از دیگر مواد خوراکی سالم باید به روغن های سالم، مانند روغن زیتون، آووکادو و روغن تمام دانه ها و آجیل ها اشاره نمود که از التهاب بدن می کاهند. شکلات تلخ هم حاوی پلی فنول و موثر در درمان خستگی مزمن است.

درضمن برای بهبود علایم این سندرم باید از انوع هله هوله ها، شیرینی ها، نان سفید، دسرها، کافئین و الکل اجتناب کرد.

با پیروی از رژیم غذایی فوق می توانید خستگی مزمن خود را درمان کنید.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرارو

به "برای برطرف خستگی این خوراکی ها را مصرف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای برطرف خستگی این خوراکی ها را مصرف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید