باربادوس کجاست؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، باربادوس یکی از زیباترین جزایر حوزه کارائیب محسوب می گردد که به تازگی از زیر سلطه بریتانیا خارج شده است و از این پس به صورت جمهوری مستقل اداره خواهد شد.

باربادوس کجاست؟

بیش از 5000 جزیره در مجمع الجزایر کارائیب وجود دارد. هرکدام از این جزایر شگفتی ها و جذابیت های خاص خود را دارند. باربادوس یکی از آن جزایر باشکوه است که شرقی ترین خشکی آنتیل به شمار می رود. فرهنگ منحصربه فرد این جزیره، ریشه انگلیسی، آفریقایی و هند غربی دارد؛ بنابراین معماری، آشپزی، موسیقی و پایکوبی متمایزی نیز دارد. گردشگران می توانند در میان میراث تاریخی، فروشگاه ها، سواحل و طبیعت زیبا به گشت و گذار بپردازند و بعلاوه از شب زنده داری های این مکان لذت ببرند.

باربادوس، بهشت جزایر:

  • باربادوس کجاست؟
  • دسترسی به باربادوس
  • تاریخ سیاسی باربادوس
  • آب وهوای باربادوس

باربادوس کجاست؟

کشور جزیره ای باربادوس (به تلفظ انگلیسی زبان ها باربیدُس) که در میان دریای کارائیب، اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزو ئلا واقع شده است، تنها از یک جزیره تشکیل شده و حدود 280 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. 95 درصد مردم این کشور بی نظیر که به زبان رسمی انگلیسی صحبت می نمایند سیاه پوست و از پیروان دین مسحیت هستند. این کشور بیشینه تاریخی غنی و بی نهایت جذابی دارد. واحد رسمی پول مردم باربادوس دلار (دلار باربادوس) است.

دسترسی به باربادوس

بهتر است برای رفتن به این جزیره حتما نقشه ای همراه داشته باشید تا بتوانید مسافت ها را از جزایر دیگر نسبت به باربادوس به خوبی تشخیص دهید. در این منطقه گذرگاه هایی وجود دارد که جزایر را به هم متصل می نماید. از آنجایی که این جزیره در آنتیل کوچک واقع شده است و فاصله بین جزایر زیاد نیست، پرواز، واقع بینانه ترین راه سفر است. امروزه فرودگاه گرنلی آدامز خطوط هوایی این کشور را پشتیبانی می نماید. این فرودگاه پرواز بدون وقفه را به 26 شهرستان مختلف ارائه می دهد. هر هفته حداقل 420 پرواز بین المللی فرودگاه گرنلی آدامز را به مقصد های گوناگون ترک می نمایند.

  • آدرس باربادوس: حدود 175 کیلومتری شرق سنت وینسنت، شمال شرق ونزوئلا (مشاهده در نقشه)

تاریخ سیاسی باربادوس

این کشور که امروزه از جزایر توریستی کارائیب به شمار می رود، برای اولین بار در قرن 15 به وسیله اسپانیایی ها به رسمیت شناخته شد. آن ها این جزیره را که جزئی از ممالک دولتی پادشاهی خود می دانستند، برای نخستین بار در سال 1511 روی نقشه ترسیم کردند. بعد از آن تعدادی از مردم سرخ پوست ساکن جزیره، جزایر اطراف را برای سکونت انتخاب کردند.

اسپانیایی ها دیگر مردمان بومی ساکن جزیره را نیز از جزیره راندند. به همین علت این جزیره مدتی خالی از سکنه باقی ماند. بعد از آن در سال های 1627 تا 1966 (زمان استقلال) این جزیره از مستعمرات بریتانیا بود. در تمامی طول این سال ها (دوره استعماری) باربادوس تنها جزیره کارایئب بود که میان قدرت های مختلف دست به دست نشد.

از آنجایی که باربادوس در جزایر کارائیب واقع شده همچون دیگر جزایر این مجموعه از راه گردشگری کسب عایدی می نماید. به علاوه این کشور جزیره ای است که منابعی از نفت و گاز دریا را نیز در اختیار دارد. به طور کلی می توان از باربادوس به عنوان کشوری جوان با میانگین سنی 35 سال و استاندارهای قابل توجهی برای زندگی یاد کرد. در نوامبر 2021، باربادوس که سال ها مستعمره انگلیس بود، از زیر سلطه این کشور، رسما خارج شد و به جمهوری تغییر یافت.

آب وهوای باربادوس

جزیره بکر باربادوس در تمام طول سال هوای گرمی دارد. بنابراین محل مناسبی برای کشت نیشکر است. به عبارت دیگر می توان گفت این جزیره در منطقه آنتیل واقع شده است؛ اما خوشبختانه به علت قرار گرفتن در قسمت شرقی، از طوفان های معروف آنتیل در امان است. تابستان های جزیره کاملا مرطوب است، پس برترین زمان برای سفر به باربادوس فصل خشک و گرم بهار خواهد بود.

منبع: کجارو

به "باربادوس کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باربادوس کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید