برای بهبود صنعت حمل و نقل ، مراکز کلان داده حوزه حمل و نقل راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در صدد راه اندازی مراکز کلان داده حمل ونقل برای بهبود شرایط این صنعت در کشور است.

برای بهبود صنعت حمل و نقل ، مراکز کلان داده حوزه حمل و نقل راه اندازی می گردد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ وردپرس به نقل از معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و دانشگاه تربیت مدرس در یک همکاری مشترک بر آن شدند تا مراکز کلان داده های حوزه حمل ونقل را با هدف تحلیل داده ها و یاری به بهبود شرایط حمل ونقلی کشور ایجاد نمایند. برای اجرایی شدن آن نیز مطالعات طراحی ساختار و الزامات این کار صورت گرفته است.

در حال حاضر دستگاه های متولی امر حمل و نقل در کشور داده های زیادی در اختیار دارند که به صورت پراکنده و به شکلی غیرمتمرکز در اختیار خودشان است که اگر مراکز کلان داده در این زمینه ایجاد گردد، همه این اطلاعات در قالب یک پلت فرم و در یک سامانه جمع آوری می گردد و در اختیار متقاضیان و دستگاه ها قرار می گیرد.

داده هایی که به وسیله سیستم های هوشمند حمل ونقل گردآوری می شوند بسیار ارزشمند هستند و می توانند گره گشای بسیاری از معضلات و افزایش بهره وری سیستم حمل ونقلی کشور شوند که در این زمینه دو بحث میزان یکپارچگی داده ها و میزان استفاده از آنها وجود دارد.

در حال حاضر هر یک از نهاد های متولی حمل و نقل قسمتی از داده ها را در اختیار دارند و معمولاً به سایر داده ها دسترسی ندارند؛ بنابراین بسیاری از تحلیل ها، برنامه ریزی ها و تصمیمات مبتنی بر این داده ها به دلیل عدم یکپارچگی، ابتر یا ناقص خواهد بود. در حال حاضر در کشور یک مرکز داده ملی در این زمینه وجود ندارد و احتیاج است که در سیستمی یکپارچه، مرکز ملی داده های حمل و نقل هوشمند تعریف گردد که این کار به هم افزایی اقدامات هم یاری می نماید.

بر همین اساس نیز ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در کوشش است تا با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و شرکت های دانش بنیان، این مراکز را در کشور ایجاد کند تا فصلی نو در صنعت حمل و نقل کشور باز گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برای بهبود صنعت حمل و نقل ، مراکز کلان داده حوزه حمل و نقل راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بهبود صنعت حمل و نقل ، مراکز کلان داده حوزه حمل و نقل راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید