بومی سازی بیش از یک میلیارد دلاری در زنجیره فولاد

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس ایمیدرو: از حدود سه سال قبل که ایمیدرو بومی سازی را در ساختار خود تعریف کرد تا کنون بیش از یک میلیارد دلار از قطعات و تجهیزات زنجیره فولاد بومی سازی شده است.

بومی سازی بیش از یک میلیارد دلاری در زنجیره فولاد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ وردپرس،آقای وجیه اله جعفری در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در محل هتل المپیک تهران با اشاره به ظرفیت سازی 40 میلیون تنی اجرا شده در فراوری فولاد، اضافه نمود: در زمینه تامین زیرساخت های مورد احتیاج، کمبود ها و عقب ماندگی هایی وجود دارد که با استفاده از ابزار های مختلف در حال برطرف آن هستیم.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اضافه نمود: در موضوع برق، مقرر شده تا 10 هزار مگاوات برق به وسیله خود شرکت های بزرگ با همکاری وزارت نیرو تامین گردد و در زمینه ریل، فراوری واگن و لوکوموتیو و تامین آب، از سال های گذشته اقداماتی به وسیله شرکت ها اجرا شده است.

وی توضیح داد: همه این اقدامات یاری می نماید تا پایداری بیشتری را در زنجیره فولاد ببینیم تا به تعطیلی و زیان واحد ها منجر نگردد.

جعفری گفت: امروز صنعت فولاد کشور با برطرف کمبود ها توانسته به عنوان دهمین فولادساز برتر دنیا، سهم 62 درصدی در فراوری فولاد خاورمیانه را به خود اختصاص دهد.

وی اضافه نمود: هم اکنون سالانه بیش از 30 میلیون تن شمش فولاد، بیش از 22 میلیون تن محصولات فولادی و 100 میلیون تن سنگ آهن در کشور فراوری می گردد ضمن اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از 5.2 میلیارد دلار فولاد خام و محصولات فولادی روانه بازار های صادراتی شده است.

جعفری با اشاره به سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: بومی سازی، توسعه فناوری و افزایش توان تامین، از جمله احتیاج های اصلی صنعت فولاد است و باید به طور جدی تر به آن پرداخته گردد.

جعفری اضافه نمود: امروز باید احتیاج روز زنجیره فولاد را تامین و زمینه بهره ور شدن آن را با کاهش قیمت تمام شده و فراوریات کیفی تر فراهم کنیم تا بدون وابستگی همه قطعات و تجهیزات مورد احتیاجمان را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز با وضع مطلوب در زنجیره فولاد فاصله داریم، ادامه داد: با وجود توان تخصصی و نیرو های نخبه، اما تا به امروز بومی سازی و ارتقای ساخت داخل آن طور که باید در این زنجیره اتفاق نیفتاده که احتیاجمند عارضه یابی است.

معاون وزیر صمت تاکید نمود: باید از افرادی که در این راستا حرکت و فعالیت می نمایند، حمایت خاص گردد و نمونه ای از این حمایت ها، اعتماد به همین جوانان و شرکت های دانش بنیان است.

وی اضافه نمود: خروجی این جشنواره باید این باشد که برنامه های حمایتی خودمان را در راستای بومی سازی و ساخت داخل جدی تر دنبال کنیم و آن را روز به روز تقویت کنیم.

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور فراورینمایندگان و تامین نمایندگان زنجیره آهن و فولاد کشور با رویکرد بومی سازی و توسعه فناوری تا 21 بهمن ماه امسال در هتل المپیک تهران ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بومی سازی بیش از یک میلیارد دلاری در زنجیره فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی بیش از یک میلیارد دلاری در زنجیره فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید